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Apply colour grading
Applying colour grading
CTD
Carry out colour grading
Color comparator
Color-grading kit
Colorimeter
Cumulative trauma disorder
Glass color comparator
Grade repetition
Grade retention
Grading bottles
Grading kit
Implement colour grading
OCS
Occupational cervicobrachial syndrome
Overuse injuries
Overuse syndrome
P.R.F.
PRF
Pulse repetition frequency
RSI
Repeating
Repeating a school year
Repeating a year at school
Repeating a year of school
Repetition coefficient
Repetition factor
Repetition foundry
Repetition value
Repetitive frequency
Repetitive signal
Repetitive strain injuries
Repetitive strain injury
Repetitive stress injury
Specialist repetition foundry
Specialty foundry
Syrup grading set
WRULD
Work-related upper limb disorder

Vertaling van "Grade repetition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
grade repetition | grade retention | repeating | repeating a school year | repeating a year at school | repeating a year of school

redoublement


cumulative trauma disorder(s) | occupational cervicobrachial syndrome | overuse injuries | overuse syndrome | repetitive strain injuries | repetitive strain injury | repetitive stress injury | work-related upper limb disorder | CTD [Abbr.] | OCS [Abbr.] | RSI [Abbr.] | WRULD [Abbr.]

lésion attribuable au travail répétitif | traumatisme provoqué par la répétition de contraintes physiques | trouble musculo-squelettique | LATR [Abbr.] | TMS [Abbr.]


repetition coefficient | repetition factor | repetition value

facteur de répétition | facteur-répétition


Definition: Voluntary, repetitive, stereotyped, nonfunctional (and often rhythmic) movements that do not form part of any recognized psychiatric or neurological condition. When such movements occur as symptoms of some other disorder, only the overall disorder should be recorded. The movements that are of a non self-injurious variety include: body-rocking, head-rocking, hair-plucking, hair-twisting, finger-flicking mannerisms, and hand-flapping. Stereotyped self-injurious behaviour includes repetitive head-banging, face-slapping, eye-poking, and biting of hands, lips or other body parts. All the stereotyped movement disorders occur most f ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par des mouvements intentionnels, répétitifs, stéréotypés, dépourvus de finalité (et souvent rythmés), non lié à un trouble psychiatrique ou neurologique identifié. Lorsque ces mouvements surviennent dans le cadre d'un autre trouble, seul ce dernier doit être noté. Ces mouvements peuvent ne pas avoir de composante automutilatrice; ils comprennent: un balancement du corps, un balancement de la tête, le fait de s'arracher les cheveux, de se tordre les cheveux, de claquer des doigts et de battre des mains. Les comportements stéréotypés auto-mutilateurs comprennent: le fait de se cogner la tête, de se gifler, ...[+++]


Definition: Syndromes in which the predominant manifestation is some form of tic. A tic is an involuntary, rapid, recurrent, nonrhythmic motor movement (usually involving circumscribed muscle groups) or vocal production that is of sudden onset and that serves no apparent purpose. Tics tend to be experienced as irresistible but usually they can be suppressed for varying periods of time, are exacerbated by stress, and disappear during sleep. Common simple motor tics include only eye-blinking, neck-jerking, shoulder- shrugging, and facial grimacing. Common simple vocal tics include throat-clearing, barking, sniffing, and hissing. Common complex tics include hitting oneself, jumping, and hopping. Common complex vocal tics in ...[+++]

Définition: Syndromes, caractérisés par la présence, au premier plan, d'un tic. Un tic est un mouvement moteur ou une vocalisation involontaire, rapide, récurrent et non rythmique (impliquant habituellement des groupes musculaires déterminés), survenant brusquement et sans but apparent. Les tics sont habituellement ressentis comme étant irrépressibles, mais peuvent en général être supprimés durant une période de temps variable. Ils sont souvent exacerbés par le stress et disparaissent durant le sommeil. Les tics moteurs simples banals comportent le clignement des yeux, les mouvements brusques du cou, les haussements d'épaules et les grim ...[+++]


pulse repetition frequency | PRF | P.R.F. | repetitive frequency | repetitive signal

fréquence de répétition des impulsions | fréquence de récurrence | fréquence de répétition | signal de récurrence


applying colour grading | implement colour grading | apply colour grading | carry out colour grading

appliquer un étalonnage colorimétrique


colorimeter | color comparator | color-grading kit | grading kit | grading bottles | syrup grading set | glass color comparator

colorimètre | comparateur de couleur


specialist repetition foundry | specialty foundry | repetition foundry

fonderie sur album


Definition: A group of disorders characterized by qualitative abnormalities in reciprocal social interactions and in patterns of communication, and by a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. These qualitative abnormalities are a pervasive feature of the individual's functioning in all situations.

Définition: Groupe de troubles caractérisés par des altérations qualitatives des interactions sociales réciproques et des modalités de communication, ainsi que par un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Ces anomalies qualitatives constituent une caractéristique envahissante du fonctionnement du sujet, en toutes situations.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Looking at the issue in terms of readiness, and also in terms of where we're going for the next five or ten years, how can you expect a lot of these kids who come to RMC in first, second, and third year the best and the brightest, with the highest grades in their classes to be jammed into a command structure that at times requires, if you will, repetitive and useless tasks that have no apparent utility?

Si on envisage cette question du point de vue de la disponibilité opérationnelle et de nos orientations pour les cinq à dix prochaines années, comment pouvez-vous demander autant à ces jeunes qui entrent au CMR en première, deuxième et troisième années — les meilleurs et les plus brillants, ceux qui ont les meilleures notes de leur classe — et leur demander de s'intégrer dans une structure de commandement qui exige, si on veut, des tâches répétitives et inutiles qui semblent n'avoir aucune utilité?


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