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CIM
Carriage of Goods by Rail Convention
Complete documentation for dangerous goods
DG
Dangerous commodity
Dangerous good
Dangerous goods safety adviser
Dangerous goods safety guide
Dangerous goods transport person
Dangerous goods transportation hazards
Hazardous commodity
Hazardous good
Hazardous goods by rail
Hazardous goods incident notification
Hazardous goods management
Hazardous goods safety adviser
Hazardous material
Hazardous material management
Hazardous materials and incident notification
Hazardous materials incident notification
Hazards associated with loading dangerous goods
Hazards associated with shipment of dangerous goods
Hazards of loading dangerous goods
Hazmat management
Manage dangerous goods documentation
Manage documentation for dangerous goods
Manage hazardous goods documentation

Traduction de «Hazardous goods by rail » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hazardous goods by rail

marchandise dangereuse transportée par chemin de fer


dangerous good [ DG | hazardous material | hazardous good | dangerous commodity | hazardous commodity ]

marchandise dangereuse [ DG,HAZMAT | matière dangereuse | marchandise hasardeuse | matière hasardeuse ]


dangerous goods safety guide | hazardous goods safety adviser | dangerous goods safety adviser | dangerous goods transport person

conseillère à la sécurité pour le transport de marchandises dangereuses | conseiller à la sécurité pour le transport de marchandises dangereuses | conseiller à la sécurité pour le transport de marchandises dangereuses/conseillère à la sécurité pour le transport de marchandises dangereuses


complete documentation for dangerous goods | manage dangerous goods documentation | manage documentation for dangerous goods | manage hazardous goods documentation

gérer la documentation des marchandises dangereuses


hazardous goods incident notification | hazardous materials and incident notification | hazardous materials incident notification

notification d'incident de matières dangereuses


Berne International Conventions of 7 February 1970 on the carriage of goods by rail(CIM)and the carriage of passengers and luggage by rail(CIV),with Additional Protocol and Protocols I and II of 9 November 1973 of the Diplomatic Conference for the implementation of the Conventions

Conventions internationales de Berne,du 7 février 1970,concernant le transport des marchandises par chemin de fer(CIM)et le transport des voyageurs et des bagages par chemins de fer(CIV)ainsi que protocole additionnel et protocoles I et II,du 9 novembre 1973,établis par la conférence diplomatique réunie en vue de la mise en vigueur des conventions internationales


hazardous material management | hazmat management | hazardous goods management

gestion des matières dangereuses | gestion des marchandises dangereuses


Carriage of Goods by Rail Convention [ CIM | International Convention concerning the Carriage of Goods by Rail ]

Convention concernant le transport des marchandises par chemin de fer


International Regulations Concerning the Carriage of Dangerous Goods by Rail

Règlement international concernant le transport des marchandises dangereuses par chemins de fer


dangerous goods transportation hazards | hazards of loading dangerous goods | hazards associated with loading dangerous goods | hazards associated with shipment of dangerous goods

risques associés au chargement de marchandises dangereuses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Rick Casson: When you're moving a hazardous good across two or three provinces, are you obliged, or is there any regulation in place now, to let local authorities know that this is on the rail or on the road, and this is what it is, and this is how it should be contained if there is a problem?

M. Rick Casson: Lorsque vous transportez des déchets dangereux dans deux ou trois provinces, êtes-vous obligé, en vertu des règlements existants, d'informer les autorités locales que telle marchandise est acheminée par train ou par camion, d'en fournir une description et de préciser les mesures qu'il faudrait prendre en cas de problèmes?


In the interests of clarity and coherence, it is also necessary to repeal Council Directive 96/35/EC of 3 June 1996 on the appointment and vocational qualification of safety advisers for the transport of dangerous goods by road, rail and inland waterway , Directive 2000/18/EC of the European Parliament and of the Council of 17 April 2000 on minimum examination requirements for safety advisers for the transport of dangerous goods by road, rail or inland waterway , Commission Decision 2005/263/EC of 4 March 2005 authorising Member States to adopt certain derogations pursuant to Directive 94/55/EC w ...[+++]

Pour des raisons de clarté et de cohérence, il y a également lieu d’abroger la directive 96/35/CE du Conseil du 3 juin 1996 concernant la désignation ainsi que la qualification professionnelle de conseillers à la sécurité pour le transport par route, par rail ou par voie navigable de marchandises dangereuses , la directive 2000/18/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 avril 2000 relative aux exigences minimales applicables à l’examen des conseillers à la sécurité pour le transport par route, par rail ou par voie navigable de ma ...[+++]


Uniform rules concerning the transport of dangerous goods by road and by rail were established by Council Directive 94/55/EC of 21 November 1994 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by road and Council Directive 96/49/EC of 23 July 1996 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by rail respectively.

Des règles uniformes pour le transport des marchandises dangereuses par route et par chemin de fer ont été établies respectivement par la directive 94/55/CE du Conseil du 21 novembre 1994 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport des marchandises dangereuses par route et par la directive 96/49/CE du Conseil du 23 juillet 1996 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport de marchandises dangereuses par chemin de fer


In recommendation 39, again, it's the same: to establish a standard of emergency response for the rail industry for dangerous goods and environmentally hazardous goods.

En ce qui a trait à la recommandation 39, encore une fois, c'est la même chose: il s'agit d'établir une norme canadienne d'intervention d'urgence pour l'industrie du transport ferroviaire en ce qui a trait aux marchandises dangereuses et aux substances dangereuses pour l'environnement.


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We've got hazardous goods travelling through residential communities; we've got the safety of the rail workers themselves, the safety of the public, and safety of the environment, as we saw on the Cheakamus and at Lake Wabamun, situations in which, in the case of the Cheakamus River, the fish stock has been devastated for decades to come.

Il y a des convois qui transportent des marchandises dangereuses qui traversent des quartiers résidentiels, il y a le problème de la sécurité des cheminots eux-mêmes, il y a la sécurité du public, il y a la sécurité de l'environnement, comme nous avons pu le voir lors des accidents de Cheakamus et du lac Wabamun, des accidents qui ont fait que, dans le cas de celui de la rivière Cheakamus, les populations de poissons ont été décimées pour des dizaines et des dizaines d'années.


8. Transport by road, rail, inland waterways, sea or air of dangerous goods or polluting goods as defined either in Annex A to Council Directive 94/55/EC of 21 November 1994 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by road(12) or in the Annex to Council Directive 96/49/EC of 23 July 1996 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by rail(13) or as defined in Council Directive 93/75/EEC of 13 September 1993 concerning ...[+++]

8. Le transport par route, chemin de fer, voie de navigation intérieure, mer ou air de marchandises dangereuses ou de marchandises polluantes au sens de l'annexe A de la directive 94/55/CE du Conseil du 21 novembre 1994 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport des marchandises dangereuses par route(12) ou au sens de l'annexe de la directive 96/49/CE du Conseil du 23 juillet 1996 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport de marchandises dangereuses par chemin de fer(13) ou au sens de la directive 93/75/CEE du Conseil du 13 septembre 1993 relative aux co ...[+++]


Transport by road, rail, inland waterways, sea or air of dangerous goods or polluting goods as defined either in Annex A to Council Directive 94/55/EC of 21 November 1994 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by road or in the Annex to Council Directive 96/49/EC of 23 July 1996 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by rail or as defined in Council Directive 93/75/EEC of 13 September 1993 concerning minimum re ...[+++]

Le transport par route, chemin de fer, voie de navigation intérieure, mer ou air de marchandises dangereuses ou de marchandises polluantes au sens de l'annexe A de la directive 94/55/CE du Conseil du 21 novembre 1994 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport des marchandises dangereuses par route ou au sens de l'annexe de la directive 96/49/CE du Conseil du 23 juillet 1996 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport de marchandises dangereuses par chemin de fer ou au sens de la directive 93/75/CEE du Conseil du 13 septembre 1993 relative aux conditions mi ...[+++]


Transport by road, rail, inland waterways, sea or air of dangerous goods or polluting goods as defined either in Annex A to Council Directive 94/55/EC of 21 November 1994 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by road or in the Annex to Council Directive 96/49/EC of 23 July 1996 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goods by rail or as defined in Council Directive 93/75/EEC of 13 September 1993 concerning minimum re ...[+++]

Le transport par route, chemin de fer, voie de navigation intérieure, mer ou air de marchandises dangereuses ou de marchandises polluantes au sens de l'annexe A de la directive 94/55/CE du Conseil du 21 novembre 1994 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport des marchandises dangereuses par route ou au sens de l'annexe de la directive 96/49/CE du Conseil du 23 juillet 1996 relative au rapprochement des législations des États membres concernant le transport de marchandises dangereuses par chemin de fer ou au sens de la directive 93/75/CEE du Conseil du 13 septembre 1993 relative aux conditions mi ...[+++]


I understand that it works when placards are put on vehicles or rail cars transporting hazardous goods, explaining the content of the rail car or transport truck or other ferrying device.

Je crois savoir qu'il consiste à poser sur les camions ou les wagons transportant des matières dangereuses des plaques de danger décrivant ce qu'ils contiennent.


Risk assessments and hazardous analysis will reveal that the following risks are present in London: Transportation accidents involving hazardous material by rail and road; hazardous materials fixed sites; tornadoes; floods; ice storms and blizzards; airplane crashes; building or structure collapses; dam failures; human health emergencies and epidemics; extreme heat and cold; critical infrastructure failures defined as wat ...[+++]

Une évaluation des risques et des dangers a indiqué que les risques suivants étaient présents à London: accidents impliquant les trains et des véhicules de transport de matières dangereuses; installations permanentes abritant des matières dangereuses; tornades; inondations; tempêtes de verglas et blizzards; écrasements d'avion; effondrements d'immeuble ou de structure; bris de barrage; urgences sanitaires ou épidémies; températures extrêmes (froid ou chaleur); défaillances graves d'infrastructures (alimentation, eau, électricité), des télécommunications, des institutions financières, des industries gazières, pétrolières et chim ...[+++]


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