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ALM
Asset and liabilities management
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Asset liabilities management
Asset liability management
Asset-liability management
Assets and liabilities management
Collective liability
Commercial guarantee
Environmental liability
Hidden feature
Hidden feature line
Hidden in a Web site
Hidden in a web site
Hidden in a website
Hidden liabilities
Hidden line
Hidden line removal
Hidden neuron
Hidden surface removal
Hidden unit
Hidden-line elimination
Hidden-line removal
Hidden-surface elimination
Hidden-surface removal
Legal liability
Legal responsibility
Liability
Liability for ecological damage
Liability for environmental damage
Liability for environmental harm
Producer's liability
Product liability
Responsibility for environmental damage
Surplus management

Vertaling van "Hidden liabilities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


liability [ collective liability | legal liability | legal responsibility ]

responsabilité [ responsabilité collégiale | responsabilité juridique | responsabilité légale ]


hidden-surface removal | hidden surface removal | hidden-surface elimination

élimination des surfaces cachées | élimination des faces cachées | élimination de parties cachées | calcul des faces cachées | élimination de surfaces cachées


hidden-line removal | hidden line removal | hidden-line elimination

élimination des lignes cachées | suppression de lignes cachées | élimination de lignes cachées


hidden feature line [ hidden feature | hidden line ]

ligne de contour caché [ contour caché ]


hidden in a website [ hidden in a web site | hidden in a Web site ]

enfoui dans un site Web


environmental liability [ liability for ecological damage | liability for environmental damage | liability for environmental harm | responsibility for environmental damage ]

responsabilité des dommages environnementaux [ responsabilité pour les dégâts écologiques | responsabilité pour les dommages écologiques ]




asset liability management | ALM | asset-liability management | assets and liabilities management | asset liabilities management | asset and liabilities management | asset and liability management | surplus management

gestion actif-passif | GAP | gestion des actifs et passifs | GAP | gestion des actifs et des passifs | GAP | gestion actifs-passifs | GAP


producer's liability [ commercial guarantee | product liability | Product liability(STW) ]

responsabilité du producteur [ garantie commerciale | responsabilité du fait du produit | responsabilité du produit ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
C. whereas tax evasion comprises illegal arrangements where liability to tax is hidden or ignored; whereas tax fraud is a form of deliberate evasion of tax which is also generally punishable under criminal law, while, on the other hand, tax avoidance is the legal but improper utilisation of the tax regime to reduce or avoid tax liabilities, and aggressive tax planning consists in taking advantage of the technicalities of a tax system, or of mismatches between two or more tax systems, for the purpose of reducing tax liability;

C. considérant que l'évasion fiscale désigne des mécanismes illicites par lesquels l’assujettissement à l’impôt est caché ou ignoré; considérant que la fraude fiscale constitue une forme d'évasion fiscale délibérée qui, d'une manière générale, tombe également sous le coup du droit pénal tandis que, d'un autre côté, l'évitement fiscal est l'utilisation légale, mais abusive, du régime fiscal pour réduire ou éviter l'assujettissement à l'impôt, et que la planification fiscale agressive consiste à tirer profit des subtilités d'un système fiscal ou des asymétries entre deux systèmes fiscaux, ou plus, afin de réduire l'impôt à payer;


C. whereas tax evasion comprises illegal arrangements where liability to tax is hidden or ignored; whereas tax fraud is a form of deliberate evasion of tax which is also generally punishable under criminal law, while, on the other hand, tax avoidance is the legal but improper utilisation of the tax regime to reduce or avoid tax liabilities, and aggressive tax planning consists in taking advantage of the technicalities of a tax system, or of mismatches between two or more tax systems, for the purpose of reducing tax liability;

C. considérant que l'évasion fiscale désigne des mécanismes illicites par lesquels l’assujettissement à l’impôt est caché ou ignoré; considérant que la fraude fiscale constitue une forme d'évasion fiscale délibérée qui, d'une manière générale, tombe également sous le coup du droit pénal tandis que, d'un autre côté, l'évitement fiscal est l'utilisation légale, mais abusive, du régime fiscal pour réduire ou éviter l'assujettissement à l'impôt, et que la planification fiscale agressive consiste à tirer profit des subtilités d'un système fiscal ou des asymétries entre deux systèmes fiscaux, ou plus, afin de réduire l'impôt à payer;


They tried to confuse the situation by stating that if there were in effect an accident they would be hidden and protected from liability.

Les organisateurs essayaient d'embrouiller les choses en disant que s'il y avait un accident, ils seraient protégés de toute responsabilité.


It is very important for a government that is evaluating costs and benefits to account for all possible hidden and future liabilities.

Il est très important pour un gouvernement qui évalue les coûts et les avantages de tenir compte d'éventuelles obligations cachées.


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In this respect, the Commission service has recalled that tax fraud is a form of deliberate evasion of tax which is generally punishable under criminal law, and tax evasion generally comprises illegal arrangements where liability to tax is hidden or ignored[11].

À cet égard, les services de la Commission ont rappelé que la fraude fiscale est une forme de contournement délibéré de l’impôt, qui est généralement punie pénalement, tandis que l’évasion fiscale désigne généralement des mécanismes illicites par lesquels l’assujettissement à l’impôt est caché ou ignoré[11].


17. Regrets that the Commission proposal to include a paragraph about long-term sustainability of public finances in the stability and convergence programs falls short of providing an adequate answer to ageing-related problems; calls instead on the Council and the Commission to extend current Stability and Growth Pact requirements by setting new, individual targets for each country, taking into account the level of hidden liabilities implied by an ageing society; proposes that such targets should be reached by 2005;

17. regrette que la proposition de la Commission d'inclure un paragraphe sur la viabilité à long terme des finances publiques dans les programmes de stabilité et de convergence n'apporte pas de réponse appropriée aux problèmes liés au vieillissement; demande au Conseil et à la Commission d'élargir les exigences actuelles du pacte de stabilité et de croissance en fixant de nouveaux objectifs propres à chaque pays, prenant en considération l'handicap résultant du vieillissement de la population; propose que ces objectifs soient atteints d'ici à 2005;


13. Regrets that the Commission proposal to include a paragraph about long-term sustainability of public finances in the stability and convergence programs falls short of providing an adequate answer to ageing-related problems; calls instead on the Council and the Commission to extend current Stability and Growth Pact requirements by setting new, individual targets for each country, taking into account the level of hidden liabilities implied by an ageing society; proposes that such targets should be reached by 2005;

13. regrette que la proposition de la Commission d'inclure un paragraphe sur la viabilité à long terme des finances publiques dans les programmes de stabilité et de convergence n'apporte pas de réponse appropriée aux problèmes liés au vieillissement; demande au Conseil et à la Commission d'élargir les exigences du pacte de stabilité et de croissance en fixant de nouveaux objectifs propres à chaque pays, prenant en considération l'ampleur du passif caché inhérent au vieillissement de la population; propose que ces objectifs soient atteints d'ici à 2005;


Point n°10 : Regrets that the Commission proposal to include a paragraph about long-term sustainability of public finances in the stability and convergence programs falls short of providing an adequate answer to ageing-related problems; calls instead on the Council and the Commission to extend current Stability and Growth Pact requirements by setting new, individual targets for each country, taking into account the level of hidden liabilities implied by an ageing society; proposes that such targets should be reached by 2005;

Point n° 10: la commission regrette que la proposition de la Commission d'inclure un paragraphe sur la viabilité à long terme des finances publiques dans les programmes de stabilité et de convergence n'apporte pas une réponse appropriée aux problèmes liés au vieillissement; elle demande au Conseil et à la Commission d'élargir les exigences du pacte de stabilité et de croissance en fixant de nouveaux objectifs propres à chaque pays, prenant en considération l'ampleur du passif caché inhérent au vieillissement de la population; propose que ces objectifs soient atteints d'ici à 2005.


where approval is given by the competent authorities of the Member States concerned in which the assurance undertaking is carrying on its activities any hidden reserves resulting from the underestimation of assets and overestimation of liabilities other than mathematical provisions in so far as such hidden reserves are not of an exceptional nature.

en cas d'accord des autorités compétentes des États membres intéressés sur le territoire desquels l'entreprise d'assurance exerce son activité, par les plus-values latentes résultant de sous-estimation d'éléments d'actif et de surestimation d'éléments du passif autres que les provisions mathématiques dans la mesure où de telles plus-values n'ont pas un caractère exceptionnel.


These problems are moreover associated with a worrying lack of transparency on the net position of credits and liabilities between banks, and between banks and their customers, implying possible hidden insolvency problems.

Ces problèmes se doublent en outre d'un manque de transparence préoccupant des positions créditrices et débitrices nettes entre banques et entre banques et clients, ce qui peut entraîner des problèmes d'insolvabilité latente.


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