Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess a supplier risk
Assess supplier risks
Check supplier risks
Execute dangerous work tasks
High Level Risk Assessment Scorecard
High risk pregnancy
High risk supplier
High-risk drug use
High-risk people
High-risk population
High-risk pregnancy
High-risk register
High-risk stop
High-risk traffic stop
High-risk use
High-risk vehicle stop
Perform high risk work
Person at high risk
Population at risk
Risk groups
Test supplier risks
Undertake dangerous work
Undertake hazardous work

Vertaling van "High risk supplier " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


assess a supplier risk | check supplier risks | assess supplier risks | test supplier risks

évaluer des risques fournisseurs


High Level Risk Assessment Scorecard [ Risk Scorecard/Assessment of High Risk | High Level Risk Assessment/Scorecard ]

Feuille d'analyse des risques élevés


high-risk vehicle stop [ high-risk traffic stop | high-risk stop ]

arrêt de véhicule à risque élevé


high-risk people | person at high risk

sujet à hauts risques


high-risk drug use | high-risk use

consommation à haut risque | consommation problématique | usage à haut rique | usage problématique


high risk pregnancy | high-risk pregnancy

grossesse à risque élevé | GARE | grossesse à risques élevés | grossesse à haut risque | grossesse à risque


high-risk register | risk groups

liste des enfants à risque


high-risk population | population at risk

population à haut risque | population à risque élevé


undertake dangerous work | undertake hazardous work | execute dangerous work tasks | perform high risk work

effectuer un travail à haut risque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This can result in entry barriers for new suppliers facing a high risk of high imbalance prices and/or high network charges (to the extent that balancing costs are included in the costs of the network).

Ce phénomène peut élever des obstacles à l'entrée de nouveaux concurrents, qui sont confrontés à un risque non négligeable de prix de déséquilibre élevés et/ou de lourdes charges de réseau (dans la mesure où les coûts d'ajustement sont inclus dans les coûts de réseau).


Where software or systems prove to be incompatible with those of customers and suppliers, there is a high risk that ICT investment may be lost.

Lorsque des logiciels ou des systèmes s'avèrent être incompatibles avec ceux des clients et des fournisseurs, les investissements en TIC risquent d'être perdus.


29. Believes that incentives associated with securitisation need to be adequately addressed; emphasises that solvency and liquidity requirements for securitisations should promote a high-quality and well-diversified investment portfolio, thereby avoiding herding; invites the Commission to examine the securitisation market, including a review of covered bonds which can increase risks on banks’ balance sheets; invites the Commission to propose steps to notably increase its transparency; calls on the Commission to update, where necessary, the current regulation to make it consistent with the new BCBS securitisation ...[+++]

29. estime qu'il convient d'accorder toute l'attention requise aux incitations liées à la titrisation; souligne que les exigences de solvabilité et de liquidité applicables aux opérations de titrisation sont de nature à favoriser la qualité et la diversification des portefeuilles d'investissement et à prévenir ainsi les comportements grégaires; invite la Commission à examiner le marché de la titrisation, en particulier à analyser les obligations sécurisées, qui sont de nature à accroître les risques dans les bilans des banques; invite la Commission à proposer des mesures pour améliorer notablement la transparence de ce marché; demand ...[+++]


29. Believes that incentives associated with securitisation need to be adequately addressed; emphasises that solvency and liquidity requirements for securitisations should promote a high-quality and well-diversified investment portfolio, thereby avoiding herding; invites the Commission to examine the securitisation market, including a review of covered bonds which can increase risks on banks’ balance sheets; invites the Commission to propose steps to notably increase its transparency; calls on the Commission to update, where necessary, the current regulation to make it consistent with the new BCBS securitisation ...[+++]

29. estime qu'il convient d'accorder toute l'attention requise aux incitations liées à la titrisation; souligne que les exigences de solvabilité et de liquidité applicables aux opérations de titrisation sont de nature à favoriser la qualité et la diversification des portefeuilles d'investissement et à prévenir ainsi les comportements grégaires; invite la Commission à examiner le marché de la titrisation, en particulier à analyser les obligations sécurisées, qui sont de nature à accroître les risques dans les bilans des banques; invite la Commission à proposer des mesures pour améliorer notablement la transparence de ce marché; demand ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Believes that incentives associated with securitisation need to be adequately addressed; emphasises that solvency and liquidity requirements for securitisations should promote a high-quality and well-diversified investment portfolio, thereby avoiding herding; invites the Commission to examine the securitisation market, including a review of covered bonds which can increase risks on banks’ balance sheets; invites the Commission to propose steps to notably increase its transparency; calls on the Commission to update, where necessary, the current regulation to make it consistent with the new BCBS securitisation ...[+++]

29. estime qu'il convient d'accorder toute l'attention requise aux incitations liées à la titrisation; souligne que les exigences de solvabilité et de liquidité applicables aux opérations de titrisation sont de nature à favoriser la qualité et la diversification des portefeuilles d'investissement et à prévenir ainsi les comportements grégaires; invite la Commission à examiner le marché de la titrisation, en particulier à analyser les obligations sécurisées, qui sont de nature à accroître les risques dans les bilans des banques; invite la Commission à proposer des mesures pour améliorer notablement la transparence de ce marché; demand ...[+++]


1b. Competent authorities shall be equipped with a reliable traceability system to track internationally-traded timber products and with public monitoring systems to assess the performance of operators in complying with their obligations and to help operators identify high-risk suppliers of timber and timber-derived products.

1 ter. Les autorités compétentes disposent d'un système de traçabilité fiable, afin de suivre la trace des produits dérivés du bois commercialisés dans le monde, et de systèmes de contrôle publics permettant d'évaluer la performance des opérateurs dans la réalisation de leurs obligations et d'aider les opérateurs à identifier les fournisseurs de bois et de produits dérivés à haut risque.


This can result in entry barriers for new suppliers facing a high risk of high imbalance prices and/or high network charges (to the extent that balancing costs are included in the costs of the network).

Ce phénomène peut élever des obstacles à l'entrée de nouveaux concurrents, qui sont confrontés à un risque non négligeable de prix de déséquilibre élevés et/ou de lourdes charges de réseau (dans la mesure où les coûts d'ajustement sont inclus dans les coûts de réseau).


The requirement proposed by the Commission harbours the risk of market imbalance between energy distributors and retail sales companies, on the one hand, and independent suppliers, on the other. However, the aim must be to create equal opportunities with regard to the supply of energy services and ensure that independent, high-quality energy services are available for every sector.

L'obligation prévue par la Commission risque de créer un déséquilibre sur le marché entre les distributeurs d'énergie et les entreprises de vente d'énergie au détail, d'une part, et les fournisseurs indépendants, d'autre part; or, l'objectif doit consister à garantir les mêmes chances pour l'offre de services énergétiques et à assurer une offre de services énergétiques indépendants et de haute qualité pour chaque secteur.


Where software or systems prove to be incompatible with those of customers and suppliers, there is a high risk that ICT investment may be lost.

Lorsque des logiciels ou des systèmes s'avèrent être incompatibles avec ceux des clients et des fournisseurs, les investissements en TIC risquent d'être perdus.


(37) The Exchange restricts competition because it creates a degree of market transparency between the suppliers in a highly concentrated market which is likely to destroy what hidden competition there remains between the suppliers in that market on account of the risk and ease of exposure of independent competitive action.

(37) L'accord d'échange d'informations restreint la concurrence parce qu'il pousse la transparence entre fournisseurs à un point tel que ce qui reste de concurrence cachée entre eux sur ce marché très concentré risque de disparaître en raison de la facilité avec laquelle il devient possible de repérer tout acte de concurrence indépendant.


w