Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acreage
Agricultural holding
Aircraft hold
Area of holding
Cargo compartment
Cargo hold
Cargo space
Controlling interest
Equity interest
Equity investment
Equity ownership
Equity participation
Farm
Farm size
Hold
Holding braking effort
Holding force
Holding in a company
Holding of conferences
Holding strength
Lower cargo compartment
Lower hold
Majority holding
Participating interest
Release a sales order from credit hold
Release an order from credit hold
Release credit holds
Release from credit hold
Sample and hold
Sample-and-hold service
Shareholding
Size of holding
Track and hold unit
Track and store unit

Traduction de «Holding conferences » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




area of holding [ acreage | size of holding | Farm size(ECLAS) ]

surface d'exploitation [ dimension de l'exploitation | superficie agricole | taille de l'exploitation ]


agricultural holding [ farm ]

exploitation agricole [ entreprise agricole | ferme ]


S/H | sample and hold | sample/hold | sample-and-hold service | track and hold unit | track and store unit

échantillonneur bloqueur


Set of Basic Principles Concerning the Conditions Upon Which Vessels Should be Accepted on National Shipping Registers, With a View to Preparing Documents for the Holding of a United Nations Conference of Plenipotentiaries to Consider the Adoption of an I

Ensemble de principes fondamentaux concernant les conditions auxquelles l'immatriculation de navires sur les registres nationaux de navigation devrait être acceptée, en vue de préparer des documents pour la réunion d'une Conférence de plénipotentiaires de


cargo hold [ hold | lower cargo compartment | aircraft hold | cargo space | lower hold | cargo compartment ]

soute [ soute d'aéronef | soute à fret | soute de cargo ]


release an order from credit hold | release a sales order from credit hold | release credit holds | release from credit hold

débloquer une commande suspendue | débloquer une commande suspendue pour dépassement de limite de crédit | débloquer une commande suspendue pour dépassement de crédit


shareholding [ controlling interest | equity interest | equity investment | equity ownership | equity participation | holding in a company | majority holding | participating interest | Equity participation(STW) ]

participation [ contrôle d'entreprise | participation au capital | participation financière | prise de contrôle | prise de participation | prise de participation majoritaire ]


holding braking effort | holding force | holding strength

effort de retenue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notwithstanding paragraph 2, if the ESM unanimously requests the ECB to take over direct supervision of a credit institution, financial holding company or mixed financial holding company as a precondition for its direct recapitalisation, the ECB may immediately start carrying out the tasks conferred on it by this Regulation in respect of that credit institution, financial holding company or mixed financial holding company, and foll ...[+++]

Nonobstant le paragraphe 2, si le MES demande à l’unanimité à la BCE d’assurer directement la surveillance d’un établissement de crédit, d’une compagnie financière holding ou d’une compagnie financière holding mixte en tant que préalable à sa recapitalisation directe, la BCE peut commencer immédiatement à s’acquitter des missions que lui confie le présent règlement concernant cet l’établissement de crédit, la compagnie financière holding ou la compagnie financière holding mixte concerné, à la suite d’une décision adressée aux entités concernées, et aux autorités c ...[+++]


3. Notwithstanding paragraph 2, and without prejudice to the exercise of investigatory powers conferred on it under this Regulation, from 3 November 2013, the ECB may start carrying out the tasks conferred on it by this Regulation other than adopting supervisory decisions in respect of any credit institution, financial holding company or mixed financial holding company and following a decision addressed to the entities concerned and to the national competent authorities concerned.

3. Nonobstant le paragraphe 2, et sans préjudice des pouvoirs d’enquête qui lui sont conférés en vertu du présent règlement, à compter du 3 novembre 2013, la BCE peut commencer à s’acquitter des missions que lui confie le présent règlement - autres que l’adoption de décisions en matière de surveillance - concernant tout établissement de crédit, toute compagnie financière holding ou toute compagnie financière holding mixte, et à la suite d’une décision adressée aux entités concernées et aux autorités compétentes nationales concernées.


Nothing in this Regulation should be understood as conferring on the ECB the power to impose penalties on natural or legal persons other than credit institutions, financial holding companies or mixed financial holding companies, without prejudice to the ECB’s power to require national competent authorities to act in order to ensure that appropriate penalties are imposed.

Aucune disposition du présent règlement ne devrait s’entendre comme conférant à la BCE le pouvoir d’imposer des sanctions à des personnes physiques ou morales autres que des établissements de crédits, des compagnies financières holdings ou des compagnies financières holdings mixtes, sans préjudice du pouvoir de la BCE de demander aux autorités compétentes nationales qu’elles agissent pour assurer que des sanctions appropriées soient imposées.


1. For the purpose of carrying out its tasks referred to in Article 4(1) and without prejudice to other powers conferred on the ECB, the ECB shall have the powers set out in paragraph 2 of this Article to require any credit institution, financial holding company or mixed financial holding company in participating Member States to take the necessary measures at an early stage to address relevant problems in any of the following circumstances:

1. Aux fins de l’accomplissement des missions visées à l’article 4, paragraphe 1, et sans préjudice des autres pouvoirs qui lui sont conférés, la BCE dispose des pouvoirs énoncés au paragraphe 2 du présent article l’habilitant à exiger des établissements de crédit, des compagnies financières holdings ou des compagnies financières holdings mixtes dans les États membres participants, qu’ils prennent, à un stade précoce, les mesures nécessaires pour remédier aux problèmes constatés dans toutes les situations suivantes:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We have held systematic interparliamentary conferences, because we have to work together, with Members and Senators of the Parliaments of each country, and I hope that the custom of holding conferences during each Presidency that enable us to work together will continue.

Nous avons organisé des conférences interparlementaires systématiques, car nous devons travailler de concert, avec des députés et des sénateurs des parlements de chaque pays, et j’espère que l’habitude d’organiser des conférences sous chaque présidence, qui nous permet de travailler ensemble, se poursuivra.


31. Calls on the Commission, the Council and Member States to start the process of modernisation of the Charter and re-launch the implementation process with priorities of the Lisbon agenda; considers that revision of Charter should be the focus of the next annual conference on the Charter; welcomes the practice followed hitherto of holding conferences on the Charter, such as those held in Dublin (2004) and Luxembourg (2005); is in favour of the practice of holding national conferences on the Charter and recommends that the mechanism for submitting reports regarding the Charter be linked to progress reports on the Entrepreneurship Act ...[+++]

31. demande à la Commission, au Conseil et aux États membres de lancer le processus de modernisation de la Charte et de donner un nouvel élan au processus de mise en œuvre en tenant compte des priorités de l'agenda de Lisbonne; estime que la révision de la Charte devrait être au centre de la prochaine conférence annuelle sur la Charte; souscrit à la pratique suivie jusqu'à présent, consistant à organiser des conférences sur la Charte, telles que celles de Dublin (en 2004) et de Luxembourg (en 2005); soutient l'organisation de conférences nationales sur la Charte et recommande que le mécanisme de soumission de rapports sur la Charte s' ...[+++]


31. Calls on the Commission, the Council and Member States to start the process of modernisation of the Charter and re-launch the implementation process with priorities of the Lisbon agenda; considers that revision of Charter should be the focus of the next annual conference on the Charter; welcomes the practice followed hitherto of holding conferences on the Charter, such as those held in Dublin (2004) and Luxembourg (2005); is in favour of the practice of holding national conferences on the Charter and recommends that the mechanism for submitting reports regarding the Charter be linked to progress reports on the Entrepreneurship Act ...[+++]

31. demande à la Commission, au Conseil et aux États membres de lancer le processus de modernisation de la Charte et de donner un nouvel élan au processus de mise en œuvre en tenant compte des priorités de l'agenda de Lisbonne; estime que la révision de la Charte devrait être au centre de la prochaine conférence annuelle sur la Charte; souscrit à la pratique suivie jusqu'à présent, consistant à organiser des conférences sur la Charte, telles que celles de Dublin (en 2004) et de Luxembourg (en 2005); soutient l'organisation de conférences nationales sur la Charte et recommande que le mécanisme de soumission de rapports sur la Charte s' ...[+++]


31. Calls on the Commission, the Council and Member States to start the process of modernisation of the Charter and re-launching the implementation process with priorities of the Lisbon agenda; considers that the revision of Chapter should be in the focus of the next annual conference on the Charter; welcomes the practice adopted hitherto of holding conferences on the Charter in Dublin (2004) and Luxembourg (2005); is in favour of the practice of holding national conferences on the Charter and recommends that the mechanism for submitting reports regarding the Charter be linked to progress reports on the entrepreneurship action plan;

31. demande à la Commission, au Conseil et aux États membres de lancer le processus de modernisation de la Charte et de donner un nouvel élan au processus de mise en œuvre en tenant compte des priorités de l'Agenda de Lisbonne; estime que la révision de la Charte devrait être au centre de la prochaine conférence annuelle sur la Charte; souscrit à la pratique, qui a été mise en œuvre à ce jour à Dublin (en 2004) et à Luxembourg (en 2005), d'organiser des conférences sur la Charte; encourage l'organisation de conférences nationales sur la Charte et estime que le mécanisme de soumission des rapports sur la Charte doit être subordonné aux ...[+++]


16. Welcomes the practice adopted hitherto of holding conferences on the Charter in Dublin (2004) and Luxembourg (2005); is in favour of the practice of holding national conferences on the Charter and recommends that the mechanism for submitting reports regarding the Charter be linked to progress reports on the entrepreneurship action plan;

16. souscrit à la pratique, qui a été mise en œuvre à ce jour à Dublin (en 2004) et à Luxembourg (en 2005), d'organiser des conférences sur la Charte; encourage l'organisation de conférences nationales sur la Charte et estime que le mécanisme de soumission des rapports sur la Charte doit être subordonné aux rapports sur l'état d'avancement du plan d'action en faveur de l'esprit d'entreprise;


67. On the other hand, the provisions on freedom of establishment within the meaning of Article 43 of the Treaty must be applied when a public authority decides, by means of a capital transaction, to cede to a third party a holding conferring a definite influence in a public entity providing economic services normally falling within the responsibility of the State.

67. En revanche, les dispositions relatives à la liberté d'établissement au sens de l'article 43 du Traité doivent être appliquées lorsqu'une autorité publique décide, par le biais d'une opération en capital, de céder à un tiers une participation lui permettant d'exercer une influence certaine sur une entité publique effectuant des prestations économiques qui relèvent normalement de la responsabilité de l'Etat.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Holding conferences' ->

Date index: 2021-07-09
w