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All-inclusive approach
All-inclusive income
All-inclusive income approach
All-inclusive income concept
All-inclusive income statement approach
Capital approach
Capital gains
Capital model
Capital turnover
Capital-based approach
Capitalization approach
Capitalization method
Clean surplus concept
Deferral method of accounting for income taxes
Deferral method of tax allocation
Earning capacity
Earnings approach
Earnings-based approach
Earnings-based valuation
Income approach
Income capitalization approach
Income on capital
Income statement approach
Income-based approach
Income-based valuation
Investment income
Model Tax Convention on Income and on Capital
OECD Model Tax Convention
OECD Model Treaty
Profit-capital ratio
Return from capital
Return on capital
Return on invested capital
Unearned income
Yield of a capital
Yield on capital

Vertaling van "Income capitalization approach " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
income approach [ capitalization approach | capitalization method | income capitalization approach ]

technique du revenu [ méthode de la capitalisation du revenu | méthode du revenu ]


earnings-based approach | earnings approach | earnings-based valuation | income approach | income-based approach | income-based valuation

approche bénéfices | méthode par les résultats | évaluation par les résultats | évaluation par les bénéfices | approche fondée sur les bénéfices


earnings-based approach [ earnings approach | earnings-based valuation | income approach | income-based approach | income-based valuation ]

approche bénéfices [ approche fondée sur les bénéfices | méthode par les résultats | évaluation par les résultats | évaluation par les bénéfices ]


all-inclusive income concept | all-inclusive income approach | all-inclusive income | all-inclusive approach | all-inclusive income statement approach | clean surplus concept

méthode du résultat global | résultat global


capital-based approach | capital approach | capital model

approche par capitaux | approche par le capital | modèle du capital


deferral method of tax allocation [ deferral method of accounting for income taxes | income statement approach ]

méthode du report d'impôts fixe [ méthode du report fixe pour la comptabilisation des impôts sur les bénéfices ]


flows affecting income,capital and financial transactions

flux intéressant en particulier les revenus et le capital et les opérations financières


capital turnover | earning capacity | income on capital | investment income | profit-capital ratio | return from capital | return on capital | return on invested capital | unearned income | yield of a capital | yield on capital

rendement du capital | revenus du capital | revenus financiers


investment income [ return on capital | Capital gains(ECLAS) ]

revenu d'investissement [ rémunération du capital | rendement du capital | retour sur capital | revenu du capital ]


Model Convention with respect to taxes on income and on capital | Model Tax Convention on Income and on Capital | OECD Model Tax Convention | OECD Model Treaty

Modèle de convention fiscale concernant le revenu et la fortune | Modèle de convention fiscale de l'OCDE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Certainly the approach is to improve tax coordination, tax harmonization, between the federal government and the provinces with respect to a neutral base for income and capital taxes, and the adoption of a method of allocating these income and capital taxes is desirable.

Il est certain que l'approche visant à améliorer la coordination, l'harmonisation fiscale entre le gouvernement fédéral et les provinces par le biais d'une base neutre commune pour l'impôt sur le revenu et les taxes sur le capital ainsi que l'adoption d'une méthode d'attribution de l'impôt sur le revenu et des taxes sur le capital sont des mesures souhaitables.


Second, we need a comprehensive approach to the whole issue of capital gains taxes, personal income taxes and corporate income taxes.

Deuxièmement, nous devons adopter une approche exhaustive à l'égard de toute la question de l'imposition des gains en capital, des revenus personnels et des revenus des sociétés.


A payroll tax is a tax on labour income, not capital income, so it is one approach that's close to a consumption base.

Une charge sociale est une taxe sur le revenu du travail et non pas sur le revenu du capital, de sorte que c'est une méthode qui se rapproche d'une taxe à la consommation.


It also establishes a step-by-step approach to reinforcing automatic exchange of information by its progressive extension to new categories of income and capital and the removal of the condition that the information only has to be exchanged if available.

Elle établit également une approche graduelle visant à renforcer l'échange automatique d'informations par son extension progressive à de nouvelles catégories de revenu et de capital et la suppression de la condition selon laquelle les informations ne doivent être échangées que si elles sont disponibles.


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(Return tabled) Question No. 94 Mr. Jean-François Larose: With regard to transfer payments to non-profit organizations (excluding hospitals and universities) and the government’s operational spending (O&M) to manage these transfers: (a) what have been the government’s total expenditures in this area since fiscal year 2006-2007, broken down by fiscal year; (b) what has been the break-down of the government’s expenditures since fiscal year 2006-2007 on internal government operations, on grants, and on contributions, broken down by fiscal year; (c) what has been the breakdown of expenditures by department and agency, broken down by progra ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 94 M. Jean-François Larose: En ce qui concerne les paiements de transfert aux organismes sans but lucratif (à part les hôpitaux et les universités) et les frais de fonctionnement (F et E) engagés par le gouvernement pour gérer ces transferts: a) à combien s’élèvent les dépenses totales du gouvernement dans ce domaine depuis l’exercice 2006-2007, ventilées par exercice; b) à combien s’élèvent les dépenses consacrées par le gouvernement depuis l’exercice 2006-2007 aux opérations gouvernementales internes, aux subventions et aux contributions respectivement, ventilées par exercice; c) à combien se sont élevées les dépenses par ministère et organisme, ventilées par secteur de programme, par exercice et par ...[+++]


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capital flow from Canada to the United States resulting from bilateral trade mispricing (i) per capital flow, ( ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à combien s’élève le mouvement annuel de ...[+++]


There are two broad approaches to the accounting for government grants: the capital approach, under which a grant is recognised outside profit or loss, and the income approach, under which a grant is recognised in profit or loss over one or more periods.

Il existe deux approches générales de comptabilisation des subventions publiques: l’approche par le bilan, selon laquelle la subvention est comptabilisée en dehors du résultat, et l’approche par le résultat, selon laquelle la subvention est comptabilisée en résultat sur une ou plusieurs périodes.


21. Opposes proposals to calculate a capital charge for other risks based on crude indicators such as size of firm, income, turnover, etc, as such measurements are inappropriate proxies which bear no obvious relationship with “other risks”; believes that a charge based on such proxies would penalise successful companies and encourage banks to manage the capital charge rather than manage risk; is particularly concerned at the impact of such a charge on high-volume, low-risk investment businesses such as index funds; believes that, i ...[+++]

21. est hostile aux propositions visant à calculer une exigences de capital pour d'"autres risques” reposant sur des indicateurs sommaires tels que la taille de l'entreprise, ses revenus, son chiffre d'affaires, étant donné qu'ils n'ont pas de rapport évident avec les "autres risques”; estime qu'une exigence basée sur de tels éléments pénaliserait les entreprises prospères et encouragerait les banques à gérer l'exigence de fonds propres plutôt qu'à gérer le risque; est particulièrement préoccupé par l'incidence d'une telle exigence sur les investissements à volume élevé et à risque faible tels que les fonds indiciels; estime que, dans ...[+++]


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