Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse information system
Analyse information systems
Andean Industrial Information System
Control devices
Control systems
Energy efficient industrial heating
Evaluate information systems
Food and agriculture
Green heating for industrial facilities
Heating systems for industrial buildings
INDIS
Industrial Information System
Industrial control devices
Industrial control systems
Industrial cooling system
Industrial heating systems
Industrial relations system
Plant Industry Information System Committee
Review information systems
System of industrial relations

Traduction de «Industrial Information System » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Andean Industrial Information System

Système andin d'information industrielle


Industrial Information System | INDIS [Abbr.]

Système d'information industrielle | INDIS [Abbr.]


Industrial Information System

Industrial Information System


Plant Industry Information System Committee

Comité des systèmes informatiques de la direction de l'industrie des produits végétaux


energy efficient industrial heating | heating systems for industrial buildings | green heating for industrial facilities | industrial heating systems

systèmes de chauffage industriel


Agri-food (industry, sector, system…) (EU) | Agro-food (industry, sector, system…) (GB) | Food and agriculture (industry)

agroalimentaire


industrial relations system | system of industrial relations

mécanismes de concertation sociale


industrial control devices | industrial control systems | control devices | control systems

systèmes de commande


industrial cooling system

système de refroidissement industriel


analyse information system | evaluate information systems | analyse information systems | review information systems

analyser des systèmes d'information
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
L. whereas all the Member States in which relatively few workers have been made redundant since the start of the crisis have very well developed industrial relations systems which accord workers and their representatives a relatively great many rights in the areas of consultation, information and codetermination, arrangements which have led to joint agreements being concluded at works' level on the basis of laws and collective agreements;

L. considérant que tous les États membres où les travailleurs licenciés ont été relativement peu nombreux pendant la crise disposent de systèmes de relations entre partenaires sociaux bien développés, qui octroient aux travailleurs et à leurs représentants un assez grand nombre de droits de consultation, d'information et de participation, dispositifs qui ont conduit à la mise en place à l'échelon des entreprises d'accords dont les clauses s'appuient sur des lois et des conventions collectives;


L. whereas all the Member States in which relatively few workers have been made redundant since the start of the crisis have very well developed industrial relations systems which accord workers and their representatives a relatively great many rights in the areas of consultation, information and codetermination, arrangements which have led to joint agreements being concluded at works' level on the basis of laws and collective agreements;

L. considérant que tous les États membres où les travailleurs licenciés ont été relativement peu nombreux pendant la crise disposent de systèmes de relations entre partenaires sociaux bien développés, qui octroient aux travailleurs et à leurs représentants un assez grand nombre de droits de consultation, d'information et de participation, dispositifs qui ont conduit à la mise en place à l'échelon des entreprises d'accords dont les clauses s'appuient sur des lois et des conventions collectives;


The Canadian socio-economic information management program administered by StatsCan indicates that, based on the North American Industry Classification System, the average annual income of an independent Canadian artist was only $37,476 in 2011, which is significantly less than that of tradespeople, contractors and virtually every other variety of independent employee in the Canadian economy.

Le Système canadien d'information socio-économique, administré par Statistique Canada, indique que, selon le Système de classification des industries de l'Amérique du Nord, le revenu annuel moyen d'un artiste canadien indépendant était de seulement 37 476 $ en 2011, ce qui est bien moins que le revenu des gens de métiers, des entrepreneurs et de presque tous les autres travailleurs autonomes dans l'économie canadienne.


I haven't heard anything specific, no. I'm curious to hear if the CBA could help inform me a bit about the banking industry ombudsman system and why it seems to be falling down or not working, or why two big banks withdrew from it.

Je me demandais si l'ABC pouvait me renseigner un peu sur le système d'ombudsman pour les services bancaires et pourquoi il semble s'écrouler ou ne pas fonctionner, pourquoi deux grandes banques s'en sont retirées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long d ...[+++]


2. Calls on the European Commission to launch a wide consultation with stakeholders on the cost, efficiency and feasibility of introducing at Community level a voluntary system of labelling in Braille format on the packaging of industrial products which would include, at least, information on the type of product and its expiry date in order to facilitate access for consumers with visual disabilities; given that not all blind peopl ...[+++]

2. invite la Commission européenne à lancer une consultation avec toutes les parties prenantes sur le coût, l'efficacité et la faisabilité de l'instauration d'un système d'étiquetage volontaire en braille sur l'emballage des produits industriels au niveau de l'Union européenne, qui comprendrait au moins le type de produit et la date d'expiration afin d'aider les consommateurs atteints de déficience visuelle; constate toutefois que, comme tous les aveugles ne lisent pas le braille, la consultation proposée doit également examiner d'autres possibilités d' ...[+++]


4 . Information referred to in paragraphs 1 and 3 shall be made available for the first time on The Commission shall, after hearing the Member States, relevant tourist and consumer organisations and other interested parties, within two years develop a simple standardised system of symbols - e.g. smiling faces - which can be used in different matters by Member States, regional or local authorities, the tourist industry etc. as one among other informatio ...[+++]

4. Les informations visées aux paragraphes 1 et 3 doivent être rendues disponibles pour la première fois le Après consultation des États membres, des organisations touristiques et de consommateurs concernées, ainsi que des autres parties intéressées, la Commission met en place, dans un délai de deux ans, une signalétique simplifiée et standardisée – binettes, par exemple – qui pourra être utilisée dans divers domaines par les États membres, les autorités régionales ou locales, le secteur du tourisme, etc., comme un outil d'information parmi d'autres destiné à informer le public.


I know that the Commissioner too has been informed by the Dutch government about where industry initially refused point blank to adopt the new system entitled SOMS. However, industry and the government are now very happy with this system. Allow me to give you a few examples and in doing so, expose a few weaknesses in the White Paper.

Je sais que les autorités néerlandaises ont également informé Mme la commissaire sur les points au sujet desquels l’industrie n’était, au début, absolument pas prête à accepter le nouveau système - appelé SOMS - mais l’industrie et les autorités sont à présent on ne peut plus satisfaites de ce système. Laissez-moi donc donner quelques exemples et aborder les points faibles du Livre blanc.


It will provide joint training for employers' and trade union representatives, who will be able to exchange information and views on : - industrial relations systems in the different Member States, forms of economic and social regulation and the respective role of the State and social partners; - the structure and operation of employers' and trade union organisations; - Community policies and new instruments for economic and social regulation and intervention; Although created initially by UNICE, CEEP at the ETUC, the Centre, which is funded by the Commission, is open to the participation of o ...[+++]

Il fournira une formation conjointe aux représentants patronaux et syndicaux qui pourront procéder à un échange de vues et d'informations sur : - les systèmes de relations industrielles dans les différents Etats membres, les formes de réglementation économique et sociale et le rôle respectif de l'Etat et des partenaires sociaux; - la structure et le fonctionnement des organisations patronales et syndicales; - les politiques de la Communauté et les nouveaux instruments de réglementation et d'intervention économique et sociale. Créé initialement par l'UNICE, le CEEP et la CES ...[+++]


Annex 1: Breakdown of funding Annex 2: Structure and research areas proposed ANNEX 1 BREAKDOWN OF FUNDING FOR THE FOURTH EC RTD FRAMEWORK PROGRAMME (1994-98) MECU (Current prices) First Area of Activity (Research, Technological 10925 Development and Demonstration Programmes) Second Area of Activity (Cooperation with Third 790 Countries and International Organizations) Third Area of Activity (Dissemination and 600 Utilization of Results) Fourth Area of Activity (Stimulation of the 785 Training and Mobility of Researchers) MAXIMUM OVERALL AMOUNT 13100 MECU (Current prices) Indicative breakdown between topics in the first area of activity - Information and Communications Technolog ...[+++]

Annexe 1 : Ventilation financière Annexe 2 : Structure et domaines de recherche proposés ANNEXE 1 : VENTILATION FINANCIERE DU IVème PROGRAMME CADRE de RDT de la CE (1994 - 1998) MECU (Prix courants) Première Action (programmes de recherche, de 10925 développement technologique et de démonstration) Deuxième Action (coopération avec les pays tiers et 790 les organisations internationales) Troisième Action (diffusion et valorisation des résultats) 600 Quatrième Action (stimulation de la formation et de 785 la mobilité des chercheurs) MONTANT GLOBAL MAXIMAL 13100 MECU (Prix courants) Répartition indicative entre les thèmes à l'intérieur de la Première Action - Technologies de l'information ...[+++]


w