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Communicate verbally in Arabic
Communicate verbally in Azerbaijani
Communicate verbally in Basque
Interact verbally in Arabic
Interact verbally in Azerbaijani
Interact verbally in Basque
Interacting verbally in Arabic
Interacting verbally in Azerbaijani
Interacting verbally in Basque
Oral interaction
Speak Azerbaijani
Spoken dialogue
Verbal exchange
Verbal interaction
Verbally interact in Arabic
Verbally interact in Basque
Vocal interaction
Vocal man-machine interaction
Voice interaction

Vertaling van "Interact verbally in Azerbaijani " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
communicate verbally in Azerbaijani | speak Azerbaijani | interact verbally in Azerbaijani | interacting verbally in Azerbaijani

interagir verbalement en azéri | s'exprimer oralement en azéri


communicate verbally in Basque | verbally interact in Basque | interact verbally in Basque | interacting verbally in Basque

interagir verbalement en basque | s'exprimer oralement en basque


communicate verbally in Arabic | verbally interact in Arabic | interact verbally in Arabic | interacting verbally in Arabic

interagir verbalement en arabe | s'exprimer oralement en arabe


vocal interaction [ vocal man-machine interaction | oral interaction | voice interaction | spoken dialogue | verbal interaction | verbal exchange ]

interaction vocale [ interaction orale | dialogue vocal | communication parlée homme-machine | dialogue oral ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Children and adults with autism spectrum disorders, or ASDs, have challenges with the following: social interactions; verbal and non-verbal communication; the ability to learn (in the usual settings); repetitive behaviours; unusual or severely limited activities and interests.

Les enfants et les adultes atteints d'un trouble envahissant du développement (TED) doivent relever divers défis, notamment: des difficultés d'interaction sociale; des troubles de la communication verbale et non verbale; des difficultés d'apprentissage (dans les classes régulières); des comportements répétitifs; des activités et des intérêts inhabituels ou fortement restreints.


Pervasive developmental disorders include several qualitative impairments ranging from mild to severe in three developmental areas: social interaction, verbal and non-verbal communication, and restricted and stereotyped patterns of behaviour and interests.

Les troubles envahissants du développement regroupent plusieurs syndromes liés à des déficiences qualitatives, sévères et envahissantes dans trois aspects du développement: les interactions sociales, la communication verbale et non verbale, et les intérêts et les comportements restreints et stéréotypés.


The question is as follows: With respect to Bill C-32, An Act to amend the Copyright Act: (a) how was this Bill developed; (b) did the government request any specific studies for this Bill and, if so, (i) what was the subject of these studies, (ii) what conclusions did they reach, (iii) what recommendations did they put forward, (iv) what methodology was followed in the studies, (v) on what date were the studies requested, (vi) on what date were the studies submitted, (vii) do the studies contain quantitative analyses (are they supported by data), (viii) what are the quantitative data and in what context are they presented; (c) did the government request an analysis of the Bill’s economic impact on creators’ income and, if so, (i) what op ...[+++]

La voici: En ce qui concerne le projet de loi C-32, Loi modifiant la Loi sur le droit d'auteur: a) quel a été le processus d’élaboration de ce projet de loi; b) est-ce que le gouvernement a demandé des études spécifiques pour ce projet de loi et, si oui, (i) sur quels sujets ces études portaient, (ii) quelles ont été les conclusions de ces études, (iii) quelles ont été les recommandations de ces études, (iv) quelle a été la méthodologie de ces études, (v) à quelle date ces études furent demandées, (vi) à quelle date ces études furent déposées, (vii) est-ce que ces études contiennent des analyses quantitatives (sont-elles chiffrées), (viii) quelles sont les données quantitatives et dans quel contexte; c) est-ce que le gouvernement a demand ...[+++]


Autism causes difficulties with verbal and non-verbal communication, difficulties with social interaction and understanding and unusual patterns of behaviour, activities and interests.

L'autisme cause des troubles de communication verbale et non verbale, des troubles sur le plan des relations sociales et des troubles de compréhension, ainsi que des comportements, des activités et des intérêts inhabituels.


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Competence in foreign languages requires knowledge of vocabulary and functional grammar and an awareness of the main types of verbal interaction and registers of language.

La communication en langues étrangères exige une connaissance du vocabulaire et d'une grammaire fonctionnelle, ainsi qu'une connaissance des principaux types d'interaction verbale et des registres de langage.


It includes an awareness of the main types of verbal interaction, a range of literary and non-literary texts, the main features of different styles and registers of language, and the variability of language and communication in different contexts.

Elle suppose une connaissance des principales modalités d'interaction verbale, des différents types de textes littéraires et non littéraires, des principales caractéristiques des multiples styles et registres de langage, et de l'éventail des formes de langage et de communication en fonction des situations.


It includes an awareness of the main types of verbal interaction, a range of literary and non-literary texts, the main features of different styles and registers of language, and the variability of language and communication in different contexts.

Elle suppose une connaissance des principales modalités d'interaction verbale, des différents types de textes littéraires et non littéraires, des principales caractéristiques des multiples styles et registres de langage, et de l'éventail des formes de langage et de communication en fonction des situations.


Competence in foreign languages requires knowledge of vocabulary and functional grammar and an awareness of the main types of verbal interaction and registers of language.

La communication en langues étrangères exige une connaissance du vocabulaire et d'une grammaire fonctionnelle, ainsi qu'une connaissance des principaux types d'interaction verbale et des registres de langage.


It includes an awareness of the main types of verbal interaction, a range of literary and non-literary texts, the main features of different styles and registers of language, and the variability of language and communication in different contexts.

Elle suppose une connaissance des principales modalités d'interaction verbale, des différents types de textes littéraires et non littéraires, des principales caractéristiques des multiples styles et registres de langage, et de l'éventail des formes de langage et de communication en fonction des situations.


Using existing telephone systems and cutting-edge technology, the project allows health care staff to interact verbally and visually with clients and obtain vital health care data, such as blood pressure or heart and lung sounds.

Grâce aux réseaux téléphoniques et à une technologie de pointe, le projet permet au personnel soignant de maintenir des contacts téléphoniques et visuels avec les clients ainsi que de recueillir des données vitales sur leur santé, comme la tension artérielle, ou les bruits cardiaques et pulmonaires, entre autres.


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