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AECI
AECID
Co-operative learning
Collaborative learning
Cooperative learning
DIMC
Decentralised cooperation
Decentralized cooperation
Department for Development Policy
Department for International Development Cooperation
Director International Armaments Cooperation
Director International Matériel Cooperation
Director North American Material Cooperation
FINNIDA
Finnish International Development Agency
Group learning
IMTEC
IY2KCC
International Learning Cooperative
International Movements Towards Educational Change
International Y2K Cooperation Center
International cooperation
Local government external action
Municipal international cooperation
Spanish Agency for International Cooperation

Vertaling van "International Learning Cooperative " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Movements Towards Educational Change [ IMTEC | International Learning Cooperative ]

International Movements Towards Educational Change [ IMTEC | International Learning Cooperative ]


collaborative learning [ co-operative learning | cooperative learning | group learning ]

apprentissage coopératif [ apprentissage collaboratif | apprentissage mutualisé ]


Handbook for international police cooperation in connection with football matches | Handbook with recommendations for international police cooperation and measures to prevent and control violence and disturbances in connection with football matches with an international dimension, in which at least one Member State is involved

Manuel contenant des recommandations pour la mise en place, à l'échelle internationale, d'une coopération policière et de mesures visant à prévenir et à maîtriser la violence et les troubles liés aux matches de football revêtant une dimension internationale qui concernent au moins un État membre


Director International Matériel Cooperation [ DIMC | Director International Armaments Cooperation | Director North American Material Cooperation ]

Directeur - Coopération internationale en matière de matériel [ DCIM | Directeur - Coopération internationale en matière d'armements | Directeur - Coopération nord-américaine en matière de matériel ]


Spanish Agency for International Cooperation | Spanish Agency for International Development Cooperation | AECI [Abbr.] | AECID [Abbr.]

Agence espagnole de coopération internationale pour le développement | AECID [Abbr.]


Department for Development Policy | Department for International Development Cooperation | Finnish International Development Agency | FINNIDA [Abbr.]

Direction générale de la coopération au développement | Organisme finlandais pour le développement international | FINNIDA [Abbr.]


International Y2K Cooperation Center | IY2KCC

Centre international de coopération pour l'an 2000




decentralised cooperation [ decentralized cooperation | local government external action | municipal international cooperation ]

coopération décentralisée [ action extérieure du gouvernement local | coopération municipale internationale ]


cooperative learning | co-operative learning

apprentissage coopératif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. As referred to in Article 13, paragraph 2 of the ‘Erasmus for All’ Regulation, in order to promote the international dimension of higher education, an indicative amount of EUR 1 812 100 000 from the different external instruments (Development Cooperation Instrument, European Neighbourhood Instrument, Instrument for Pre-accession Assistance, Partnership Instrument and the European Development Fund), will be allocated to actions of learning mobility to or from ...[+++]

2. Comme indiqué à l’article 13, paragraphe 2, du règlement établissant «Erasmus pour tous», afin de promouvoir la dimension internationale de l'enseignement supérieur, un montant indicatif de 1 812 100 000 EUR provenant des différents instruments pour l'action extérieure (instrument de financement de la coopération au développement, instrument européen de voisinage, instrument d'aide de préadhésion, instrument de partenariat et Fonds européen de développement) sera alloué aux actions de mobilité à des fins d’apprentissage à destinati ...[+++]


(Return tabled) Question No. 838 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of Scarborough—Rouge River for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Ca ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 838 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les dépenses engagées par Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) dans la circonscription de Scarborough—Rouge River au cours des cinq derniers exercices: a) à combien s’élèvent-elles par (i) exercice, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des Autochtones, (iv) du Programme d'apprentissage, d'alphabétisation et d'acquisition des compétences essen ...[+++]


(Return tabled) Question No. 163 Mrs. Carol Hughes: With regard to Human Resources and Skills Development Canada funding in the riding of Algoma—Manitoulin—Kapuskasing for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; and (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Career ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 163 Mme Carol Hughes: En ce qui concerne le financement des cinq dernières années financières de Ressources humaines et Développement des compétences Canada dans la circonscription de Algoma—Manitoulin—Kapuskasing: a) quel est le montant total des dépenses par (i) année, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des Autochtones, (iv) du Programme d’apprentissage, d’alphabétisation et d’acquisition des compétences essentielles ...[+++]


Question No. 161 Mr. Mike Sullivan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada funding in the riding of York South—Weston for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; and (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Career Development Services Researc ...[+++]

Question n 161 M. Mike Sullivan: En ce qui concerne le financement des cinq dernières années financières de Ressources humaines et Développement des compétences Canada dans la circonscription de York-Sud—Weston: a) quel est le montant total des dépenses par (i) année, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des Autochtones, (iv) du Programme d’apprentissage, d’alphabétisation et d’acquisition des compétences essentielles pour les adultes, (v) de la Subvention ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 156 Ms. Irene Mathyssen: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of London-Fanshawe for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; and (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, (iii) Aboriginal Skills and Training Strategic Investment Fund, (iv) Adult Learning Literacy and Essential Skills Program, (v) Apprenticeship Completion Grant, (vi) Apprenticeship Incentive Grant, (vii) Career Deve ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 156 Mme Irene Mathyssen: En ce qui concerne le financement des cinq dernières années financières de Ressources humaines et Développement des compétences Canada dans la circonscription de London—Fanshawe: a) quel est le montant total des dépenses par (i) année, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emploi des Autochtones, (iii) du Fonds d’investissement stratégique pour les compétences et la formation des Autochtones, (iv) du Programme d’apprentissage, d’alphabétisation et d’acquisition des compétences essentielles pour les a ...[+++]


The balance will be to develop guides and develop more assistance in terms of benefit-cost analysis, international trade cooperation, performance measurement, service standards, as well as providing conferences and other events so the regulatory community can learn more about this, along with developing curricula at the School of Public Service for each of those courses. It's that kind of enabling role that those investments are organized around.

Le reste sera utilisé pour l'élaboration de guides et pour accroître l'aide en matière d'analyse coûts-avantages, de coopération dans le commerce international, de mesures du rendement, de normes de service ainsi que pour organiser des conférences et d'autres événements pour que la communauté des responsables de la réglementation puisse en apprendre davantage à ce sujet, et aussi pour élaborer un programme à l'École de la fonction publique, pour chacun de ces cours.


32. Underscores that the EU development cooperation should cooperate with India as an emerging international donor by exchanges of experience and cooperation in concrete projects in developing countries; underlines that learning from Indian experiences could help to make EU development aid more efficient and productive;

32. souligne que, dans le cadre de la coopération au développement, l'UE devrait considérer que l'Inde est un donateur international émergent, procéder à des échanges d'expériences et coopérer dans des projets concrets à réaliser dans les pays en développement; souligne qu'il pourrait être utile de tirer parti de l'expérience indienne pour rendre plus efficace et productive l'aide au développement de l'UE;


(g ) Design and development of monitoring, analysis and forecasting tools for e-learning in Europe, including the funding of specific surveys, studies and intelligence-gathering activities on the real use of e-learning in the different educational contexts; this would form the basis of a virtual structure for providing meaningful and timely information on e-learning in Europe, for academia , industry and policy-making needs in cooperation with Eurostat, the European Investment Bank and international ...[+++]

(g) L'élaboration et le développement d'outils de suivi, d'analyse et de prévision pour l'e-learning en Europe, y compris le financement d'enquêtes spécifiques, d'études et d'activités de renseignement sur l'utilisation réelle de l'e-learning dans les différents contextes éducatifs; ces outils constitueront la base d'une structure virtuelle permettant de disposer d'informations significatives et actuelles sur l'e-learning en Europe pour répondre aux besoins des universités, des entreprises et des responsables politiques en coopération avec Eurostat, la B ...[+++]


O. whereas the Commission is ideally placed to cooperate with Member States and international organisations such as the OECD and the Council of Europe to promote the development of performance indicators and the spread of best practice in the field of lifelong learning, through a lifelong learning database and peer review,

O. considérant que la Commission est idéalement placée pour coopérer avec les États membres et les organisations internationales telles que l'OCDE et le Conseil de l'Europe en vue de promouvoir la mise en place d'indicateurs de performance et la diffusion de bonnes pratiques dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, à travers des bases de données et examens mutuels sur l'apprentissage tout au long de la vie,


O. whereas the Commission is ideally placed to cooperate with Member States and international organisations such as OECD and the Council of Europe to promote the development of performance indicators and the spread of best practice in the field of lifelong learning, through a lifelong learning database and peer review,

O. considérant que la Commission est idéalement placée pour coopérer avec les États membres et les organisations internationales telles que l'OCDE et le Conseil de l'Europe en vue de promouvoir la mise en place d'indicateurs de performance et la diffusion de bonnes pratiques dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, à travers des bases de données et examens mutuels sur l'apprentissage tout au long de la vie,


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