Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conserve regional sweet traditions
Create illustrations using various traditional methods
Customs and traditions
Independent learner
Learner rate
Learner wage
Measure water depth utilising traditional equipment
Non-Traditional Occupations Program for Women
Non-traditional job
Non-traditional learner
Non-traditional occupation
Non-traditional trade
OPTION Program
Operate traditional water depth measurement equipment
Preserve regional sweet tradition
Preserve regional sweet traditions
Preserving regional sweet traditions
Self directed learner
Self-learner
Tradition
Use techniques for traditional illustration
Use traditional equipment to measure depth of water
Use traditional illustration techniques
Use traditional techniques for illustration

Traduction de «Non-traditional learner » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


measure water depth utilising traditional equipment | use traditional equipment to measure depth of water | operate traditional water depth measurement equipment | undertake water depth measuring activities using traditional equipment

utiliser des équipements classiques de mesure de la profondeur d'eau


create illustrations using various traditional methods | use traditional techniques for illustration | use techniques for traditional illustration | use traditional illustration techniques

utiliser des techniques d'illustration traditionnelles


preserve regional sweet tradition | preserving regional sweet traditions | conserve regional sweet traditions | preserve regional sweet traditions

préserver des sucreries régionales traditionnelles


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


non-traditional job [ non-traditional occupation | non-traditional trade ]

emploi non traditionnel [ métier non traditionnel | profession non traditionnelle | poste non traditionnel ]


customs and traditions [ tradition ]

coutumes et traditions [ coutumes | tradition ]


Non-traditional Military Training for Canadian Peacekeepers: A Study Prepared for the Commission of Inquiry into the Deployment of Canadian Forces to Somalia [ Non-traditional Military Training for Canadian Peacekeepers ]

Instruction militaire non traditionnelle destinée aux casques bleus canadiens : étude préparée pour la Commission d'enquête sur le déploiement des Forces canadiennes en Somalie [ Instruction militaire non traditionnelle destinée aux casques bleus canadiens ]


OPTION: The Non-Traditional Occupations Program for Women [ Non-Traditional Occupations Program for Women | OPTION Program ]

OPTION: Le Programme des emplois non traditionnels pour les femmes [ Programme des emplois non traditionnels pour les femmes | Programme OPTION ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This should promote the development of efficient and effective pedagogic approaches for various groups of learners, including underrepresented groups/non-traditional learners. [60]

Cette mesure devrait favoriser l'établissement de méthodes pédagogiques efficaces et efficientes destinées à divers groupes d'apprenants, y compris les groupes sous représentés et les apprenants non traditionnels [60].


It will also focus on opening up opportunities to non-traditional learners and facilitating access for disadvantaged groups, including through adequate financing.

Il s’agira également d’atteindre des catégories de personnes qui, traditionnellement, ne fréquentent pas les établissements de l’enseignement supérieur et de faciliter l’accès des populations défavorisées, notamment grâce à un financement adéquat.


· Encourage outreach to school students from underrepresented groups and to 'non-traditional' learners, including adults; provide more transparent information on educational opportunities and outcomes, and tailored guidance to inform study choices and reduce drop-out.

· encourager la sensibilisation des élèves issus de groupes sous-représentés ainsi que celle des apprenants «non traditionnels», notamment des adultes; fournir des informations plus transparentes sur les possibilités et les débouchés de l’éducation, et des conseils adaptés pour aider dans le choix des études et diminuer le décrochage.


49. Calls on the Commission and on the Member States to invest resources into attracting ‘non-traditional learners’ to continue their education and to support NGOs and programmes whose goal is to boost the inclusion of non‑traditional learners in education and adult learning programmes;

49. demande à la Commission et aux États membres d'investir des ressources pour inciter les "apprenants non traditionnels" à poursuivre leur éducation et de soutenir les ONG et les initiatives ayant pour objectif l'inclusion des apprenants non traditionnels dans des programmes d'apprentissage et de formation des adultes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Calls on the Commission and on the Member States to invest resources into attracting ‘non-traditional learners’ to continue their education and to support NGOs and programmes whose goal is to boost the inclusion of non-traditional learners in education and adult learning programmes;

49. demande à la Commission et aux États membres d'investir des ressources pour inciter les «apprenants non traditionnels» à poursuivre leur éducation et de soutenir les ONG et les initiatives ayant pour objectif l'inclusion des apprenants non traditionnels dans des programmes d'apprentissage et de formation des adultes;


49. Calls on the Commission and on the Member States to invest resources into attracting ‘non-traditional learners’ to continue their education and to support NGOs and programmes whose goal is to boost the inclusion of non-traditional learners in education and adult learning programmes;

49. demande à la Commission et aux États membres d'investir des ressources pour inciter les "apprenants non traditionnels" à poursuivre leur éducation et de soutenir les ONG et les initiatives ayant pour objectif l'inclusion des apprenants non traditionnels dans des programmes d'apprentissage et de formation des adultes;


In particular, more flexible learning pathways are required which will allow men and women at different stages in life to move between different education and training systems, as well as between formal and non-formal and informal learning environments, and which can attract non-traditional learners.

En particulier, il est nécessaire de mettre en place davantage de parcours de formation modulables, qui permettront aux hommes et aux femmes, à différents stades de la vie, de passer d'un système d'éducation et de formation à l'autre, ainsi que d'un cadre d'apprentissage formel à des cadres non formels et informels, et qui puissent élargir le cercle des apprenants au-delà du public traditionnel du secteur de l'enseignement.


40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young people with less financial opportunities and that a composite benchmark for equity in higher education sho ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; estime également que les États membres doivent prendre des mesures spécifiques pour garantir le droit fo ...[+++]


40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young people with less financial opportunities and that a composite benchmark for equity in higher education sho ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; estime également que les États membres doivent prendre des mesures spécifiques pour garantir le droit fo ...[+++]


Another challenge being tackled by EQUAL is how to promote access to learning "in the real word" where time and life pressures and a lack of experience of learning all act as barriers, especially for non-traditional learners.

Une autre mission d'EQUAL est la promotion de l'accès à l'éducation et à la formation «dans le monde réel», où le temps et les pressions de la vie ainsi que le manque d'expérience en matière d'apprentissage constituent des obstacles, en particulier pour les apprenants non traditionnels.


w