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Collaborate with education professionals
Collaborate with training professionals
Cooperate with education professionals
Cooperation between educational establishments
Education policy officer
Enviromental promotions officer
Environmental education officer
Environmental public relations specialist
Environmental trainer
OCD
OCE
OPET
Office for Cooperation in Education
Office for cooperation in education
Participate with education professionals
Policy officer
Policy officer for education
UFundA
University Funding Act

Vertaling van "Office for cooperation in education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Office for Cooperation in Education | OCD [Abbr.]

Office de coopération en éducation


Office for cooperation in education | OCE [Abbr.]

Office de Coopération en Education | OCE [Abbr.]


collaborate with education professionals | collaborate with training professionals | cooperate with education professionals | participate with education professionals

coopérer avec des professionnels de l'enseignement


enviromental promotions officer | environmental trainer | environmental education officer | environmental public relations specialist

animateur nature et environnement | animatrice en environnement | animateur en environnement/animatrice en environnement | animateur environnement


Federal Act of 8 October 1999 on International Cooperation in Education, Professional Education and Training, Youth Affairs and Mobility

Loi fédérale du 8 octobre 1999 relative à la coopération internationale en matière d'éducation, de formation professionnelle, de jeunesse et de mobilité


cooperation between educational establishments

coopération entre les établissements d'enseignement


Canada-Mexico Joint Commission on Cooperation in Education and Culture

Commission mixte Canada-Mexique de coopération en matière d'éducation et de culture


policy officer | policy officer for education | education policy officer | policy officer, education

chargé de mission en éducation | chargé de mission en éducation/chargée de mission en éducation | chargée de mission en éducation


Federal Act of 8 October 1999 on University Funding and Cooperation in the field of University Education | University Funding Act [ UFundA ]

Loi fédérale du 8 octobre 1999 sur l'aide aux universités et la coopération dans le domaine des hautes écoles | Loi sur l'aide aux universités [ LAU ]


Federal Office for Professional Education and Technology [ OPET ]

Office fédéral de la formation professionnelle et de la technologie [ OFFT ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education || Strategic framework for European cooperation in education and training Education and training in the implementation of the Europe 2020 strategy. European cooperation on schools for the 21st century || Promote quality education for all through the Commission's geographic and thematic programmes Implementation of the Commission's international co-operation programmes in higher education and training Support global initiatives, such as Global Partnership for Education and policy dialogues such as Association for the Development of Edu ...[+++]

Éducation || Cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l’éducation et de la formation Prise en compte de l’éducation et de la formation dans la mise en œuvre de la stratégie Europe 2020 Coopération européenne en matière scolaire pour le XXIème siècle || Action en faveur d’un enseignement de qualité pour tous par l’intermédiaire des programmes géographiques et thématiques de la Commission Mise en oeuvre des programmes de coopération internationale de la Commission dans ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0291 - EN - European Parliament resolution of 23 June 2016 on follow-up of the Strategic Framework for European cooperation in education and training (ET 2020) (2015/2281(INI)) // P8_TA(2016)0291 // Follow-up of the Strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020) // European Parliament resolution of 23 June 2016 on follow-up of the Strategic Framework for European cooperation in educat ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0291 - EN - Résolution du Parlement européen du 23 juin 2016 sur le suivi du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l’éducation et de la formation (ET 2020) (2015/2281(INI)) // P8_TA(2016)0291 // Suivi du cadre stratégique pour la coopération euro ...[+++]


having regard to the communication of 26 August 2015 from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions entitled ‘Draft 2015 Joint Report of the Council and the Commission on the implementation of the Strategic Framework for European cooperation in education and training (ET 2020) — New priorities for European cooperation in education and training’ (COM( ...[+++]

vu la communication du 26 août 2015 de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions intitulée «Projet de rapport conjoint 2015 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation (“Éducation et formation 2020”) — Nouvelles priorités pour la coopération européenne en matiè ...[+++]


having regard to the 2015 Joint Report of the Council and the Commission on the implementation of the Strategic Framework for European cooperation in education and training (ET 2020) — ‘New priorities for European cooperation in education and training’

vu le rapport conjoint 2015 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation («Éducation et formation 2020») «Nouvelles priorités pour la coopération européenne en matière d'éducation et de formation»


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23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher education; considers that special focus should be placed on ...[+++]

23. reconnaît l'importance de développer et de mettre en œuvre des systèmes d'éducation fondés sur l'entrepreneuriat à travers l'Europe; souligne que l'accès des étudiants à l'éducation à la création d'entreprise varie et est souvent déterminé au niveau des établissements; invite par conséquent les États membres et les pouvoirs locaux et régionaux, en collaboration avec les établissements éducatifs, à inclure des éléments de formation à la création d'entreprise dans les programmes de l'enseignement de base, de la formation professio ...[+++]


23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher education; considers that special focus should be placed on ...[+++]

23. reconnaît l'importance de développer et de mettre en œuvre des systèmes d'éducation fondés sur l'entrepreneuriat à travers l'Europe; souligne que l'accès des étudiants à l'éducation à la création d'entreprise varie et est souvent déterminé au niveau des établissements; invite par conséquent les États membres et les pouvoirs locaux et régionaux, en collaboration avec les établissements éducatifs, à inclure des éléments de formation à la création d'entreprise dans les programmes de l'enseignement de base, de la formation professio ...[+++]


17. Is of the opinion that, in order to fully realise the EU 2020 flagship initiative ‘An Agenda for new skills and jobs’, the EU Institutions should embark on a more pragmatic, comprehensive and wide-ranging initiative supported by all Member States which should focus on connecting the areas of vocational education, professional qualifications, lifelong learning and apprenticeship to the labour market, so as to ensure that each Member State will truly take ownership of the goals set out in the strategic framework for ...[+++]

17. estime que, pour réaliser pleinement l'initiative phare «Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» de la stratégie Europe 2020, les institutions de l'Union européenne devraient mettre en route une initiative plus pragmatique, vaste et complète, bénéficiant du soutien de l'ensemble des États membres, qui serait axée sur le renforcement des liens entre les domaines de l'enseignement professionnel, des qualifications professionnelles, de la formation tout au long de la vie et de l'apprentissage et le marché du travail de telle sorte que chaque État membre fasse véritablement siens les objectifs définis dans le cadre stratégiqu ...[+++]


3. Is of the opinion that, in order to fully realise the EU 2020 flagship initiative ‘An Agenda for new skills and jobs’, the EU Institutions should embark on a more pragmatic, comprehensive and wide-ranging initiative supported by all Member States which should focus on connecting the areas of vocational education, professional qualifications, lifelong learning and apprenticeship to the labour market so as to ensure that each Member State will truly take ownership of the goals set out in the strategic framework for ...[+++]

3. estime que, pour réaliser pleinement l'initiative phare "Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois" de la stratégie Europe 2020, les institutions de l'Union européenne devraient mettre en route une initiative plus pragmatique, vaste et complète, bénéficiant du soutien de l'ensemble des États membres, qui serait axée sur le renforcement des liens entre les domaines de l'enseignement professionnel, des qualifications professionnelles, de la formation tout au long de la vie et de l'apprentissage et le marché du travail de telle sorte que chaque État membre fasse véritablement siens les objectifs définis dans le cadre stratégiqu ...[+++]


17. Is of the opinion that, in order to fully realise the EU 2020 flagship initiative ‘An Agenda for new skills and jobs’, the EU Institutions should embark on a more pragmatic, comprehensive and wide-ranging initiative supported by all Member States which should focus on connecting the areas of vocational education, professional qualifications, lifelong learning and apprenticeship to the labour market, so as to ensure that each Member State will truly take ownership of the goals set out in the strategic framework for ...[+++]

17. estime que, pour réaliser pleinement l'initiative phare "Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois" de la stratégie Europe 2020, les institutions de l'Union européenne devraient mettre en route une initiative plus pragmatique, vaste et complète, bénéficiant du soutien de l'ensemble des États membres, qui serait axée sur le renforcement des liens entre les domaines de l'enseignement professionnel, des qualifications professionnelles, de la formation tout au long de la vie et de l'apprentissage et le marché du travail de telle sorte que chaque État membre fasse véritablement siens les objectifs définis dans le cadre stratégiqu ...[+++]


While valuing European diversity and the unique opportunities which this affords, and while fully respecting the Member States’ responsibility for their education systems, an updated strategic framework for European cooperation in education and training — building on the progress made under the ‘Education and Training 2010’ work programme — could further enhance the efficiency of such cooperation and provide continuing benefits and ...[+++]

tout en valorisant la diversité européenne et les possibilités uniques qu'elle offre, et tout en respectant pleinement la compétence des États membres quant à leurs systèmes éducatifs, un cadre stratégique actualisé pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation — s'appuyant sur les progrès réalisés au titre du programme de travail «Éducation et formation 2010» — permettrait d'améliorer encore l'efficacité ...[+++]


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