63. Emphasises that efforts must also be made to address the
issue of non-formal education and learning for young people with disabilities, including in areas such as social relations, the mass media (which should be subject to ever more stringent accessibility requirements, including in relation to subtitling and audio description systems),
sport, leisure and outdoor pursuits, according to the specific needs of each child or young person; emphasises that these are not merely crucial tools for the healthy development of each individu
...[+++]al, but also inalienable rights recognised by the UN; 63. demande que soient également abordés, en ce qui concerne les jeunes handicapés, les aspects de l
a formation et de l'éducation informels, comme les domaines de la vie sociale et les moyens de communication de masse, dans lesquels le critère d'accessibilité devrait être de plus en plus développé grâce à des systèmes de sous-titres et d'audiodescription, les domaines du sport, du jeu et de l'activité de plein air, selon les spécificités de chaque enfant ou adolescent; souligne qu'il ne s'agit pas uniquement d'instruments indispensables à la formation équilibrée de toute personne, mais qu'il s'agit également de droits inaliénables recon
...[+++]nus par les Nations unies;