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Adaptive problem solving system
Advanced problem-solving system
Apply problem solving in social service
Apply problem solving in social services
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Diagnose system problems
Domain-independent problem-solving
Environmental problem solving
General-purpose method
ICT tools and hardware problem solving
Internal Market Problem Solving Network
Machine problem-solver
Manage system problem
Problem solver
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Problem solving process
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Problem-solve with ICT tools and hardware
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Problem-solving process
Problem-solving system
Problem-solving with ICT hardware and tools
Problem-solving with digital tools
SOLVIT
Solve ICT system problems
Troubleshoot system
Weak problem-solving method

Vertaling van "Problem-solving system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
advanced problem-solving system

système perfectionné de résolution de problèmes


problem solving system [ problem-solving system | machine problem-solver | problem solver ]

système de résolution de problèmes [ système résolveur de problèmes | résolveur de problèmes | résolveur de problème ]


adaptive problem solving system

système adaptatif de résolution de problèmes


ICT tools and hardware problem solving | problem-solve with ICT tools and hardware | problem-solving with digital tools | problem-solving with ICT hardware and tools

résolution des problèmes à l'aide d'outils et de matériel TIC


apply problem solving in social services | step-by-step problem solving process in social service | apply problem solving in social service | apply problem-solving in social services

résoudre des problèmes dans les services sociaux


diagnose system problems | manage system problem | solve ICT system problems | troubleshoot system

résoudre les problèmes des systèmes des TIC | trouver des solutions aux problèmes des systèmes d’information | diagnostiquer les problèmes des systèmes d’information | résoudre les problèmes des systèmes d’information


domain-independent problem-solving | general-purpose method | weak problem-solving method

méthode faible de résolution de problèmes


problem solving | problem-solving | problem solving process | problem-solving process

résolution de problèmes | résolution de problème | résolution des problèmes


Internal Market Problem Solving Network | SOLVIT [Abbr.]

réseau de résolution des problèmes dans le marché intérieur | SOLVIT [Abbr.]


environmental problem solving

apport de solution à un problème environnemental
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On Single Market related infringement proceedings, the EU average number of pending cases has increased for the first time since November 2008, which shows that, after a constant decrease of this global number (mainly due to the establishment of early problem-solving systems like SOLVIT and EU-Pilot), the situation seems to have stabilised.

Pour ce qui est des procédures d’infraction au droit du marché unique, le nombre moyen de dossiers en cours dans l’Union a augmenté pour la première fois depuis novembre 2008, ce qui indique qu’après une diminution constante de ce nombre global (principalement en raison de la mise en place de systèmes permettant de résoudre rapidement les problèmes, comme SOLVIT et EU-Pilot), la situation semble s’être stabilisée.


37. Deplores the fact that only a small percentage of citizens, consumers and SMEs are aware of existing alternative redress mechanisms, or know how to register a complaint with the Commission; points out that existing problem-solving systems for citizens and businesses such as SOLVIT need to be strengthened in accordance with Parliament's report on SOLVIT of 2 March 2010 (2009/2138(INI) ); calls on the Commission to initiate an accelerated Treaty infringement procedure if an unresolved SOLVIT complaint reveals a prima facie breach of Community law; finds it regrettable that, despite the Commission's recommendations, alternative confl ...[+++]

37. déplore que seul un faible pourcentage de citoyens, de consommateurs et de PME aient connaissance des mécanismes de recours alternatifs existants ou sachent comment déposer une plainte auprès de la Commission; souligne qu'il convient de renforcer les systèmes existants de résolution des problèmes pour les citoyens et les entreprises, comme le réseau SOLVIT, conformément au rapport du Parlement du 2 mars 2010 sur SOLVIT (2009/2138(INI) ); invite la Commission à lancer une procédure d'infraction accélérée lorsqu'une plainte SOLVIT non résolue constitue, à première vue, une infraction au droit communautaire; déplore que malgré les re ...[+++]


37. Deplores the fact that only a small percentage of citizens, consumers and SMEs are aware of existing alternative redress mechanisms, or know how to register a complaint with the Commission; points out that existing problem-solving systems for citizens and businesses such as SOLVIT need to be strengthened in accordance with Parliament's report on SOLVIT of 2 March 2010 (2009/2138(INI)); calls on the Commission to initiate an accelerated Treaty infringement procedure if an unresolved SOLVIT complaint reveals a prima facie breach of Community law; finds it regrettable that, despite the Commission's recommendations, alternative confli ...[+++]

37. déplore que seul un faible pourcentage de citoyens, de consommateurs et de PME aient connaissance des mécanismes de recours alternatifs existants ou sachent comment déposer une plainte auprès de la Commission; souligne qu'il convient de renforcer les systèmes existants de résolution des problèmes pour les citoyens et les entreprises, comme le réseau SOLVIT, conformément au rapport du Parlement du 2 mars 2010 sur SOLVIT (2009/2138(INI)); invite la Commission à lancer une procédure d'infraction accélérée lorsqu'une plainte SOLVIT non résolue constitue, à première vue, une infraction au droit communautaire; déplore que malgré les rec ...[+++]


37. Deplores the fact that only a small percentage of citizens, consumers and SMEs are aware of existing alternative redress mechanisms, or know how to register a complaint with the Commission; points out that existing problem-solving systems for citizens and businesses such as SOLVIT need to be strengthened in accordance with Parliament's report on SOLVIT of 2 March 2010 (2009/2138(INI)); calls on the Commission to initiate an accelerated Treaty infringement procedure if an unresolved SOLVIT complaint reveals a prima facie breach of Community law; finds it regrettable that, despite the Commission’s recommendations, alternative confli ...[+++]

37. déplore que seul un faible pourcentage de citoyens, de consommateurs et de PME aient connaissance des mécanismes de recours alternatifs existants ou sachent comment déposer une plainte auprès de la Commission; souligne qu'il convient de renforcer les systèmes existants de résolution des problèmes pour les citoyens et les entreprises, comme le réseau SOLVIT, conformément au rapport du Parlement du 2 mars 2010 sur SOLVIT (2009/2138(INI)); invite la Commission à lancer une procédure d'infraction accélérée lorsqu'une plainte SOLVIT non résolue constitue, à première vue, une infraction au droit communautaire; déplore que malgré les rec ...[+++]


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18. Notes that the Internal Market Problem Solving System (SOLVIT network) has proved its effectiveness in the internal market as a complementary non-judicial mechanism which has increased voluntary cooperation among Member States, but considers that such mechanisms should not be regarded as a substitute for infringement proceedings which are designed to oblige the Member States to apply Community legislation; calls on the Member States to make allocate greater human and financial resources to their national contact points for the SOLVIT network;

18. relève que le Système de résolution de conflits dans le marché intérieur (réseau SOLVIT) a démontré son efficacité sur le marché intérieur en tant que mécanisme non juridictionnel complémentaire, puisqu'il a permis d'accroître la coopération volontaire entre les États membres, mais considère que de tels mécanismes ne sauraient se substituer aux procédures d'infraction qui visent à obliger les États membres à appliquer la législation communautaire; invite les États membres à affecter des ressources humaines et financières plus importantes à leurs points de contact nationaux du réseau SOLVIT;


18. Notes that the Internal Market Problem Solving System (SOLVIT network) has proved its effectiveness in the internal market as a complementary non-judicial mechanism which has increased voluntary cooperation among Member States, but considers that such mechanisms should not be regarded as a substitute for infringement proceedings which are designed to oblige the Member States to apply Community legislation; calls on the Member States to make allocate greater human and financial resources to their national contact points for the SOLVIT network;

18. relève que le Système de résolution de conflits dans le marché intérieur (réseau SOLVIT) a démontré son efficacité sur le marché intérieur en tant que mécanisme non juridictionnel complémentaire, puisqu'il a permis d'accroître la coopération volontaire entre les États membres, mais considère que de tels mécanismes ne sauraient se substituer aux procédures d'infraction qui visent à obliger les États membres à appliquer la législation communautaire; invite les États membres à affecter des ressources humaines et financières plus importantes à leurs points de contact nationaux du réseau SOLVIT;


the strengthening of the framework for enforcement and problem-solving, with the establishment of a system of coordination centres and contact points for Member States to try to resolve between themselves Single Market problems notified by individuals and businesses and further improvements to the Commission's internal procedures for handling infringement procedures

le cadre pour l'application de la législation et la résolution des problèmes a été renforcé, avec la mise en place d'un réseau de centres de coordination et de points de contact pour que les États membres essaient de résoudre directement entre eux les problèmes signalés dans le fonctionnement du marché unique par des particuliers ou des entreprises, ainsi qu'avec les nouvelles améliorations apportées aux règles internes de la Commission pour la conduite des procédures d'infraction;


The situation should be improved by the system being set up under the Action Plan for the Single Market (see IP/97/478) of pragmatic problem-solving between Member States based on contact points for business and citizens to raise Single Market problems with Member States' administrations.

Une telle situation devrait s'améliorer par la mise en place du système prévu dans le Plan d'Action en faveur du marché unique pour une solution pragmatique des problèmes entre les Etats membres, qui se base sur des points de contact permettant aux entreprises et citoyens de soulever des problèmes avec les administrations des Etats membres.


In appropriate cases, if we can substitute the criminal system for one that allows for a more problem-solving approach, perhaps in a mediation session that is not focussed on blame, but rather on solving the problems and changing behaviour, it sets the stage for a better working relationship.

Dans les cas qui s'y prêtent, il serait souhaitable de ne pas avoir recours au système pénal et de lui préférer une approche plus axée sur la solution de problèmes, peut-être une séance de médiation où il ne s'agit pas de trouver des coupables mais plutôt de résoudre les problèmes et de modifier des comportements; tout cela ne peut qu'améliorer la relation entre les ex-conjoints.


This meeting will enable the people working on Systran to get together with a view to discussing their practical experience and solutions for the technical problems, to give the following results: - economic advantages for the Commission from increased cooperation, especially with a unified approach, - an increase in Systran production in the Commission and elsewhere thanks to a better knowledge of the performances and capacity of the system, - faster technical problem solving as a result of an exchange of views between the people res ...[+++]

Cette manifestation permettra de reunir les equipes travaillant sur SYSTRAN, en vue de discuter leurs experiences pratiques et les solutions apportees aux problemes techniques, avec, comme resultats : - des avantages economiques pour la Commission, resultant d'une cooperation accrue, specialement si les utilisateurs s'entendent sur une approche unique; - une augmentation de la production a l'interieur de la Commission et ailleurs grace a une meilleure connaissance des performances et des capacites du systeme; - une resolution plus r ...[+++]


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