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Banned drug
Carry out therapeutic drug monitoring
Conduct drug abuse tests
Conducting of drug abuse tests
Conducting of drug and alcohol abuse tests
Drug abuse tests conduct
Enforce workplace drug policies
Ethic drug
Ethical drug
Execute therapeutic drug monitoring
Execute workplace drug policies
Extra label drug use
Extra label use
Extra-label drug use
Extra-label use
Extralabel drug use
Extralabel use
Implement workplace drug policies
Legend drug
Off label drug use
Off label use
Off-label drug use
Off-label use
Perform therapeutic drug monitoring
Perform therapeutic drug-monitoring
Prescribed drug
Prescription drug
Prescription medication
Prescription medicine
Prohibit drug and alcohol use in the workplace
Prohibited class of drugs
Prohibited drug
Prohibited drugs
Prohibiting drug consumption
Unauthorized drug

Vertaling van "Prohibited drug " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
prohibited drug [ banned drug | unauthorized drug ]

drogue interdite [ drogue proscrite ]


prohibited drug | unauthorized drug

médicament interdit




execute workplace drug policies | prohibit drug and alcohol use in the workplace | enforce workplace drug policies | implement workplace drug policies

mettre en œuvre des politiques anti-drogues sur le lieu de travail


prohibiting drug consumption

interdiction de faire usage de stupéfiants


prohibited class of drugs

catégorie de substances interdites


carry out therapeutic drug monitoring | execute therapeutic drug monitoring | perform therapeutic drug monitoring | perform therapeutic drug-monitoring

assurer le suivi du traitement médicamenteux


conducting of drug and alcohol abuse tests | drug abuse tests conduct | conduct drug abuse tests | conducting of drug abuse tests

effectuer des dépistages d’alcoolémie et de consommation de drogues


prescription drug | prescription medication | prescription medicine | prescribed drug | ethical drug | ethic drug | legend drug

médicament d'ordonnance | médicament sur ordonnance | médicament délivré sur ordonnance | médicament de prescription | médicament prescrit | médicament éthique


extra-label drug use | extra label drug use | extralabel drug use | off label drug use | off-label drug use | extralabel use | extra label use | extra-label use | off label use | off-label use

emploi non conforme | utilisation non indiquée sur l'étiquette
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
seven conventions on human rights, including prohibition of genocide and torture, protection of the rights of children, elimination of discrimination against women and minorities', protection of freedom of expression and association, the right to a fair trial, and judicial independence, as well as economic, social and cultural rights; eight fundamental conventions of the International Labour Organisation (ILO), including conventions prohibiting forced and child labour, ensuring workers' rights to freedom of association and collectively organise and bargain, and two conventions that protect workers from discrimination at work, and ensure ...[+++]

sept conventions sur les droits de l'homme, y compris l'interdiction du génocide et de la torture, la protection des droits des enfants, l'élimination de la discrimination à l'égard des femmes et des minorités, la liberté d'expression et d'association, le droit à un procès équitable et l'indépendance du pouvoir judiciaire, ainsi que les droits économiques, sociaux et culturels; huit conventions fondamentales de l'Organisation internationale du travail (OIT), y compris les conventions interdisant le travail forcé et le travail des enfants et celles garantissant la liberté d'association des travailleurs et leur droit à s'organiser et à négocier collectivement, ainsi que deux autres co ...[+++]


non-scheduled substances*: importing these substances into or exporting them from the EU may be prohibited when there is sufficient evidence that they are intended for illegal drug manufacture.To respond rapidly to new diversion trends, EU countries’ competent authorities and the European Commission may propose adding a substance to a regularly updated list of non-scheduled substances.

les substances non classifiées*: l’importation de ces substances dans l’UE ou leur exportation à partir de l’UE peuvent être interdites s’il existe des preuves suffisantes qu’elles seront utilisées à des fins de fabrication illégale de drogues. Pour répondre rapidement aux nouvelles tendances de détournement, les autorités compétentes des pays de l’UE et la Commission européenne peuvent proposer d’ajouter une substance à une liste régulièrement mise à jour des substances non classifiées.


(Return tabled) Question No. 20 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what was the reason for the temporary halt, initiated by European Union (EU) officials, to horse meat imports from Canada on October 12, 2012; (b) has Canada participated in talks with EU officials regarding the safety of horse meat from Canada since that time, (i) if so, what topics were discussed, (ii) what conclusions were reached; (c) what restrictions effective in 2013 will be imposed upon the Canadian horse meat industry by the EU, (i) what is the anticipated impact of these restrictions on the frequency and type of drug residue testing on ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 20 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle était la raison de l’interruption temporaire des importations de viande chevaline du Canada décrétée par les représentants de l’Union européenne (UE) le 12 octobre 2012; b) le Canada a-t-il participé aux pourparlers avec les représentants de l’UE au sujet de la salubrité de la viande chevaline du Canada depuis, (i) dans l’affirmative, quels ont été les sujets abordés, (ii) à quelles conclusions en est-on arrivé; c) quelles seront les restrictions imposées à partir de 2013 par l’UE à l’industrie canadienne de la viande chevaline, (i) quelles sont les conséquences prévues de ces restrictions sur la fréquen ...[+++]


In addition, this Regulation should not affect national law prohibiting or restricting the sale, supply or use of medicinal products containing narcotic substances within the meaning of the relevant international conventions in force such as the Single Convention on Narcotic Drugs of 1961 of the United Nations.

En outre, le présent règlement ne devrait pas affecter le droit national interdisant ou limitant la vente, la fourniture ou l'utilisation de médicaments contenant des stupéfiants au sens des conventions internationales en vigueur en la matière, telles que la convention unique sur les stupéfiants de 1961 des Nations unies.


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Specifically, the report calls for the government to: first, end the criminalization and stigmatization of people who use drugs but who do no harm to others; second, experiment with various models of the legal regulation of currently prohibited drugs, especially cannabis; and third, ensure the availability of a variety of treatment methods and harm-reduction measures that have proved successful in many European countries and also in Canada.

Plus précisément, le rapport exhorte les gouvernements à : mettre fin à la criminalisation et à la stigmatisation des personnes qui font usage de drogue sans porter préjudice à autrui; à faire l'essai de divers modèles de réglementation légale de drogues actuellement interdites, en particulier le cannabis; et à assurer la disponibilité de diverses méthodes de traitement et des mesures de réduction des risques qui s'avèrent efficaces et bénéfiques dans de nombreux pays d'Europe ainsi qu'au Canada.


Our Bill C-26 is specifically tailored to target the most pernicious of these crimes, primarily the trafficking, production, importation and exportation of larger amounts of prohibited drugs. The prohibited drugs that would be covered under our bill are drugs such as cocaine, heroin, crystal meth and marijuana.

Notre projet de loi C-26 est spécialement conçu pour cibler les plus pernicieux de ces crimes soit le trafic, la production, l'importation et l'exportation de grandes quantités de drogues illicites, dont la cocaïne, l'héroïne, la méthamphétamine en cristaux et la marijuana.


If someone imports or exports prohibited drugs, the minimum penalty would be raised to two years if the crime involves more than one kilogram of a drug such as heroin, cocaine or crystal meth.

Pour l'importation ou l'exportation de drogues interdites, la peine minimale serait portée à deux ans si le crime a rapport à une quantité supérieure à un kilogramme d'une drogue comme l'héroïne, la cocaïne ou la métamphétamine en cristaux.


1. Without prejudice to Articles 11 to 25 and to paragraphs 2 and 3 of this Article, the competent authorities of each Member State shall prohibit the introduction of scheduled substances into the customs territory of the Union or their departure from it, where there are reasonable grounds for suspecting that such substances are intended for the illicit manufacture of narcotic drugs or psychotropic substances.

1. Sans préjudice des articles 11 à 25 et des paragraphes 2 et 3 du présent article, les autorités compétentes de chaque État membre interdisent l’introduction de substances classifiées sur le territoire douanier de l’Union, ou leur départ de celui-ci, lorsqu’il y a de bonnes raisons de soupçonner que ces substances sont destinées à la fabrication illicite de stupéfiants ou de substances psychotropes.


3a. The competent authorities of each Member State shall prohibit the introduction of consignments of non-scheduled substances into the customs territory of the Union or their departure from it where there is sufficient evidence that those substances are intended for the illicit manufacture of narcotic drugs or psychotropic substances.

bis. Les autorités compétentes de chaque État membre interdisent l’introduction de substances non classifiées expédiées sur le territoire douanier de l’Union, ou leur départ de celui-ci, s’il existe suffisamment de preuves indiquant que ces substances sont destinées à la fabrication illicite de stupéfiants ou de substances psychotropes.


Since the commission focused mainly on the non-medical use of drugs, it concluded that hundreds of thousands of Canadians found guilty of prohibited drug possession saw their personal freedom restrained for the rest of their life because of a criminal record.

Comme la majeure partie de ces travaux portait sur l'usage des drogues à des fins non médicales, la commission a constaté que des centaines de milliers de Canadiens reconnus coupables de possession de drogues illicites voyaient leur liberté personnelle entravée pour le reste de leur vie à cause de la présence d'un casier judiciaire.


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