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Asylum Qualification Directive
Certificate of Qualification
Confirm qualifications of water transport crew
Employment qualification
Occupational qualification
Occupational skill
Ontario Certificate of Qualification
Ontario Teacher's Certificate
Pre-qualification financial analysis
Pre-qualification of bidders
Pre-qualification of contractors
Pre-qualification of tenderers
Pre-qualification phase
Pre-qualification step
Prequalification of contractors
Prequalification of tenderers
Professional qualification
Qualification Directive
Qualification analysis
Qualifications
Qualifications requirements analysis
Qualificative analysis
Quantificative analysis
Verify qualifications of water transport crew
Verify qualifications of water transportation crew
Vocational qualification

Traduction de «Qualificative analysis » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
quantificative analysis | qualificative analysis

analyse quantificative | analyse qualificative




pre-qualification financial analysis

analyse financière préalable à l'acceptation


qualifications requirements analysis

analyse des exigences de qualification


occupational qualification | vocational qualification | employment qualification | professional qualification | occupational skill | qualifications

qualification professionnelle | qualification | qualifications


pre-qualification of contractors | prequalification of contractors | pre-qualification of bidders | prequalification of tenderers | pre-qualification of tenderers | pre-qualification phase | pre-qualification step

présélection des soumissionnaires | présélection des candidats | étape de présélection


Asylum Qualification Directive | Directive on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted | Qualification Directive

directive qualification | directive concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu de cette protection | directive relative aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


ensure water transportation crew meet regulatory requirements | verify qualifications of water transportation crew | confirm qualifications of water transport crew | verify qualifications of water transport crew

vérifier les qualifications de l'équipage de transport nautique


Ontario Certificate of Qualification [ Ontario College of Teachers Certificate of Qualification | Certificate of Qualification | Ontario Teacher's Certificate ]

Carte de compétence de l'Ontario [ carte de compétence de l'Ontario | Carte de compétence | brevet d'enseignement de l'Ontario | brevet d'enseignement ]


professional qualification | vocational qualification

qualification professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
28. Calls on the Commission and the Member States to step up significant awareness- raising measures as regards the rights of the victims of discrimination on the grounds of sex; underlines the need for cooperation by all stakeholders, including equality bodies, social partners (trade unions and employers) and NGOs, in order to address stereotypes about the work of women and men and how they impact on the value of work and low pay, including in accessing jobs, and that companies select the most qualified candidates on the basis of a comparative analysis of their qualifications by applying pre-established, clear, neu ...[+++]

28. invite la Commission et les États membres à intensifier considérablement les mesures de sensibilisation sur les droits des victimes d'actes de discrimination fondée sur le sexe; insiste sur la nécessité d'une coopération de toutes les parties prenantes, dont les partenaires sociaux (syndicats et employeurs) et les ONG, pour lutter contre les stéréotypes sur le travail des hommes et des femmes ainsi que leur influence sur la valeur accordée à un travail et les bas niveaux de rémunération, y compris dans l'accès à l'emploi;


11. Calls on the Member States to ensure that companies guarantee gender diversity in the composition of shortlists of candidates, while ensuring that the sex of non-executive directors elected using this procedure is not in any way predetermined and that companies select the most qualified candidates on the basis of a comparative analysis of their qualifications by applying pre-established, clear, neutrally formulated, non-discriminatory and unambiguous criteria; calls on the Commission and the Member States to support campaigns which combat gender stereotypes in accessing jobs, stressing that women and men are abl ...[+++]

11. invite les États membres à s'assurer que les entreprises garantissent la diversité entre les femmes et les hommes dans la composition de la liste finale des candidats tout en veillant à ce que le fait que les administrateurs non exécutifs élus au moyen de cette procédure soient des hommes ou des femmes ne soit en aucun cas prédéterminé, et que les entreprises sélectionnent les candidats les mieux qualifiés en fonction d'une analyse comparative des qualifications en appliquant des critères préétablis, clairs, formulés de manière neutre, non discriminatoires et non ambigus; invite la Commission et les États membres à soutenir des camp ...[+++]


28. Calls on the Commission and the Member States to step up significant awareness- raising measures as regards the rights of the victims of discrimination on the grounds of sex; underlines the need for cooperation by all stakeholders, including equality bodies, social partners (trade unions and employers) and NGOs, in order to address stereotypes about the work of women and men and how they impact on the value of work and low pay, including in accessing jobs, and to ensure that employers provide equality and diversity training for all staff and that companies select the most qualified candidates on the basis of a comparative analysis of their qualifications ...[+++]

28. invite la Commission et les États membres à intensifier considérablement les mesures de sensibilisation sur les droits des victimes d'actes de discrimination fondée sur le sexe; insiste sur la nécessité d'une coopération de toutes les parties prenantes, dont les partenaires sociaux (syndicats et employeurs) et les ONG, pour lutter contre les stéréotypes sur le travail des hommes et des femmes ainsi que leur influence sur la valeur accordée à un travail et les bas niveaux de rémunération, y compris dans l'accès à l'emploi, et de s'assurer que les employeurs dispensent à l'ensemble du personnel des formations sur l'égalité et la diversité et que les entreprises sélectionnent les candidats les mieux qualifiés en fonction d'une analyse compar ...[+++]


2. Calls for a strengthening at EU level of support for the Bologna Process, in particular as regards the mutual recognition of academic qualifications, the harmonisation of academic standards, the promotion of mobility, the social dimension and employability, active democratic participation, the analysis of implementation of the Bologna principles, and the elimination of administrative obstacles; calls on Member States to reiterate their commitment to the Process by strengthening the system of funding in order to achieve the growth ...[+++]

2. demande le renforcement du soutien apporté au processus de Bologne au niveau européen, notamment en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des titres universitaires, l'harmonisation des normes académiques, et les mesures propres à favoriser la mobilité, la dimension sociale et l'insertion professionnelle, la participation démocratique active, l'analyse de la mise en œuvre des principes de Bologne et l'élimination des obstacles administratifs; invite les États membres à réitérer leur engagement en faveur du processus et à renforcer le système de financement afin d'atteindre les objectifs de croissance définis par la Stratégie Euro ...[+++]


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15. Recognises that services are the fastest growing sector of the Indian economy; notes that India has offensive interests in the liberalisation of Mode 1 and Mode 4 in the General Agreement on Trade in Services (GATS); notes that the EU would like to complete liberalisation of market access and national treatment under Mode 3 in most services; notes that the full ambitions of the FTA cannot be realised without commitments under Mode 4; stresses that there are huge benefits from nationwide and EU-wide accreditation of professional qualifications and agreements on mutual recognition and licensing requirements within professional serv ...[+++]

15. constate que les services constituent le secteur de l'économie indienne qui croît le plus rapidement; note que l'Inde a des intérêts offensifs dans le domaine de la libéralisation du mode 1 et du mode 4 de l'Accord général sur le commerce des services (AGCS); constate que l'Union européenne souhaiterait obtenir la libéralisation complète de l'accès aux marchés et du traitement national dans le mode 3 pour la plupart des services; observe que les ambitions de l'ALE ne pourront être pleinement réalisées sans engagements dans le mode 4; souligne que l'homologation nationale et européenne des qualifications professionnelles et la mis ...[+++]


For example, under the key activity entitled "policy cooperation and innovation", the actions may deal in particular with supporting the observation and analysis of policies and systems such as the Eurydice network or the transparency of qualifications and competences, information and guidance for mobility purposes and cooperation in quality assurance such as Euroguidance, and National Academic Recognition Information Centres (NARIC), Ploteus or the Europass initiative.

Par exemple, au titre de l’activité clé «coopération et innovation politiques», les actions peuvent notamment concerner le soutien à l’observation et à l’analyse des politiques et systèmes comme le réseau Eurydice ou la transparence des qualifications et compétences, l’information et l’orientation à des fins de mobilité ainsi que la coopération en matière d’assurance et de qualité comme à Euroguidance, aux centres nationaux d’information sur la reconnaissance académique des diplômes (NARIC), Ploteus ou à l’initiative Europass


observation and analysis of policies and systems in the field of lifelong learning, the establishment and regular improvement of reference material, including surveys, statistics, analyses and indicators, action to support transparency and recognition of qualifications and prior learning, and action to support cooperation in quality assurance.

l'observation et l'analyse des politiques et systèmes dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, l'élaboration et l'amélioration, à intervalles réguliers, de matériel de référence, y compris des enquêtes, des statistiques, des analyses et des indicateurs, les actions visant à soutenir la transparence et la reconnaissance des qualifications et des acquis de l'expérience, ainsi que les actions visant à soutenir la coopération en matière d'assurance de la qualité.


observation and analysis of policies and systems in the field of lifelong learning, the establishment of reference material, including surveys, statistics, analyses and indicators, and action to support transparency and recognition of qualifications and prior learning, as referred to in Article 5(1)(f).

l'observation et l'analyse des politiques et systèmes dans le domaine de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, l'élaboration de matériel de référence, y compris des enquêtes, des statistiques, des analyses et des indicateurs, ainsi que l'action visant à favoriser la transparence et la reconnaissance des qualifications et des acquis de l'expérience, visées à l'article 5, paragraphe 1, point f).


For example, under the key activity entitled "policy cooperation and innovation", the actions may deal in particular with supporting the observation and analysis of policies and systems such as the Eurydice network or the transparency of qualifications and competences, information and guidance for mobility purposes and cooperation in quality assurance such as Euroguidance, and National Academic Recognition Information Centres (NARIC), Ploteus or the Europass initiative.

Par exemple, au titre de l’activité clé «coopération et innovation politiques», les actions peuvent notamment concerner le soutien à l’observation et à l’analyse des politiques et systèmes comme le réseau Eurydice ou la transparence des qualifications et compétences, l’information et l’orientation à des fins de mobilité ainsi que la coopération en matière d’assurance et de qualité comme à Euroguidance, aux centres nationaux d’information sur la reconnaissance académique des diplômes (NARIC), Ploteus ou à l’initiative Europass


2. The holder of a diploma, certificate or other evidence of formal qualifications awarded on completion of a university course - or a course recognized as equivalent by the Member State concerned - in a scientific discipline allowing him to engage in the activities of the person referred to in Article 52 in accordance with the laws of that State may - if he began his course prior to 9 October 1981 - be considered as qualified to carry out in that State the duties of the person referred to in Article 52, provided that he has previously engaged in the following activities for at least two years before 9 October 1991 in one or more underta ...[+++]

2. Le titulaire d'un diplôme, certificat ou autre titre, sanctionnant un cycle de formation universitaire ou un cycle de formation reconnu équivalent par l'État membre intéressé dans une discipline scientifique qui l'habilite à exercer les activités de la personne visée à l'article 52 conformément à la législation de cet État, peut - lorsqu'il a commencé sa formation avant le 9 octobre 1981 - être considéré comme qualifié pour assumer dans cet État la charge de la personne visée à l'article 52 à condition d'avoir au préalable exercé, avant le 9 octobre 1991, pendant au moins deux ans, dans une ou plusieurs entreprises ayant obtenu une autorisation de fabrication, des activités de surveillance de production et/ou des activités ...[+++]


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