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Commission for External Relations
Commission for Public Complaints Against the RCMP
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UN Commission for Social Development
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United Nations Commission for Social Development
United Nations Commission on Narcotic Drugs
United Nations Commission on Sustainable Development
United Nations Commission on the Status of Women
United Nations Forum on Forests
United Nations Statistical Commission
United Nations regional commission
United Nations technical commission

Vertaling van "RELEX commission " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Commission for External Relations | Commission for External Relations and Decentralised Cooperation | RELEX commission

commission des relations extérieures et de la coopération décentralisée | RELEX [Abbr.]


JAI-RELEX Working Party | JHA-RELEX Ad Hoc Support Group | Justice and Home Affairs-Foreign Relations Counsellors Working Party

groupe Justice et affaires intérieures/Conseillers pour les relations extérieures | Groupe d'appui ad hoc JAI-RELEX | Groupe JAI-RELEX


UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]

commission technique ONU [ Commission de la condition de la femme | Commission de la population et du développement | Commission de la science et de la technique au service du développement | Commission des stupéfiants | Commission de statistique | Commission du développement durable | Commission du développement social | Commission pour la prévention du crime et la justice pénale | commission technique des Nations unies | FNUF | Forum des Nations unies sur les forêts ]


UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]

commission régionale ONU [ CEA | CENUE | CEPALC | CESAO | CESAP | Commission économique des Nations unies pour l'Afrique | Commission économique des Nations unies pour l'Amérique latine et les Caraïbes | Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie et le Pacifique | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie occidentale | commission régionale des Nations unies ]


European Commission [ CEC | Commission of the European Communities | EC Commission | EU Commission ]

Commission européenne [ CCE | Commission CE | Commission des Communautés européennes ]


Commission department | Commission service | department | department of the Commission | department of the European Commission | service | service of the Commission | service of the European Commission

service de la Commission


process commissioned directions | processing commissioned instructions | handle commissioned instructions | process commissioned instructions

exécuter des instructions commandées


commission construction of set | commission set's construction | commission set construction | commissioning set construction

commander la construction de décors


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calculer des commissions


Civilian Review and Complaints Commission for the Royal Canadian Mounted Police [ CRCC | Civilian Review and Complaints Commission for the RCMP | Commission for Public Complaints Against the RCMP | RCMP Public Complaints Commission | Royal Canadian Mounted Police Public Complaints Commission | Public Complaints Commission ]

Commission civile d'examen et de traitement des plaintes relatives à la Gendarmerie royale du Canada [ CCETP | Commission civile d'examen et de traitement des plaintes relatives à la GRC | Commission des plaintes du public contre la GRC | Commission des plaintes du public contre la Gendarmerie royale du Canada | Commission des plaintes du public ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. Expresses its concern as regards the EEAS’s capacity to organise coordination among the several Commission DGs concerned, after RELEX being cut off from the Commission infrastructure and established as a separate entity; calls on the Commission and the EEAS, therefore, to report to Parliament before the end of this Commission’s term on how an efficient system – such as that previously run by the Commission’s Inter-Service Working Group – should be organised to coordinate a horizontal working group with the goal of ensuring horizontal coherence, coordination and efficiency in EU policy development and programme execution, as requeste ...[+++]

16. exprime ses craintes quant à la capacité du SEAE d'organiser la coordination entre les différentes directions générales de la Commission concernées, après le retrait de RELEX de la structure de la Commission et sa refondation en tant qu'entité distincte; invite donc la Commission et le SEAE à lui présenter avant la fin du mandat de la Commission actuelle un rapport sur les moyens de mettre en place un dispositif efficace – tel que celui en vigueur auparavant sous la direction du groupe de travail interservices de la Commission – prévoyant la coordination d'un groupe de travail transversal ayant pour objet d'assurer la cohérence, la ...[+++]


7. Believes that the implementation of the Lisbon Treaty is an opportunity to revise the institutional architecture of the European Commission and improve the division of competences between its Directorate General for Development (DG DEV) and its Directorate General for External Relations (DG RELEX), aimed at increasing efficiency and coherence, namely by making DG DEV responsible for all development cooperation policies and programmes in all geographical areas (not only ACP, but also countries which are beneficiaries of the Development Cooperation Instrument) and by incorporating EuropeAid into DG DEV; in this context, calls for incre ...[+++]

7. est convaincu que la mise en œuvre du traité de Lisbonne offre une possibilité de revoir l'architecture institutionnelle de la Commission et d'améliorer la délimitation des compétences entre sa direction générale du développement (DG DEV) et sa direction générale des relations extérieures (DG RELEX), en vue d'améliorer l'efficacité et la cohérence en rendant la DG DEV responsable de tous les programmes et les politiques de coopération au développement dans toutes les zones géographiques (pas seulement dans les pays ACP, mais aussi dans les pays bénéficiaires de l'instrument de coopération au développement) et en rattachant EuropeAid à ...[+++]


63. Takes the view that additional human resources could be found by abolishing the split responsibility for development between RELEX and DEV; invites the current Commission to take the necessary steps with a view to facilitating this reorganisation in the new Commission; believes that the current division of labour on development co-operation between DEV and RELEX does not allow the Commission to participate fully in nurturing international efforts to promote development coherence and aid effectiveness; further invites the Commission to ensure that development co-operation is unambiguously dedicated to the primary objective of pover ...[+++]

63. estime que des ressources humaines supplémentaires pourraient être dégagées en supprimant le partage des responsabilités sur les questions de développement entre les DG RELEX et DEV; invite la Commission actuelle à engager les mesures nécessaires afin de faciliter la réorganisation au sein de la nouvelle Commission; est d'avis que le partage actuel des tâches en matière de coopération au développement entre les DG DEV et RELEX ne permet pas à la Commission de participer pleinement à l'encouragement des efforts internationaux en vue de la promotion de la cohérence en matière de développement et de l'efficacité de l'aide; invite en ...[+++]


42. Regrets that no reference has so far been made by the Commission to the expected mid-term review of the RELEX instruments although this was agreed via an exchange of letters between the Commission and the European Parliament; underlines in this context that it expects that the Commission will at the PersonNamesaPersonNameme time make appropriate propoPersonNamesals to address the chronic under-funding of Heading 4, external actions;

42. regrette qu'aucune mention n'ait été faite à ce jour par la Commission de la révision à mi‑parcours attendue au sujet des instruments RELEX, alors qu'une telle révision avait été convenue dans un échange de lettres entre la Commission et le Parlement; souligne, dans ce contexte, qu'il attend de la Commission qu'elle présente à cette occasion des propositions appropriées afin de régler le sous-financement chronique de la ligne 4 (Actions extérieures);


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It will be attended by Mr Andreas Christou, Minister of the Interior of Cyprus, and Mr Dimitres Kontides, President of the Union of Cyprus Municipalities and Mayor of Limassol. Speakers will include Mr Fidias Sarikas (PES/CY), member of the Committee of the Regions’ RELEX Commission and Mayor of Paphos, Mr Kypros Christostomides, spokesman for the government of Cyprus, Mr Panayiotis Loizides, Secretary General of the Cyprus Chamber of Commerce and Industry, Mr Yiannakis Skordis, Mayor of Famaguste, and Mr Ian Micallef, rapporteur for the Council of Europe on Cyprus.

En présence de M. Andreas Christou, ministre de l'intérieur chypriote et M. Dimitres Kontides, président de l'Union des municipalités chypriotes, maire de Limassol, figureront parmi les principaux orateurs M. Fidias Sarikas (PSE/CY), membre de la Commission RELEX du Comité des régions et maire de Paphos, M. Kypros Christostomides, porte-parole du gouvernement chypriote, M. Panayiotis Loizides, secrétaire général de la chambre de commerce et d'industrie de Chypre, M.Yiannakis Skordis, maire de Famaguste et M. Ian Micallef, rapporteur du Conseil de l'Europe sur Chypre.


Reunification of Cyprus: The contribution of local authorities to the emergence of a multicultural society RELEX Commission meeting on 15 September 2005 in Paphos, Cyprus

Réunification de Chypre : la contribution des autorités locales à l'émergence d'une société multiculturelle Réunion de la Commission RELEX le 15 septembre 2005 à Paphos, Chypre


The meeting will focus on the enlargement of the EU: the members of the RELEX commission will first organise the arrival of observers from the acceding countries at the CoR's next plenary session.

La réunion fera la part belle à l'élargissement de l'UE: les membres de la commission RELEX organiseront tout d'abord la venue d'observateurs des pays adhérents à la prochaine session plénière du Comité des régions.


Finally, at this meeting the RELEX commission will draw up its work programme for 2004.

Enfin, au cours de cette même réunion, la commission RELEX définira son programme de travail pour 2004.


Enlargement, democratic consolidation of the Balkans region, trade: three topics at the centre of the next meeting of the RELEX commission of the Committee of the Regions - Dephi (Greece), Friday 23 May 2003

Elargissement, consolidation démocratique de la région des Balkans, commerce :3 thèmes au centre de la prochaine réunion de la commission RELEX du Comité des régions - Delphes (Grèce), vendredi 23/05/2003


56. Reiterates the views expressed in its resolution of 30 November 2000 on the reform of the Commission and its implications for relations between the European Union and the developing countries where it welcomed in principle the plans to reform the RELEX Group, but expressed the fear that the proposed separation between political responsibility and strategic programming could result in the marginalisation of development policy within the Commission; calls on the Commission to preserve development policy as an independent area and ensure that it continues to occupy a strong position within the full range of EU policies;

56. réaffirme les vues exprimées dans sa résolution du 30 novembre 2000 sur la réforme de la Commission et ses répercussions sur les relations de l'Union européenne avec les pays en développement où il saluait en principe les projets de réforme du groupe RELEX tout en exprimant la crainte que la séparation proposée entre la responsabilité politique et la programmation stratégique entraîne la marginalisation de la politique du développement au sein de la Commission; engage la Commission à conserver la politique de développement en tant que domaine distinct et à faire en sorte qu'elle conserve une position forte parmi l'ensemble des polit ...[+++]




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Date index: 2022-05-12
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