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Adhere to switching instructions in rail operations
Assess performance of rail operations
Assess performance of railroad operations
Canadian Rail Operating Rules
Conduct performance assessments of rail operations
Continuous lengths of rails
Continuous welded rail track
Follow switching instructions in rail operations
Identify and manage risks in rail operations
Identify and manage risks in railway operations
Long lengths of rails
Long welded rails
Perform rail operations performance evaluations
Perform rail operations risk management
Rail operations
Rail operations superintendent
Rail operator
Railroad operations
Railway manager
Ribbon rails
Short line rail operations

Vertaling van "Rail operator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


identify and manage risks in rail operations | identify and manage risks in railway operations | develop strategies to mitigate risks in rail operations | perform rail operations risk management

effectuer la gestion des risques liés à des opérations ferroviaires


assess performance of railroad operations | conduct performance assessments of rail operations | assess performance of rail operations | perform rail operations performance evaluations

évaluer les performances d’opérations ferroviaires


carry out railway switching operations according to directions | perform rail switching operations in accordance with directions | adhere to switching instructions in rail operations | follow switching instructions in rail operations

suivre les instructions de commutation dans les opérations ferroviaires


Canadian Rail Operating Rules

Règlement d'exploitation ferroviaire du Canada


railway manager [ rail operations superintendent ]

directeur du service ferroviaire [ directrice du service ferroviaire ]


short line rail operations

transport ferroviaire sur de courtes distances


rail operations | railroad operations

activités ferroviaires | opérations ferroviaires


space between operative face of check rail and running edge of further rail

cote de protection de pointe


continuous lengths of rails | continuous welded rail track | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

barres longues | barres soudées de grande longueur | longs rails soudés | rails longs | rails soudés en barres longues
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The ERTMS system will bring similar advantages to the rail sector.This will enhance interoperability between national networks which a pre-requisite for effective long distance rail operations.

Le système ERTMS bénéficiera de manière analogue au secteur ferroviaire. Cela favorisera l’interopérabilité entre les réseaux nationaux, condition indispensable à l’efficacité des opérations de transport ferroviaire à longue distance.


The Commission's investigation found that these actions hindered competition on the rail freight market by preventing a major customer of Lithuanian Railways from using the services of another rail operator.

L'enquête de la Commission a révélé que de tels agissements entravaient la concurrence sur le marché du fret ferroviaire en empêchant un important client de la société des chemins de fer lituaniens de recourir aux services d'un autre opérateur.


Conversion to ERTMS gives rise to significant transition costs for rail operators, including rail freight operators, who will have to invest in new on-board equipment compatible with the system.

La conversion à l'ERTMS entraîne des coûts de transition élevés pour les exploitants ferroviaires, y compris les opérateurs de transport ferroviaire de fret, qui vont devoir investir dans de nouveaux équipements embarqués compatibles avec ce système.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 133 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to subsidies to rail operators for track repair and improvements: (a) what is the process for determining how funds are distributed; (b) for each year since 2006, what is the breakdown of the distribution of such funds, by rail operators; (c) were funds intended for the rail operator Montreal, Maine and Atlantic ever (i) withheld, (ii) reassigned to other operators; and (d) with regard to any funds mentioned in (c), for what reason were these withheld or reassigned?

(Le document est déposé) Question n 133 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne les subventions aux opérateurs ferroviaires pour la réparation et l’amélioration des rails: a) quel est le processus pour déterminer la façon dont les fonds sont distribués; b) pour chaque année depuis 2006, quelle est la distribution de ces fonds, ventilée selon les opérateurs; c) est-il arrivé que les fonds destinés à l’opérateur ferroviaire Montreal, Maine and Atlantic soient (i) retenus, (ii) réaffectés à d’autres opérateurs; d) en ce qui concer ...[+++]


While we respect the Court's interpretation of the current law, the Commission remains convinced that a more effective separation between an infrastructure manager and other rail operations is essential to ensure non-discriminatory access for all operators to the rail tracks, and thus to stimulate growth in the rail sector.

Si elle respecte l'interprétation donnée par la Cour au droit en vigueur, la Commission demeure néanmoins convaincue qu'une séparation plus effective entre la gestion de l'infrastructure et les autres activités de transport ferroviaire est fondamentale pour garantir à tous les exploitants un accès non discriminatoire aux voies de chemin de fer et ainsi stimuler la croissance dans le secteur ferroviaire.


ensures the non-discriminatory access of rail operators to rail-related services, such as railway stations, freight terminals and maintenance facilities.

garantit aux exploitants ferroviaires un accès non discriminatoire aux services liés au rail tels que les gares ferroviaires, les terminaux de marchandises et les installations d’entretien.


Moreover, the incumbent rail operators have embarked on restructuring their output. The development of competition in particular has stimulated rationalisation, the emergence of new methods, and new production methods and an extension of the services offered.

Par ailleurs, les opérateurs ferroviaires historiques ont engagé une restructuration de leur production et le développement de la concurrence a notamment pour effet de stimuler la rationalisation, l’émergence de nouvelles méthodes et de nouveaux modes de production et le développement de l’offre.


They deal with air and rail sectors and concern airline advertising, noise relating to rail operations, and discontinuance of rail operations. I feel that consumer protection is absolutely vital, and that the increase in open competition so much desired by the Minister of Transport must not in any way penalize the consumer, who is entitled to greater transparency.

En ce qui me concerne, la protection des consommateurs est primordiale et l'accroissement de la libre concurrence tant souhaitée par le ministre des Transports ne doit en aucun cas pénaliser les consommateurs qui sont en droit de s'attendre à une plus grande transparence.


I should say that we did not accept the view of some to enhance the current running rights provisions within the Canada Transportation Act because we felt that it would place an undue burden on the system, that it would be unworkable and, certainly, that it would have the obverse reaction to the one that would be desired (1520) A series of legislative amendments will be proposed in the legislation that will strengthen publicly funded passenger and commuter rail services, including giving publicly funded passenger rail operators, such as VIA, Go Transit, West Coast Express and others across the country, recourse to the Canadian Transporta ...[+++]

Je dois dire que nous n'avons pas accepté les propositions visant à améliorer les droits de circulation actuellement prévus dans la Loi sur les transports au Canada, parce que nous étions d'avis que cela alourdirait indûment le système, que cela serait impossible à gérer et que cela pourrait entraîner des réactions opposées et non désirées (1520) La mesure législative proposera toute une série d'amendements qui viseront à renforcer les services publics de trains de passagers et de trains de banlieue, ce qui comprendra des recours auprès de l'Office des transports du Canada à l'intention des opérateurs publics du système ferroviaire tels ...[+++]


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