Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belted radial tire
Belted tire
Belted tyre
Bias ply tire
Bias tire
Bias tyre
Bias-ply tire
Bias-ply tyre
Braced tread tyre
Braced tyre
Building up of tyres
Criss-cross ply tire
Cross-ply tire
Cross-ply tyre
Diagonal ply tire
Diagonal ply tyre
Diagonal tire
Diagonal tyre
Inside surface of the tyre
Old tyre
Outside surface of the tyre
Radial
Radial ply
Radial ply belted tire
Radial ply tire
Radial ply tyre
Radial tire
Radial tyre
Radial-ply tire
Radial-ply tyre
Re-surfacing of tyres
Rigid breaker tyre
Scrap tyre
Tire bearing surface
Tire gage
Tire gauge
Tire inflation gage
Tire inflation gauge
Tire pressure gage
Tire pressure gauge
Tire-pressure gage
Tire-pressure gauge
Tyre bearing surface
Tyre gauge
Tyre inflation gauge
Tyre pressure gauge
Tyre-pressure gauge
Waste tyre

Traduction de «Re-surfacing tyres » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tire bearing surface [ tyre bearing surface ]

surface d'appui de pneu [ surface d'appui de pneumatique ]


building up of tyres | re-surfacing of tyres

rechargement des bandages


bias-ply tire [ bias tire | bias ply tire | diagonal ply tire | diagonal tire | cross-ply tire | criss-cross ply tire | diagonal ply tyre | bias-ply tyre | bias tyre | diagonal tyre | cross-ply tyre ]

pneu à carcasse diagonale [ pneu diagonal | pneu à nappes croisées | pneu à plis croisés | pneu à structure diagonale | pneu à construction diagonale | pneu à carcasse croisée ]


belted tire | belted tyre | braced tread tyre | rigid breaker tyre | braced tyre

pneu ceinturé | pneu à ceinture


tire gauge [ tire-pressure gauge | tire pressure gauge | tire gage | tire-pressure gage | tire pressure gage | tyre gauge | tyre-pressure gauge | tyre pressure gauge | tire inflation gauge | tyre inflation gauge | tire inflation gage ]

manomètre pour pneus [ contrôleur de pression | manomètre pour pneu | manomètre de gonflage des pneus ]




outside surface of the tyre

face extérieure du bandage


tire gauge | tire gage | tyre gauge | tire pressure gauge | tyre pressure gauge | tire pressure gage | tyre-pressure gauge | tire-pressure gauge | tire-pressure gage

manomètre pour pneus | manomètre pour pneu | contrôleur de pression de pneus | contrôleur de pression des pneus | vérificateur de pression des pneus


radial ply tire | radial-ply tire | radial ply tyre | radial-ply tyre | radial tire | radial tyre | radial | radial ply | radial ply belted tire | belted radial tire

pneu à carcasse radiale | pneumatique à carcasse radiale | pneumatique à structure radiale | pneu radial | pneu à carcasse radiale ceinturée | pneu à carcasse radiale ceinturé | pneu radial ceinturé


scrap tyre | waste tyre | old tyre

pneu usagé (1) | vieux pneu (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, in order to overcome the shortcomings inherent in the previous test method, the Commission should, within 24 months of the entry into force of this Regulation, submit an impact assessment to the European Parliament and to the Council on the effective contribution of tyre rolling equipment in reducing the noise level of vehicles, focussing on the road surface impact, and the research needs in this specific field, in view of adopting a new European test method which also takes into account road surface behaviour .

En outre, afin de pallier les insuffisances inhérentes à la méthode d'essai précédente, la Commission devrait, dans un délai de 24 mois à compter de l'entrée en vigueur du présent règlement, remettre au Parlement européen et au Conseil une évaluation d'impact sur la contribution réelle des équipements de roulement des pneumatiques à la réduction du niveau de bruit des véhicules. Cette évaluation devrait être axée sur l'incidence du revêtement routier et sur les besoins de recherche dans ce domaine, dans l'optique d'adopter une nouvelle méthode d'essai européenne qui tiendrait également compte du comportement du revêtement routier.


(4) It is desirable to take into account the technical requirements adopted by the UN Economic Commission for Europe in its Regulation No 30 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for motor vehicles and their trailers’), as amended , in its Regulation No 54 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for commercial vehicles and their trailers’) , in its Regulation No 64 (‘Uniform provisions concerning the approval of vehicles equipped with temporary-use spare wheels/tyres’), as amended , and in its Regulation No 117 (‘Uniform Provisions Concerning the Approval Of Tyres With Regard To Rolling S ...[+++]

(4) Il convient de tenir compte des prescriptions techniques adoptées par la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dans son règlement n 30 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour automobiles et leurs remorques), tel qu'il a été modifié , dans son règlement n 54 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour véhicules utilitaires et leurs remorques) , dans son règlement n 64 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules munis de roues et pneumatiques de secours à usage temporaire), tel qu'il a été modifié et dans son règlement n 117 (prescript ...[+++]


(4) It is desirable to take into account the technical requirements adopted by the UN Economic Commission for Europe in its Regulation No 30 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for motor vehicles and their trailers’), as amended , in its Regulation No 54 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for commercial vehicles and their trailers’) , in its Regulation No 64 (‘Uniform provisions concerning the approval of vehicles equipped with temporary-use spare wheels/tyres’), as amended , and in its Regulation No 117 (‘Uniform Provisions Concerning the Approval Of Tyres With Regard To Rolling S ...[+++]

(4) Il convient de tenir compte des prescriptions techniques adoptées par la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dans son règlement n 30 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour automobiles et leurs remorques), tel qu'il a été modifié , dans son règlement n 54 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour véhicules utilitaires et leurs remorques) , dans son règlement n 64 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules munis de roues et pneumatiques de secours à usage temporaire), tel qu'il a été modifié et dans son règlement n 117 (prescript ...[+++]


The Commission should in due course propose, as a more integrated approach, further amendments to this Regulation or submit other proposals pursuant to a comprehensive impact assessment which addresses all possible additional measures aimed at achieving the desired CO emissions targets and which covers other available technologies on the market, including tyre pressure retention technologies, improvement to road surfaces and any other relevant new technology, as well as requirements regarding air conditioning efficiency, which already ...[+++]

La Commission devrait proposer, en temps voulu, d’autres modifications au présent règlement ou formuler d’autres propositions dans le cadre d’une approche plus intégrée après une évaluation d’impact globale couvrant l’ensemble des mesures supplémentaires éventuelles destinées à atteindre les objectifs d’émission de CO et les autres technologies proposées sur le marché, y compris les technologies de maintien de la pression des pneumatiques, l’amélioration des revêtements des routes et toute autre nouvelle technologie utile, ainsi que les exigences en matière d’efficacité des systèmes de climatisation qui ont déjà ou pourraient avoir une i ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The wet grip classes of C1 tyres must be determined on the basis of the wet grip index (G ) according to the "A to G" scale specified below and measured in accordance with UNECE Regulation 117 on uniform provisions concerning the approval of tyres with regard to rolling sound emissions and to adhesion on wet surfaces .

La classe d'adhérence sur sol mouillé des pneumatiques ║ C1 doit être déterminée sur la base de l'indice d'adhérence sur sol mouillé (G) sur une échelle de A à G indiquée ci-après et d'une mesure effectuée conformément au règlement 117 de la CEE-ONU relatif à des prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques en ce qui concerne le bruit de roulement et l'adhérence sur sol mouillé .


However, the other contracting parties to Regulation N°51 are not considering the tyre as the only critical parameter, and suggest additional measures to address traffic noise, in particular regarding road surfaces and infrastructures.

Ceci étant, les autres parties contractantes au règlement n°51 considèrent que le pneu n'est pas le seul paramètre critique, et proposent des mesures supplémentaires contre le bruit du trafic, notamment en ce qui concerne les revêtements routiers et les infrastructures.


3.2.3. Rolling noise between tyres and road surfaces

3.2.3. Bruit de roulement entre les pneus et les revêtements routiers


- supplementing and further improving measures, including appropriate type-approval procedures, on noise emissions from services and products, in particular motor vehicles including measures to reduce noise from the interaction between tyre and road surface that do not compromise road safety, from railway vehicles, aircraft and stationary machinery.

- compléter et améliorer encore les dispositions, y compris les procédures de réception appropriées, prises en matière d'émissions sonores provenant des services et des produits, en particulier des véhicules à moteur, y compris des mesures visant à réduire le bruit dû à l'interaction entre pneumatiques et revêtement routier et ne mettant pas en péril la sécurité routière, aux véhicules ferroviaires, aux avions et aux machines fixes,


(1) 'supplementing and further improving measures, including type-approval procedures, on noise emissions from services and products: from railway vehicles, aircraft and stationary machinery, and in particular from motor vehicles, including measures to reduce noise from the interaction between tyre and road surface that do not compromise road safety'.

(1) "compléter et améliorer encore les dispositions, y compris les procédures de réception appropriées, prises en matière d'émissions sonores provenant des services et des produits: des véhicules ferroviaires, des avions et des machines fixes, et en particulier des véhicules à moteur, y compris des mesures visant à réduire le bruit dû à l'interaction entre pneumatiques et revêtement routier et ne mettant pas en péril la sécurité routière".


The noise of cars which exceed 40 to 50 km/hour does not so much originate in the engine as it does from the tyres, and particularly from the contact between the tyres and the road surface.

Dans le cas des voitures dont la vitesse dépasse les 40 à 50 km par heure, le bruit est provoqué non pas tant par le moteur mais plutôt par les pneus, et notamment par le contact de ceux-ci avec la surface routière.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Re-surfacing tyres' ->

Date index: 2024-08-30
w