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Center of load
Center of resistance
Centre of load
Centre of resistance
Compression strength
Compressive strength
Gravity load resisting system
Load capacity
Load carrying capacity
Load range
Load rating
Load-carrying capacity
Maximum design tyre load
Maximum load capacity
Maximum load rating
Maximum load-carrying capacity
Ohm resistive load
Resistance to compression
Resistive electrical load
Resistive load
Tapered resistively loaded dipole
Tire load capacity
Tire load rating
Tire rating
Top load strength
Vertical compression strength

Vertaling van "Resistive load " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
resistive load [ resistive electrical load ]

charge résistive








tapered resistively loaded dipole

doublet tronconique à charge résistive série


center of load [ center of resistance | centre of load | centre of resistance ]

centre de résistance


Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens


tire load capacity | load rating | maximum load rating | load capacity | maximum load capacity | maximum load-carrying capacity | tire rating | load range | tire load rating | load carrying capacity | load-carrying capacity | maximum design tyre load

capacité de charge | capacité de charge maximale | limite de charge | capacité nominale | capacité nominale maximale | charge nominale | charge nominale maximale | limite de charge nominale | charge maximale calculée par pneumatique


compression strength [ compressive strength | resistance to compression | vertical compression strength | top load strength ]

résistance à la compression [ résistance en compression | résistance à la rupture en compression ]


gravity load resisting system

système de résistance aux charges de gravité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) having a rise time of less than 10 µs into loads of less than 40 ω (Rise time is defined as the time interval from 10% to 90% current amplitude when driving a resistive load);

(3) ayant un temps de montée inférieur à 10 µs dans des charges inférieures à 40 ω (Le temps de montée est défini comme étant l’intervalle entre des amplitudes de courant de 10 % à 90 % lors de l’actionnement d’une charge ohmique.);


High-speed pulse generators with output voltages greater than 6 V into a less than 55 ω resistive load, and with pulse transition times less than 500 ps (defined as the time interval between 10% and 90% voltage amplitude).

Générateurs d’impulsions rapides avec une tension de sortie supérieure à 6 V dans une charge ohmique de moins de 55 ω et un temps de transition des impulsions inférieur à 500 ps (défini comme étant l’intervalle entre une amplitude de tension de 10 % et de 90 %).


(a) by deflecting no more than 125 mm, demonstrate resistance to a uniform test load of at least 350 000 N, which shall be applied uniformly across the horizontal member by a uniform load application structure centred on the guard, as shown in Figure 2 of Test Method 223 – Rear Impact Guard (December 2003);

a) sans fléchir de plus de 125 mm, démontrer une résistance à une charge d’essai uniforme d’au moins 350 000 N, laquelle charge doit être appliquée uniformément d’un côté à l’autre de la pièce horizontale au moyen d’un support d’essai d’une charge uniforme mis au centre du dispositif, comme l’indique la figure 2 de la Méthode d’essai 223 — Dispositif de protection arrière (décembre 2003);


Otherwise, we will pay an extreme cost to resist such loads and we will have ugly buildings capable of resisting.

Autrement, nous paierions un coût extrême pour résister à de telles charges et nous aurons des bâtiments résistants d'une grande laideur.


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For a friction based yaw resistance torque measured at two specified loads typical for empty and loaded condition.

Pour une friction fondée sur le couple de résistance au mouvement de lacet mesuré à deux charges spécifiées typiques à l’état vide et chargé.


Other key features include a fully marinized structure and engines for continuous corrosion resistant operations in a maritime environment; extensive use of composites to increase resistance to corrosion fatigue; state-of-the-art crash-worthiness features in the areas of structural design, load attenuation, passenger safety, payload retention, fire suppression, and emergency escape; triple redundant digital fly-by-wire flight controls and hydraulic systems; Rolls-Royce AE 1107C engines, which share the same engine core as found on ...[+++]

Voici d'autres caractéristiques clés: structure et moteurs entièrement marinisés pour assurer le fonctionnement continu et prévenir la corrosion dans un environnement maritime; utilisation accrue de matériaux composites pour augmenter la résistance à la corrosion et à la fatigue; caractéristiques de pointe en matière de résistance à l’écrasement en ce qui a trait à la conception structurale, l’atténuation des charges, la sécurité des passagers, la rétention de la charge utile, la suppression des incendies, et l’évacuation d’urgence; commandes de vol et systèmes hydrauliques numériques (fly-by-wire) à triple redondance; turbopropulseu ...[+++]


Abrasion: Floor coatings and floor paints shall have an abrasion resistance not exceeding 70 mg weight loss after 1 000 test cycles with a 1 000 g load and a CS10 wheel according to EN ISO 7784-2:2006.

Abrasion: les revêtements pour sols et les peintures pour sols doivent présenter une résistance à l’abrasion n’excédant pas 70 mg de perte de poids après 1 000 cycles d’essai pour une charge de 1 000 g avec une roue CS10, selon la norme EN ISO 7784-2:2006.


railway structures (resistance to vertical loads),

ouvrages d'art ferroviaires (résistance aux charges verticales),


the resistance to repeated loading shall be at least the same as that required for ‘main line’ track according to EN 13481-2:2002.

la résistance aux chargements répétés doit correspondre au moins à celle exigée pour la «voie principale» conformément à la norme EN 13481-2:2002.


The requirements set out in national rules for the running of trains other than trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI are sufficient to ensure the resistance of the track to interoperable traffic loads.

Les exigences développées dans les réglementations nationales pour la circulation des trains autres que les trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont suffisantes pour garantir la résistance de la voie aux charges du trafic interopérable.




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'Resistive load' ->

Date index: 2022-02-03
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