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And following
And those following
Competition rules
EU competition rules
EU rules on competition
Et seq.
Et seqq.
Et sequens
Et sequentes
Et sequentia
Ff.
Fully understand language rules
Have perfect command of language rules
Inf AGRIFLU SEQ
Inf FLUAD Pediatric SEQ
Inf FLUAD SEQ
Master language rules
Mastering language rules
Rules on competition
SEQ
SEQ rules
Société d'entomologie du Québec
Standing Group on Emergency Questions
Subsidy eligible quotas rules

Vertaling van "SEQ rules " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
subsidy eligible quotas rules [ SEQ rules ]

règlements sur contingents subventionnables


and following [ and those following | et sequentes | et sequentia | et seq. ]

et suivants [ et ss. | et suiv. ]


Société d'entomologie du Québec [ SEQ | Filiale de Montréal de la Société entomologique de l'Ontario ]

Société d'entomologie du Québec [ SEQ | Filiale de Montréal de la Société entomologique de l'Ontario ]








competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

règles de concurrence


Standing Group on Emergency Questions | SEQ [Abbr.]

Comité permanent Crise | Groupe permanent sur les questions urgentes | SEQ [Abbr.]


et sequens | et sequentia | et seq. [Abbr.] | et seqq. [Abbr.] | ff. [Abbr.]

suivants | sqq. [Abbr.] | ss. [Abbr.]


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

maîtriser les règles d’une langue
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At that meeting, an examination of the proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council codifying Council Regulation (EC) No 260/2009 of 26 February 2009 on the common rules for imports resulted in the Consultative Working Party’s establishing, by common accord, that in Article 7(4) of the draft codified text a reference to "Article 235 et seq. of Council Regulation (EEC) No 2913/92", such as that currently appearing in Article 8(4) of Regulation (EC) No 260/2009, should be re-introduced in the place of the reference made to "Article 79 et seq. of Regulation (EC) No 450/2008 of the European Parliament and of the Co ...[+++]

Lors de l'examen de la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil visant à codifier le règlement (CE) n° 260/2009 du Conseil du 26 février 2009 relatif au régime commun applicable aux importations, le groupe a constaté d'un commun accord qu'à l'article 7, paragraphe 4, du projet de texte codifié, la référence aux "articles 79 et suivants du règlement (CE) n° 450/2008 du Parlement européen et du Conseil" devrait être remplacée par une référence aux "articles 235 et suivants du règlement (CEE) n° 2913/92 du Conseil", à l'image de celle qui figure actuellement à l'article 8, paragraphe 4, du règlement (CE) n° 260/2009.


" but the reality of the obligations (to seek by negotiations terms of an agreement) thus undertaken is incontestable and sanctions can be applied in the event, for example, of an unjustified breaking off of the discussions, abnormal delays, disregard of the agreed procedures, systematic refusals to take into consideration adverse proposals or interest, and, more generally, in cases of violation of the rules of good faith (Tacna-Arica Arbitration: Reports of International Arbitral Awards, vol II, pp. 921 et seq.; Case of Railway Traf ...[+++]

(..) mais la réalité des obligations (de rechercher les conditions d'une entente au cours de négociations) ainsi assumées est incontestable et des sanctions peuvent être appliquées si, par exemple, une partie rompt les discussions sans justification, qu'il y a des retards anormaux, qu'une partie ne suit pas les procédures convenues, refuse systématiquement de prendre en compte les propositions ou les intérêts de la partie adverse et, plus généralement, s'il y a violation des règles relatives à la bonne foi (Tacna- Arica Arbitration: Reports of International Arbitral Awards, vol. II, pp. 921 et seq.; Case of Railway Traffic between Lithu ...[+++]


The Legal Affairs Committee, in its opinion on the legal basis, had concluded "that the proposal could be considered as being a measure in the phytosanitary and/or veterinary field which has as its direct objective the protection of public health", the main reasoning being that the Court judgment cited above (which confirmed Article 30 et seq Euratom as legal basis for the regulation being recast) did not rule out recourse to Article 168(4)(b) TFEU – which did not exist at the time of the judgment – as the legal basis.

Dans son avis sur la base juridique, la commission des affaires juridiques a conclu que "la proposition pourrait être considérée comme une mesure relevant du domaine phytosanitaire et/ou vétérinaire ayant directement pour objectif la protection de la santé publique", le principal argument avancé étant que l'arrêt de la Cour cité plus haut (confirmant que les articles 30 et suivants du traité Euratom constituaient la base juridique appropriée pour le règlement proposé à la refonte) n'excluait pas le recours à l'article 168, paragraphe 4, point b), du traité FUE – qui n'existait pas au moment où l'arrêt a été rendu – comme base juridique.


The Court thus ruled in Case C-62/88 concerning Regulation 3955/87 that: "Recourse to Article 113 [now Article 207 TFEU] as the legal basis for the contested regulation cannot be excluded on the ground that Article 30 et seq. of the EAEC Treaty lay down specific rules governing the basic standards for protection of the health of the general public against the dangers arising from ionizing radiation.

Ainsi, dans l'affaire C-62/88, concernant le règlement 3955/87, la Cour a dit pour droit que: "Le recours à l'article 113 [à présent article 207 du traité FUE] comme base juridique du règlement attaqué ne saurait être exclu au motif que les articles 30 et suivants du traité CEEA édicteraient des règles spécifiques régissant les normes de base relatives à la protection sanitaire de la population contre les dangers résultant des radiations ionisantes.


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The purpose of Bill S-6 is to amend the rules set out in sections 745.6 et seq. of the Criminal Code.

Le projet de loi S-6 vise à modifier les règles prévues aux articles 745.6 et suivants du Code criminel.


Lastly, Amendments 4, 9 and 10 are based on a principle recently confirmed by the Court of Justice in its ruling in Case C-133/06, points 54 et seq, which reiterates that the rules regarding the manner in which the Community institutions arrive at their decisions are laid down in the Treaty and are not at the disposal of the Member States or of the institutions themselves.

Enfin, pour ce qui est des amendements 4, 9 et 10, ils se fondent sur l’approche que la Cour de justice a récemment confirmée dans l’arrêt qu’elle a rendu dans l'affaire C-133/06 (points 54 et suivants des motifs) où elle rappelle que les règles relatives à la formation de la volonté des institutions communautaires sont établies par le traité et ne sont à la disposition ni des États membres, ni des institutions elles-mêmes.


These rules are taken from sections 738 et seq. of the Criminal Code.

Ces règles proviennent des articles 738 et suivants du Code.


M. considers that the rules providing for the payment of fees for the transfer of professional players between clubs (transfer clauses) or limiting the number of professional players who are nationals of other Member States which those clubs may field in matches (rules on the composition of club teams), or fixing, without objective reasons concerning only the sport or justified by differences in the circumstances between players, different transfer deadlines for players coming from other Member States (clauses on transfer deadlines) fall within the scope of Article 39 et seq. of the Treaty and are subject to the prohibitions which they e ...[+++]

M. estime que les dispositions relatives au paiement d'indemnités dans le cas de transferts de joueurs professionnels entre clubs (clauses de transfert) ou qui limitent le nombre de joueurs professionnels d'autres États membres que ces clubs peuvent utiliser pendant les matchs (règles sur la composition des équipes des clubs), ou encore qui fixent, sans raisons objectives relevant uniquement du domaine sportif ou au motif de différences de situation entre les joueurs, des délais différents en ce qui concerne les transferts, pour les joueurs d'autres États membres (clauses sur les délais pour les transferts), tombent dans le champ d'appli ...[+++]


These rules are taken from sections 738 et seq. of the Criminal Code.

Ces règles proviennent des articles 738 et suivants du Code.


The Commission has decided to send Italy a reasoned opinion for breaching the EC Treaty rules on the free movement of goods (Article 30 et seq.) and services (Article 59 et seq.) and the Directive on public supply contracts (93/36/EEC) in connection with public contracts awarded by the AIMA (a public enterprise which intervenes on the agricultural market) to obtain supplies of food products for donation to countries in difficulty as part of the Italian Government's food aid initiatives.

La Commission a décidé d'émettre un avis motivé à l'égard de la République italienne pour violation des règles du Traité CE concernant la libre circulation des marchandises (articles 30 et suivants) et services (articles 59 et suivants) et de la directive marchés publics de fournitures (93/36/CEE). Le manquement reproché par la Commission concerne des marchés publics passés par l'AIMA (entreprise d'état pour l'intervention sur le marché agricole), visant à obtenir des fournitures de produits alimentaires à donner aux pays en difficulté dans le cadre des initiatives d'aides alimentaires du Gouvernement italien.




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'SEQ rules' ->

Date index: 2023-09-20
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