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Address problems critically
Addressing problems critically
Aim for optimal time-critical decision making
Control vessel critical systems
Controlling vessel-critical systems
Critical safety item
Critical software
Critically address problems
Make time-critical decisions
Making of time-critical decisions
Making time-critical decisions
Non-safety critical
Non-safety-critical subject
Nuclear criticality safety
Operate vessel critical systems
Operate vessel-critical systems
Safety critical
Safety critical work
Safety-critical software
Safety-critical task
Thinking about problems critically

Traduction de «Safety critical » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
safety critical work | safety-critical task

tâche de sécurité


non-safety critical [ non-safety-critical subject ]

non essentiel à la sécurité [ sujet non essentiel à la sécurité ]




critical software | safety-critical software

logiciel critique


safety-critical software

logiciel essentiel à la sécuri




making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


critically address problems | thinking about problems critically | address problems critically | addressing problems critically

aborder des problèmes avec un esprit critique


controlling vessel-critical systems | operate vessel-critical systems | control vessel critical systems | operate vessel critical systems

faire fonctionner les systèmes critiques de navires


nuclear criticality safety

sûreté-criticité | sûreté criticité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These proposed changes are fully modernized and reflect good practices used in safety regimes for other modes of transportation, changes such as: a new policy clarifying the objective of the act as well as the roles and responsibilities of all parties relative to railway safety; authority to require railways to implement safety management systems; authority to require railways to report safety-critical information for the purpose of railway system safety performance monitoring; a new safety compliance order targeted at safety manag ...[+++]

Ces modifications sont une modernisation de la loi et elles se fondent sur les pratiques utilisées en matière de sécurité dans les autres moyens de transport. Elles comportent notamment: une nouvelle politique pour préciser les objectifs de la loi, ainsi que les rôles et responsabilités de toutes les parties en matière de sécurité; le pouvoir d'exiger d'une compagnie de chemin de fer la mise en place d'un système de gestion de la sécurité; l'autorité requise pour exiger des compagnies ferroviaires qu'elles fassent rapport sur les informations critiques dans le domaine de la sécurité, afin que l'on puisse surveiller la performance des s ...[+++]


The amendments to the act include authority to require railways to implement safety management systems, and we're doing just that by regulations, which come into force on March 31; authority to require railways to report safety critical information for the purpose of railway system safety performance monitoring; a new safety compliance order targeting safety management system deficiencies; and increased authority for rail safety inspectors.

Les modifications proposées à la loi visent à obliger les compagnies de chemin de fer à mettre en oeuvre un système de gestion de la sécurité, et c'est ce que nous allons faire par la voie d'un règlement qui entrera en vigueur le 31 mars; elles visent aussi à obliger les compagnies de chemin de fer à faire rapport d'informations cruciales pour assurer la sécurité du réseau ferroviaire; elles visent à permettre de délivrer des ordonnances en cas de manquement à la sécurité; et, enfin, elles visent à renforcer les pouvoirs des inspecteurs de la sécurité ferroviaire.


In relation to matters concerning training, occupational health and safety for rail professionals responsible for safety critical tasks, the Agency may only apply this paragraph if the national rule in question is discriminatory and a higher safety level is ensured by the CSMs or by any other Union legislation.

Eu égard aux questions concernant la santé et la sécurité au travail des professionnels du rail chargés de tâches de sécurité essentielles, l'Agence peut appliquer le présent paragraphe seulement si la règle nationale visée est discriminatoire et un niveau de sécurité plus élevé est assuré par les MSC ou toute autre législation de l'Union.


The Agency shall set up a limited number of working parties for drawing up recommendations, in particular related to technical specifications for interoperability (TSIs), common safety targets (CSTs), common safety methods (CSMs), common safety indicators (CSIs), registers, entities in charge of maintenance, the documents referred to in Article 15 and provisions on minimum qualifications of railway staff entrusted with safety-critical tasks .

L'Agence institue un nombre limité de groupes de travail pour préparer les recommandations, notamment celles relatives aux spécifications techniques d'interopérabilité (STI), aux objectifs de sécurité communs (OSC) et aux méthodes de sécurité communes (MSC), aux indicateurs de sécurité communs (ISC), aux registres, aux entités chargées de l'entretien, aux documents mentionnés à l'article 15 et aux dispositions relatives aux qualifications minimales du personnel ferroviaire chargé de tâches déterminantes pour la sécurité .


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The Agency shall set up a limited number of working parties for drawing up recommendations, in particular related to technical specifications for interoperability (TSIs), common safety targets (CSTs), common safety methods (CSMs), common safety indicators (CSIs), registers, entities in charge of maintenance and the documents referred to in Article 15 and provisions on minimum qualifications of railway staff entrusted with safety-critical tasks.

L'Agence institue un nombre limité de groupes de travail pour préparer les recommandations, notamment celles relatives aux spécifications techniques d'interopérabilité (STI), aux objectifs de sécurité communs (OSC) et aux méthodes de sécurité communes (MSC), aux indicateurs de sécurité communs (ISC), aux registres, aux entités chargées de l'entretien, aux documents mentionnés à l'article 15 et aux dispositions relatives aux qualifications minimales du personnel ferroviaire chargé de tâches déterminantes pour la sécurité.


The members for Esquimalt—Juan de Fuca and Alfred-Pellan, our public safety critics, and the member for Gatineau, our justice critic, have asked questions about why the government has been talking up public safety while cutting staff at organizations that are working very hard to maintain this safety.

Ce fut notamment le cas des députés d'Esquimalt—Juan de Fuca et d'Alfred-Pellan, nos porte-parole en matière de sécurité publique, sans oublier, notre porte-parole en matière de justice, la députée de Gatineau.


(a) pay particular attention to evaluation of the reliability and integrity requirements of all safety and environmental safety critical systems and base their inspection and maintenance systems on achieving the required level of safety and environmental integrity;

(a) portent une attention particulière à l'évaluation des exigences de fiabilité et d'intégrité de tous les systèmes critiques pour la sécurité et l'environnement et établissent leurs programmes d'inspection et de maintenance dans l'optique d'atteindre le niveau requis d'intégrité de la sécurité et de l'environnement;


3. Member States may require railway undertakings to be involved in assuring the enforcement and monitoring of their own compliance with the safety standards and rules. Save in the case of force majeure, including urgent safety-critical work, a train path allocated to a freight operation pursuant to this article may not be cancelled less than two months before its scheduled time in the working timetable if the applicant concerned does not give its approval for such cancellation.

3. Les États membres peuvent exiger que les entreprises ferroviaires participent au contrôle de l'application et de leur propre respect des normes et règles de sécurité Sauf en cas de force majeure, notamment en cas de travaux urgents et essentiels à la sécurité, un sillon alloué à une opération de fret en vertu du présent article ne peut pas être annulé moins de deux mois avant son horaire prévu dans l'horaire de service si le candidat concerné ne donne pas son accord pour une telle annulation.


They bring, first, a new policy which clarifies the objective of the act, as well as the roles and responsibilities of all parties relative to railway safety; second, authority to require railways to implement safety management systems; third, authority to require railways to report safety-critical information; fourth, a new safety compliance order targeted at safety management system deficiencies; fifth, increased authority for rail safety inspectors; and sixth, an improved consultative process.

Elles établissent, tout d'abord, une nouvelle politique qui clarifie les objectifs de la loi, de même que les rôles et les responsabilités de toutes les parties à l'égard de la sécurité ferroviaire; deuxièmement, le pouvoir d'exiger des sociétés ferroviaires qu'elles appliquent des systèmes de gestion de la sécurité; troisièmement, le pouvoir d'exiger des sociétés ferroviaires qu'elles communiquent de l'information essentielle pour la sécurité; quatrièmement, une nouvelle injonction en matière de sécurité visant à remédier aux lacunes des systèmes de gestion de la sécurité; cinquièmement, des pouvoirs accrus pour les inspecteurs de l ...[+++]


Among other things these changes include a new policy statement; authority to require railways to implement safety management systems with an auditing process; authority to require railways to report safety critical information, an absolute must; a new safety compliance order targeted at safety management system deficiencies; increased authority for railway safety inspectors which is lacking at the present time; and an improved consultative process with all partners concerned.

En voici quelques-unes: un nouvel énoncé de politique; le pouvoir d'exiger que les sociétés ferroviaires appliquent des systèmes de gestion de la sécurité, avec un mécanisme de vérification; le pouvoir d'exiger que les chemins de fer communiquent une information critique sur la sécurité, ce qui est une obligation absolue; une nouvelle injonction en matière de sécurité visant les lacunes des systèmes de gestion de la sécurité; des pouvoirs accrus pour les inspecteurs de la sécurité ferroviaire; un meilleur processus de consultation avec toutes les parties intéressées.


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