Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-bullying program
Assistant superintendent of schools
Associate superintendent of schools
Bully-proofing program
Bullying at work
Bullying prevention program
Bullyproofing program
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Demonstration school
Deputy superintendent of schools
Experimental school
Harassment at work
Laboratory school
Mobbing
Observation school
Practice school
Psychological harassment
Psychological harassment at work
School bullying
Schools associate superintendent
Schools deputy superintendent
Workplace bullying
Workplace harassment

Traduction de «School bullying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
school bullying

harcèlement à l'école | harcèlement entre élèves


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other p ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


Bullying and Victimization: The Problems and Solutions for School-Aged Children

L'intimidation et la victimisation : Problèmes et solutions à l'intention des enfants d'âge scolaire


Bullying and Victimization Among Canadian School Children

L'intimidation et la victimisation chez les enfants d'âge scolaire au Canada


bullying prevention program | anti-bullying program | bullyproofing program | bully-proofing program

programme de prévention de l'intimidation | programme de lutte contre l'intimidation | programme anti-intimidation | programme pour contrer l'intimidation


bullying at work | harassment at work | mobbing | psychological harassment | psychological harassment at work | workplace bullying | workplace harassment

harcèlement moral


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


assistant superintendent of schools [ schools associate superintendent | associate superintendent of schools | schools deputy superintendent | deputy superintendent of schools ]

surintendant adjoint d'écoles [ surintendante adjointe d'écoles ]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an i ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In addition, factors such as an unfavourable school climate, violence and bullying, a learning environment in which learners do not feel respected or valued, teaching methods and curricula which may not always be the most appropriate, insufficient learner support, lack of career education and guidance or poor teacher-pupil relationships may lead learners to leave education prematurely.

En outre, des facteurs tels qu'un climat scolaire défavorable, la violence et le harcèlement, un environnement d'apprentissage dans lequel les apprenants ne se sentent pas respectés ou valorisés, des méthodes pédagogiques et des programmes qui ne sont pas toujours les plus appropriés, un soutien scolaire insuffisant, un manque de formation et d'orientation professionnelle ou de mauvaises relations entre les enseignants et les élèves peuvent conduire les apprenants à quitter prématurément l'école.


Teachers should have skills, competences and background knowledge in classroom and diversity management (e.g. practices to ensure the inclusion of people with diverse characteristics, backgrounds and cultures), relationship building, conflict resolution, bullying prevention, and risk factors that might lead to early school leaving.

Les enseignants doivent disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base pour gérer la classe et la diversité (par exemple des pratiques pour garantir l’inclusion des personnes de diverses origines, cultures et caractéristiques), la construction de relations, la résolution de conflits, les techniques de prévention du harcèlement et identifier les facteurs de risque pouvant mener au décrochage scolaire.


an unfavourable school climate, violence and bullying.

un climat scolaire défavorable, empreint de violence et marqué par le harcèlement.


In May 2002, the department sponsored a provincial forum on school bullying.

En mai 2002, le ministère a parrainé un forum provincial sur l'intimidation à l'école.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Bullying, cyberbullying, and violence undermines a child's well-being and success at school.Physical and mental well-being are preconditions for successful learning.Evidence shows that strategies involving teachers and parents are the most effective in tackling all forms of bullying.

Le harcèlement, le cyberharcèlement et la violence nuisent au bien-être de l’enfant et à sa réussite scolaireLe bien-être physique et mental est une condition préalable de la réussite d’un apprentissage.Il est avéré que les stratégies associant enseignants et parents sont les plus efficaces pour lutter contre toute forme de harcèlement.


an unfavourable school climate, violence and bullying.

un climat scolaire défavorable, empreint de violence et marqué par le harcèlement.


In addition, Canada ranks 14th with respect to the percentage of 11-, 13- and 15-year-olds who reported being involved in a physical fight at least once in the past 12 months. We are in 21st place when it comes to the percentage of 11-, 13- and 15-year-olds who reported being bullied at school — bullying is a hot topic — at least once in the past two months.

De plus, le Canada se situe à la 14 position pour l'implication des jeunes âgés de 11, 13 et 15 ans dans une bagarre au moins une fois au cours des 12 derniers mois et à la 21 position pour le pourcentage des jeunes âgés de 11, 13 et 15 ans ayant fait l'objet de brimades à l'école — on parle beaucoup de taxage — au moins une fois au cours des deux derniers mois.


Hobbema has been described as a very dangerous, unpredictable and unstable first nations community, plagued with crime, drug abuse, graffiti, school bullying, gang association and violence.

On a décrit Hobbema comme une collectivité autochtone très dangereuse, imprévisible et instable où règnent le crime, la drogue, les graffitis, le taxage, les gangs et la violence.


My own personal experience with school bullies often showed a clear link between a child whose personal dignity had never been respected and their lack of respect for the dignity of others.

D'après mon expérience personnelle, dans les écoles, il y a un lien direct entre le manque de respect que manifestent les petits durs envers la dignité des autres et le fait que leur propre dignité n'a jamais été respectée.


Now we learn that he was also the school bully pressing Lucie McClung to cave in and grant the grant to his brother's college.

Nous apprenons maintenant qu'il était aussi le vilain de l'école exerçant des pressions sur Lucie McClung pour qu'elle cède et accorde la subvention au collège de son frère.


w