Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Academic success
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational institution
Factory-school
Pupil transportation
School
School absence
School attendance
School bus service
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
School success
School transport
School transportation
School transportation service
School workshop
School-shop
Special education
Special teaching
Special-needs education
Student transportation
Successive approximation converter
Teaching institution
Towards School Success
Truancy
Vestibule school

Traduction de «School success » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
school success | academic success

réussite scolaire | succès scolaire | réussite académique | succès académique


Towards School Success

Vers le succès à l'école : Les premières années


School Success by Gender: A Catalyst for the Masculinist Discourse

La réussite scolaire comparée selon le sexe : catalyseur des discours masculinistes


Health Indicators Relevant to Student Well-Being and School Success

Health Indicators Relevant to Student Well-Being and School Success


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


successive approximation a/d converter | successive approximation analog/digital converter | successive approximation analogue/digital converter | successive approximation converter

convertisseur analogique numérique par approximations successives


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


school transportation | school transport | pupil transportation | student transportation | school bus service | school transportation service

transport scolaire | transport d'écoliers | transport des écoliers | service de transport scolaire | service de ramassage scolaire | ramassage scolaire | transport écolier


vestibule school | school-shop | factory-school | school workshop

atelier-école
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At the midway stage in both the Europe 2020 strategy and the ET 2020 strategic framework, and four years after the Council adopted a recommendation on policies to reduce early school leaving , the time is ripe to take stock of the progress made so far, with a view to reviewing, consolidating and improving measures aiming at reducing this phenomenon and promoting success in school for all.

À mi-parcours aussi bien de la stratégie «Europe 2020» que du cadre stratégique «Éducation et formation 2020», et quatre ans après l'adoption par le Conseil d'une recommandation concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire , le moment est venu de dresser le bilan des progrès déjà accomplis, afin de passer en revue, de consolider et d'améliorer les mesures prises pour réduire ce phénomène et promouvoir la réussite scolaire pour tous.


The Luxembourg Presidency's symposium Staying on Track — tackling early school leaving and promoting success in school held in Luxembourg on 9-10 July 2015, which brought together participants from across the EU in the fields of policy making, research and practice to debate this important topic.

au symposium organisé par la présidence luxembourgeoise, les 9 et 10 juillet 2015 à Luxembourg, sur le thème «Staying on track — Lutter contre le décrochage et promouvoir la réussite scolaire», qui a rassemblé des participants de toute l'Union européenne engagés dans le monde politique, de la recherche ou de l'enseignement pour débattre de ce sujet important.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG1215(03) - EN - Council conclusions on reducing early school leaving and promoting success in school

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG1215(03) - EN - Conclusions du Conseil — Réduire le décrochage et promouvoir la réussite scolaire


The cognitive and non-cognitive skills developed in early childhood education and care can help children to unlock their full potential and provide them with the foundations for life and success in school.

Les capacités cognitives et non cognitives qu'ils développent dans le cadre de l'éducation et de l'accueil préscolaires peuvent aider les enfants à mobiliser tout leur potentiel et leur donner des bases pour la vie et pour la réussite à l'école.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Since the data has been published, there has been an increase in the graduation rate from 34 per cent to 43 per cent. Much of the success can be attributed to the partnerships between First Nations communities, both rural and urban, and school districts and schools to jointly support strategies for improving school success.

Depuis la publication de ces données, le taux est passé de 34 à 43 p. 100. On peut attribuer une bonne partie de ce succès aux partenariats entre les collectivités des Premières nations, rurales et urbaines, et les arrondissements scolaires et écoles qui soutiennent des stratégies visant à améliorer le succès scolaire.


More importantly, the principal in clause 36 is responsible for " preparing and implementing a school success plan" — that's (a) — and the school success plan should be the vehicle by which you transmit what you've set out to do and how you've done it.

Chose encore plus importante, d'après l'article 36, le directeur d'une école est responsable d'« élaborer et mettre en œuvre le plan de réussite scolaire de l'école » — il s'agit de l'alinéa a) —, et le plan de réussite scolaire de l'école devrait être le moyen par lequel on communique ses objectifs et la façon de les atteindre.


This program was created to support first nations communities as they develop school success plans, implement learning assessments for students, and put in place performance measurements that will enable schools to assess and report on the progress of their schools and students.

Ce programme a été créé pour aider les collectivités des Premières nations à élaborer des plans de réussite scolaire, à effectuer des évaluations de l'apprentissage des étudiants et à mettre en place des mesures de rendement qui permettront aux écoles d'évaluer les progrès et de leurs écoles et de leurs étudiants, et d'en rendre compte.


Evaluation of the effectiveness and efficiency of existing policy measures aimed at reducing early school leaving is an important basis for improving strategies and programmes for increasing pupils’ chances of school success.

L'évaluation de l'efficacité des mesures qui ont été mises en place pour réduire l'abandon scolaire constitue un élément important si l'on veut améliorer les stratégies et programmes visant à optimiser les chances de réussite scolaire des élèves.


Ms. Horrocks, you said, and I think it was echoed by other people, that English language schools have a high school success rate that already averages 80 per cent, but we have been told that the dropout rate in English schools is somewhere between 30 per cent and 40 per cent. Can you explain the reality to this committee?

Madame Horrocks, vous avez dit, tout comme d'autres, que le taux de réussite des écoles anglophones est élevé et se situe déjà autour de 80 p. 100. Toutefois, on nous a dit que leur taux d'abandon avoisine les 30 à 40 p. 100. Pourriez-vous nous expliquer cela?


Mr. Rainer: When we talk about the roles and responsibilities of the principal, in clause 36, subsection (2), it talks about the school success plans, that they are to include the objectives and the time and manner in which they are to be achieved, and measures for preparing students who obtain a certificate or diploma referred to back in clause 25, and preparing them to continue their education successfully after completing any school year.

M. Rainer : Le paragraphe 36 (2) énonce les responsabilités du directeur d'école. Il définit le plan de réussite scolaire, qui comprend les objectifs de l'école en matière d'éducation, la manière de les atteindre et les délais pour ce faire, ainsi que les mesures visant à préparer les élèves qui obtiennent un certificat ou un diplôme visé à l'article 25, et les mesures visant à préparer les élèves à poursuivre avec succès leurs études après avoir terminé une année scolaire.


w