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Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Declaration of Employment Status
Employment status
Non TB department
Non-TB employer
Organization for which TB is not the official employer
Professional status
Separate Employer Status Project
Separate employer
Separate employer status
Separation
Status in employment
Termination
Termination of employment

Vertaling van "Separate employer status " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Separate Employer Status Project

Projet de statut d'employeur distinct




employment status | professional status | status in employment

situation dans la profession | statut professionnel


non TB department [ organization for which TB is not the official employer | non-TB employer | separate employer ]

organisme pour lequel le CT ne représente pas l'employeur officiel [ organisme dont le personnel a un organisme autre que le CT comme employeur officiel | employeur distinct | ministère non fédéral | ministère ne faisant pas partie du CT ]


Declaration of Employment Status

Certificat de relation de travail


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


separable but not separate military capabilities (that could be employed by NATO or the WEU)

capacités militaires séparables mais non séparées (pouvant être employées par l'OTAN ou par l'UEO)


separation | termination of employment | termination

cessation d'emploi | départ | séparation | terminaison d'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I would like to continue our discussion where we left off. One of the important recommendations has to do with this famous principle of separate entity and separate employer status.

Une des recommandations importantes vise ce fameux principe d'entité distincte et le statut d'employeur distinct.


Peter D. Martin, Deputy Commissioner, Chief Human Resources Officer, Royal Canadian Mounted Police: When it comes to the whole notion of separate employer status or separate entity, the government can provide authority to the RCMP in a number of ways.

Peter D. Martin, sous-commissaire, dirigeant principal des ressources humaines, Gendarmerie royale du Canada : Lorsqu'il est question du statut d'employeur distinct ou d'entité séparée, le gouvernement peut habiliter la GRC de plusieurs façons.


If we had separate organizations with separate employer status and much more flexibility, they could be open in the evening.

Si nous avions des organisations séparées ayant un statut d'employeur distinct et une plus grande souplesse, ces centres pourraient ouvrir en soirée.


Having said that, the departments put on the table three options; namely, the status quo; the Canada Labour Code; and separate employer status under the Public Service Staff Relations Act.

Cela dit, les ministères ont avancé trois options, à savoir le statu quo, le Code canadien du travail et le statut d'employeur distinct au sens de la Loi sur les relations de travail dans la fonction publique.


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40. Notes with great interest that the Fifth Progress Report, for the first time, makes specific reference to 'transition regions', which are situated between 'convergence regions' and 'competitiveness and employment regions'; acknowledges the need to deal separately with those regions that are now scattered as 'phasing in' or 'phasing out' regions between the two Objectives; calls on the Commission, in the context of territorial cohesion, to establish a more comprehensive system of gradual transitional assistance to regions that wi ...[+++]

40. note avec grand intérêt que le cinquième rapport d'étape fait pour la première fois spécifiquement référence aux "régions en transition", qui se situent entre les "régions relevant de l'objectif de convergence" et les "régions couvertes par l'objectif de compétitivité et d'emploi"; reconnaît la nécessité de traiter séparément ces régions qui sont aujourd'hui divisées en régions bénéficiant d'un régime d'aide progressif et dégressif selon l'un ou l'autre des objectifs; invite la Commission, dans le contexte de la cohésion territoriale, à concevoir un système plus global d'aide transitoire progressive aux régions qui dépasseront bien ...[+++]


Honourable senators, the Financial Administration Act, to which the agency is subject, clearly indicates that National Joint Council directives are not to be carried over when a portion of the public service is transferred to separate employer status.

Honorables sénateurs, la Loi sur la gestion des finances publiques, à laquelle l'agence est assujettie, indique qu'il n'est pas nécessaire que les directives du Conseil national mixte soient transférées quand une composante de la fonction publique devient un employeur distinct.


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the re ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; charge son Bureau de faire en sorte que les dispositions du Parlement concernant l'application du règlement financier incluent une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the re ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; charge son Bureau de faire en sorte que les dispositions du Parlement concernant l'application du règlement financier incluent une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament’s administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; asks the Commission to include, in its proposal for implementation rules to the Financial Regulation, a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the remark ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; invite la Commission à prévoir, dans sa proposition relative aux dispositions d'application du règlement financier, une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; rappelle le ...[+++]


At the institutional level, the inclusion of a separate chapter on employment policy has been advocated as well as improvement of the status of the Ad Hoc group set up by the Social Affairs Council at its meeting of 27 March 1995, and the restructuring of the Standing Committee on Employment.

Au niveau institutionnel, l'ajout au traité d'un chapitre distinct consacré à la politique de l'emploi a été préconisé, de même que le renforcement du statut du groupe ad hoc créé par le Conseil des Affaires sociales au cours de sa réunion du 27 mars 1995 et la restructuration du comité permanent pour l'emploi.




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Date index: 2021-08-27
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