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European social policy
Health and Social Policy Division
Legal and Social Affairs Division
Macroeconomic and Social Policy Analysis Division
Policy and Development Division
Policy and Technology Division
Social Policy Agreement
Social Policy Agreement
Social Policy Division
Social Protocol
Social plan
Social planning
Social policy
Social policy analyst
Social policy researcher
Social policy specialist
Social services policy officer
Strategic Policy Division

Vertaling van "Social Policy Division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Social Policy Division

Division de la politique sociale




Health and Social Policy Division

Division de la san et de la politique sociale


Macroeconomic and Social Policy Analysis Division

Division de l'analyse des politiques macro-économiques et sociales


Policy and Development Division [ Strategic Policy Division | Policy and Technology Division ]

Division des politiques et du développement [ Division des politiques stratégiques | Division des politiques et de la technologie ]


Social Policy Agreement (EU) [ Social Policy Agreement | Social Protocol ]

accord social (UE) [ accord social (CE) | Protocole social ]




social policy researcher | social policy specialist | social policy analyst | social services policy officer

chargé de mission en action sociale | chargé de mission en action sociale/chargée de mission en action sociale | chargée de mission en action sociale


Legal and Social Affairs Division

Division des Affaires juridiques et sociales


social policy [ social plan | social planning | social planning(UNBIS) ]

politique sociale [ planification sociale | plan social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Appearing: Tony Valeri, M.P., Parliamentary Secretary for the Minister of Finance. Witnesses: From the Department of Finance: Bruce Rayfuse, Senior Chief, International Finance and Economic Analysis Division; Yvon Carrière, Counsel, Tax Counsel Division; Stephen Gagnon, Senior Tax Policy Officer, Intergovernmental Tax Policy Division, Tax Policy Branch; Andrew Treusch, General Director, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch; David Moloney, General Director, Economic and Fiscal Policy Branch; Ted Roseman, Senior Policy Analyst, Social Policy Division; John Manson, Senior Policy Analyst, Social Policy Division; Keith ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Du ministère des finances : Bruce Rayfuse, chef principal, Division des finances et de l'analyse de l'économie internationale; Yvon Carrière, conseiller juridique, Division des conseillers fiscaux; Stephen Gagnon, agent principal de la politique fiscale, Division de la politique fiscale intergouvernementale, Direction de le politique de l'impôt; Andrew Treusch, directeur général, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; David Moloney, directeur général, Direct ...[+++]


Witnesses: From the Department of Finance Canada: Bruce Rayfuse, Senior Chief, International Finance and Economic Analysis; Yvon Carrière, Counsel, Tax Counsel Division; Stephen Gagnon, Senior Tax Policy Officer, Intergovernmental Tax Policy Division, Tax Policy Branch; Andrew Treusch, General Director, Federal-Provincial Relations and Social Policy; John Manson, Senior Policy Analyst, Social Policy Division; Keith Horner, Senior Chief, Social Tax Policy; Bill Murphy, Tax Policy Officer, Personal Income Tax Division, Tax Policy Branch; Ed Waddington, Senior Policy Analyst, Economic Development and Corporate Finance; Brian Willis, ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Bruce Rayfuse, chef principal, Division des finances et de l’analyse économique internationales; Yvon Carrière, avocat, Division du droit fiscal; Stephen Gagnon, agent principal de la politique de l’impôt, Division de la politique fiscale intergouvernementale, Direction de la politique de l’impôt; Andrew Treusch, directeur principal, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; John Manson, analyste principal de la politique, Division de la politique sociale; Kei ...[+++]


Witnesses: From the Department of Finance: Susan Peterson, Assistant Deputy Minister, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch; Bob Hamilton, Assistant Deputy Minister (Investment); Paul-Henri Lapointe, Assistant Deputy Minister (Fiscal & Economic Policy; Réal Bouchard, Director, Social Policy Division; Bill Mitchell, Director, Financial Markets Division; Hal Hanes, Chief, Income Security Section; Charles Seeto, Senior Chief, Financial Markets Division, Department of Finance.

Témoins: Du ministère des Finances: Susan Peterson, sous-ministre adjoint, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; Bob Hamilton, sous-ministre adjoint (Investissement); Paul-Henri Lapointe, sous-ministre adjoint, Politique fiscale et économique; Réal Bouchard, directeur, Division de la politique sociale; Bill Mitchell, directeur, Division des marchés financiers; Hal Hanes, chef, Sécurité du revenu; Charles Seeto, chef principal, Division des marchés financiers, ministère des Finances.


Witnesses: From the Canadian International Development Agency: Robin McLay, Director, Governance and Social Policies Division; Donna Schwartzburg, Senior Program Analyst, Non-governmental Organizations Division; Kirsten Mlacak, Deputy Director, Human Rights and Social Policy Branch.

Témoins : De l’Agence canadienne de développement international : Robin McLay, directeur, Gouvernance et politiques sociales; Donna Schwartzburg, analyste de programmes principale, Direction des organisations non-gouvernementales; Kirsten Mlacak, directrice adjointe, Droits de la personne et politiques sociales.


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Research will support policymakers in designing policies that foster employment, combat poverty and prevent the development of various forms of divisions, conflict and political and social exclusion, discrimination and inequalities, such as gender and intergenerational inequalities, discrimination due to disability or ethnic origin, or digital or innovation divides, in European societies and in other regions of the world.

Elle aidera les décideurs politiques à élaborer des politiques qui permettent de favoriser l'emploi, de lutter contre la pauvreté et de prévenir le développement de diverses formes de divisions, de conflits et d'exclusions politiques et sociales, de discriminations et d'inégalités, telles que les inégalités entre les sexes et entre les générations, la discrimination due au handicap ou à l'origine ethnique, la fracture numérique ou les écarts en matière d'innovation, au sein des sociétés européennes et dans d'autres régions du monde.


Calls for the setting-up of an informal coordination body which would include the Director-General of the Commission’s DG for Education and Culture (DG EAC), the Directors responsible for education in other DGs, representatives of civil society, of social partners and of Parliament’s Committee on Culture and Education, and would hold high-level meetings to ensure closer coordination of work, policy coherence and the follow-up of recommendations issued by formal and informal ET 2020 bodies; believes that such coordination is necessary ...[+++]

appelle de ses vœux la mise en place d'un organe informel de coordination qui comprendrait le directeur général de la DG Éducation et culture de la Commission (DG EAC), les directeurs chargés de l'éducation dans d'autres DG, ainsi que des représentants de la société civile, des partenaires sociaux et de la commission de la culture et de l'éducation du Parlement européen, et qui tiendrait des réunions à haut niveau pour assurer une coordination plus étroite des travaux, la cohérence de la stratégie et le suivi des recommandations formu ...[+++]


(8a) When the Commission, in accordance with Article 7(1) of this Regulation, requests European Standardisation Organisations to draft a European standard or a European standard deliverable, it should respect the division of competences between the Union and the Member States as laid down in the TFEU, in particular Articles 14, 151, 152, 153, 165, 166 and 168 thereof and Protocol No 26 on Services of General Interest, which relate to social policy, vocational training, public health and services of general interes ...[+++]

(8 bis) Lorsque la Commission, conformément à l'article 7, paragraphe 1, du présent règlement, demande à une ou plusieurs organisations européennes de normalisation d’élaborer une norme européenne ou un produit de normalisation européen, elle devrait respecter le partage des tâches entre l'Union et les États membres, comme établi dans le TFUE, notamment aux articles 14, 151, 152, 153, 165, 166 et 168, et dans le protocole n° 26 sur les services d'intérêt général, qui se rapportent à la politique sociale, à la formation professionnelle ...[+++]


Research will support policymakers in designing policies that foster employment, combat poverty and prevent the development of various forms of divisions, conflict and political and social exclusion, discrimination and inequalities, such as gender and intergenerational inequalities, discrimination due to disability or ethnic origin, or digital or innovation divides, in European societies and in other regions of the world.

Elle aidera les décideurs politiques à élaborer des politiques qui permettent de favoriser l'emploi, de lutter contre la pauvreté et de prévenir le développement de diverses formes de divisions, de conflits et d'exclusions politiques et sociales, de discriminations et d'inégalités, telles que les inégalités entre les sexes et entre les générations, la discrimination due au handicap ou à l'origine ethnique, la fracture numérique ou les écarts en matière d'innovation, au sein des sociétés européennes et dans d'autres régions du monde.


50. Emphasises that in order to avoid post-accession social tensions and/or socioeconomic imbalances within the enlarged Union, the Commission must promote pre-accession policies aimed at mitigating structural social inequities and overcoming cultural divisions within acceding states prior to the time of accession; stresses that priority should be given to the national integration of social and cultural minorities, thus preventing ...[+++]

50. insiste sur le fait que, pour éviter les tensions sociales et les déséquilibres socioéconomiques au sein de l'Union élargie après l'adhésion, la Commission doit promouvoir des politiques de préadhésion visant à atténuer les inégalités sociales structurelles et à surmonter les divisions culturelles au sein des pays candidats avant leur adhésion; souligne qu'il convient d'accorder une attention prioritaire à l'intégration nationale des minorités sociales et culturelles, ce qui permettra d'éviter leur déplacement massif vers les aut ...[+++]


John Connell, Senior Chief, Economic Development Policy Division, Economic Development and Corporate Finance Branch Susan Peterson, Assistant Deputy Minister, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch Barbara Anderson, Director, Federal-Provincial Relations Division, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch Stéphane Hardy, Senior Chief, Education, Social Policy Division

John Connell, Chef principal, Division de la politique de développement économique, Développement économique et finances intégrées Susan Peterson, sous-ministre adjointe, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale Barbara Anderson, Directrice, Division des relations fédérales-provinciales, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale Stéphane Hardy, Chef principal de l’Éducation, Division de la politique sociale




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'Social Policy Division' ->

Date index: 2023-05-11
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