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Dual capitalization of indicated after-tax earnings
EBIT
EBITA
EBITDA
Earnings before interest and tax
Earnings before interest and taxes
Inland revenue inspection
PBITA
Retained taxed earnings
Tax Avoidance and Audit Applications
Tax audit
Tax auditing
Tax earned by audit
Tax field audit
Tax inspection
Tax-retained earnings
Tax-retained income

Vertaling van "Tax earned by audit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tax earned by audit

impôt généré par la vérification


earnings before interest and tax | earnings before interest and taxes | EBIT [Abbr.]

bénéfices avant impôt et charges financières | résultat d'exploitation


tax-retained income [ tax-retained earnings | retained taxed earnings ]

bénéfice non distribué frappé d'impôt


Tax Avoidance and Audit Applications

Évitement fiscal et applications de vérification


dual capitalization of indicated after-tax earnings

technique du double taux de capitalisation des bénéfices | technique de la double capitalisation des bénéfices


earnings before interest, tax, depreciation and amortisation | earnings before interest, taxes, depreciation and amortisation | EBITDA [Abbr.]

résultat avant intérêts, impôts et amortissements


earnings before interest, tax, depreciation and amortisation | EBITDA | earnings before interest, tax, depreciation and amortization | profit before interest, tax, depreciation and amortisation | profit before interest, tax, depreciation and amortization

bénéfice avant intérêts, impôts, dépréciation et amortissement | BAIIDA | résultat avant intérêts, impôts, dépréciation et amortissement


earnings before interest, tax and amortisation | EBITA | earnings before interest, tax and amortization | profit before interest, tax and amortisation | profit before interest, tax and amortization | PBITA

bénéfice avant intérêts, impôts et amortissement | BAIIA | résultat avant intérêts, impôts et amortissement | RAIIA


inland revenue inspection | tax audit | tax field audit

contrôle fiscal


tax inspection [ Tax auditing(ECLAS) ]

contrôle fiscal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
whereas Directive 2011/16/EU provides for cooperation between Member States on tax inspections and audits and encourages the exchange of best practices between tax authorities; whereas, however, the instruments provided for in that Directive are not effective enough and divergent national approaches to auditing companies contrast with the highly organised tax planning techniques of certain companies;

considérant que la directive 2011/16/UE prévoit une coopération entre les États membres en matière de contrôles fiscaux et encourage l'échange des bonnes pratiques entre les autorités fiscales; considérant néanmoins que les instruments prévus dans ladite directive ne sont pas suffisamment efficaces et que la disparité entre les approches nationales à l'égard des entreprises d'audit contraste avec les techniques d'optimisation fiscale très bien organisées de certaines entreprises;


(v) whereas Council Directive 2011/16/EU of 15 February 2011 provides for cooperation between Member States on tax inspections and audits and encourages the exchange of best practices between tax authorities; whereas, however, the instruments provided for in that Directive are not effective enough and divergent national approaches to auditing companies contrast with the highly organised tax planning techniques of certain companies;

(v) considérant que la directive 2011/16/UE du Conseil du 15 février 2011 prévoit une coopération entre les États membres en matière de contrôles fiscaux et encourage l'échange des bonnes pratiques entre les autorités fiscales; considérant néanmoins que les instruments prévus dans ladite directive ne sont pas suffisamment efficaces et que la disparité entre les approches nationales à l'égard des entreprises d'audit contraste avec les techniques d'optimisation fiscale très bien organisées de certaines entreprises;


whereas Directive 2011/16/EU provides for cooperation between Member States on tax inspections and audits and encourages the exchange of best practices between tax authorities; whereas, however, the instruments provided for in that Directive are not effective enough and divergent national approaches to auditing companies contrast with the highly organised tax planning techniques of certain companies;

considérant que la directive 2011/16/UE prévoit une coopération entre les États membres en matière de contrôles fiscaux et encourage l'échange des bonnes pratiques entre les autorités fiscales; considérant néanmoins que les instruments prévus dans ladite directive ne sont pas suffisamment efficaces et que la disparité entre les approches nationales à l'égard des entreprises d'audit contraste avec les techniques d'optimisation fiscale très bien organisées de certaines entreprises;


164. Calls, furthermore, on the Commission to launch an inquiry in order to assess the state of concentration in the sector and any resulting distortion of competition; recommends that this inquiry also consider specifically whether the combination of tax advice and auditing functions within the same firms can lead to conflicts of interest, and to propose measures accordingly, including by introducing mechanisms to keep departments within consultancy firms separate;

164. demande, en outre, à la Commission de mener une étude pour évaluer le degré de concentration dans ce secteur et, en conséquence, une éventuelle distorsion de la concurrence; recommande que cette enquête examine également, en particulier, si la combinaison de fonctions de conseil fiscal et de contrôle fiscal au sein des mêmes entreprises peut aboutir à des conflits d'intérêts et recommande de proposer des mesures en conséquence, y compris l'introduction de mécanismes de séparation des services au sein des sociétés de conseil;


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162. Calls, furthermore, on the Commission to launch an inquiry in order to assess the state of concentration in the sector and any resulting distortion of competition; recommends that this inquiry also consider specifically whether the combination of tax advice and auditing functions within the same firms can lead to conflicts of interest, and to propose measures accordingly, including by introducing mechanisms to keep departments within consultancy firms separate;

162. demande, en outre, à la Commission de mener une étude pour évaluer le degré de concentration dans ce secteur et, en conséquence, une éventuelle distorsion de la concurrence; recommande que cette enquête examine également, en particulier, si la combinaison de fonctions de conseil fiscal et de contrôle fiscal au sein des mêmes entreprises peut aboutir à des conflits d'intérêts et recommande de proposer des mesures en conséquence, y compris l'introduction de mécanismes de séparation des services au sein des sociétés de conseil;


Because of a broad range not only of tax rates themselves but other measures in the American tax system, such as home mortgage interest, the after-tax earnings in the United States are significantly higher than they are in Canada for the same level of income.

Étant donné la fourchette des taux d'imposition mêmes et toute la gamme des autres mesures fiscales américaines, comme la déduction des intérêts hypothécaires domiciliaires, le revenu après impôt aux États-Unis est considérablement plus élevé qu'au Canada, à revenus comparables.


While I am on that point, if people here really believe that Nigel Wright dug into his own pocket and gave $90,000 of his after-tax earnings to Mike Duffy, they are nuttier than a porta-potty at a peanut farm.

Pendant que je suis sur ce sujet, si les députés ici croient vraiment que Nigel Wright a remis à Mike Duffy un montant de 90 000 $ payé à même son argent après impôt, ils sont vraiment naïfs.


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capita ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à combien s’élève le mouvement annuel de capitaux du Canada vers les États-Unis résultant de prix erronés dans le commerce bilatéral (i) par mouv ...[+++]


As illustrated in this exhibit, the tax impact related to one of these activities, Revenue Canada income tax and GST audits under the Underground Economy Initiative, is $500 million, which includes reassessments involving both unreported income and technical matters.

Tel qu'illustré dans cette pièce, les répercussions fiscales attribuées à l'une de ces activités, soit les vérifications de l'impôt sur le revenu et de la TPS mises en oeuvre par Revenu Canada dans le cadre de l'Initiative visant l'économie clandestine, sont de 500 millions de dollars, ce qui comprend les cotisations liées aux revenus non déclarés et les questions d'ordre technique.


Mr. Georgetti: All of our organizations as well as filing our taxes have certified audited statements by reputable auditing firms in Canada done regularly to certify our books and make sure that our members are satisfied that the audits are complete.

M. Georgetti : Toutes nos organisations ne produisent pas seulement leurs déclarations de revenus, mais elles font régulièrement faire des audits de leurs livres par des firmes canadiennes dignes de confiance et elles s'assurent que nos membres sont convaincus que les audits sont complets.




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Date index: 2021-02-23
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