Special attention should be paid to developing where appropriate multimedia support centres within the Member States, and to co
mmunication between teachers and education partners, and to training in its broadest sense, - take steps to: = experiment, in the context of working out and encouraging flexible patterns of school or university organization, their integration with
the information and communication technologies, in order to increase their effectiveness and dissemination, = ensure equal opportunities in access to the benefits of
...[+++] multimedia technologies for personal and professional development, and favour their use in rural areas or those suffering from industrial decline, = experiment with the use of these new tools to fight against social exclusion and scholastic failure, - encourage the evaluation and dissemination of best teaching practices based on experiments and on the use of multimedia educational software and services, spread the information on products and services and consider locally the establishment or consolidation of demonstration and promotion fora on this basis, - seek out the most efficient management methods for coordinated actions between cultural, educational and training programmes and research programmes, taking account of the opportunities offered by the appropriate Community instruments.Une attention particulière devrait être accordée au développement, le cas échéant, de centres de support multimédia dans les Et
ats membres et à la communication entre enseignants et partenaires de l'éducation, et à la formation au sens large ; - à adopter des mesures pour : = expérimenter, dans le contexte de l'élaboration et de la promotion de formes flexibles d'organisation scolaire ou universitaire, l'intégration des technologies de l'information et des communications dans le but d'accroître leur efficacité et leur diffusion ; = garantir l'égalité d'accès aux applications et services multimédias dans le cadre du développement person
...[+++]nel et professionnel des personnes, et pour favoriser leur utilisation dans les régions rurales ou en déclin industriel ; = expérimenter l'utilisation de ces nouveaux outils pour lutter contre l'exclusion sociale et l'échec scolaire ; - à favoriser l'évaluation et la diffusion des meilleures pratiques pédagogiques basées sur l'expérimentation et l'utilisation des logiciels et services éducatifs multimédias, diffuser l'information sur les produits et services, et à envisager, sur le plan local, la constitution ou le renforcement, sur cette base, de lieux de démonstration et de promotion ; - à rechercher les méthodes de gestion les plus efficaces pour des actions coordonnées entre programmes culturels, éducatifs et de formation, et programmes de recherche, en tenant compte des possibilités offertes par les instruments communautaires appropriés.