Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Atmospheric dispersion model
Diffusion model
Dispersion model
E-teaching environment
Educational curriculum
Educational materials
Educational model
Instructional model
Lead-through programming
Lead-through teaching
Leadthrough programming
Mastery teaching
Online teaching environment
Professor
Programming with a hand-held device
School curriculum
School materials
School subjects
Subjects taught
Targeted teaching
Teach box
Teach gun
Teach pendant
Teach pendant programming
Teacher
Teaching aid
Teaching box
Teaching by objectives
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching model
Teaching pendant
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching programmes
Teaching staff
Telecontrol teaching
Training curriculum
Training programmes
Turbulent diffusion model
Virtual teaching environment

Traduction de «Teaching model » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


educational model [ instructional model | teaching model ]

modèle éducationnel


teach pendant | teaching pendant | teaching box | teach box | teach gun

boîtier de commande | pupitre de commande | boîtier d'apprentissage | boîtier de programmation | pupitre de programmation | pendant d'apprentissage


mastery teaching | targeted teaching | teaching by objectives

pédagogie par objectifs | PPO | pédagogie de la réussite | pédagogie du succès | pédagogie de maîtrise | enseignement par objectifs


lead-through programming | leadthrough programming | lead-through teaching | programming with a hand-held device | telecontrol teaching | teach pendant programming

apprentissage par un dispositif de commande manuelle | apprentissage par télécommande


e-teaching environment [ online teaching environment | virtual teaching environment ]

environnement d'enseignement virtuel [ environnement d'enseignement en ligne ]


teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

matériel d'enseignement [ équipement éducatif | matériel éducatif | matériel scolaire | moyen d'enseignement ]


atmospheric dispersion model | diffusion model | dispersion model | mathematical model representing the distribution of pollutants | turbulent diffusion model

modèle de diffusion | modèle de dispersion | modèle mathématique de diffusion de polluants | modèle mathématique de dispersion atmosphérique


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

enseignant [ instituteur | personnel enseignant | professeur ]


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

programme d'enseignement [ programme de formation | programme éducatif | programme scolaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
European universities have for long modelled themselves along the lines of some major models, particularly the ideal model of university envisaged nearly two centuries ago by Wilhelm von Humboldt in his reform of the German university, which sets research at the heart of university activity and indeed makes it the basis of teaching.

Les universités européennes se sont longtemps définies en fonction de quelques grands modèles, plus particulièrement le modèle idéal de l'université envisagé, il y a près de deux siècles, par Wilhelm von Humboldt dans sa réforme de l'université allemande, qui met la recherche au coeur de l'activité universitaire et en fait la base de l'enseignement.


This will result in a step change in the business model of each HEI, by opening the possibility for completely new audiences (e.g. off-campus international learners; individuals following one single course but not a complete programme; different age ranges) and for new services (e.g. learning support provided by teaching staff; assessment; certification).

Cela entraînera un brusque changement du modèle de gestion de chaque EES, en créant la possibilité de toucher de tous nouveaux publics (p. ex. des apprenants internationaux extérieurs au campus; des individus participant seulement à un cours et non à tout un programme; des tranches d’âge différentes) et de mettre en place de nouveaux services (p. ex. un soutien à l'apprentissage fourni par les enseignants; l’évaluation; la certification).


Calls on the Member States to address the gender gap in the ICT sector by creating more incentives and support structures for women, such as role models, mentoring programmes and career paths, in order to increase the visibility of women; calls therefore on the Member States to adapt educational systems, where necessary, with a view to promoting teaching and interest in the STEM subjects in general and for female students in particular.

invite les États membres à réduire les disparités entre les hommes et les femmes dans le secteur des TIC en créant davantage de mesures d'incitation et de structures de soutien pour les femmes, notamment en leur offrant des modèles, des programmes de mentorat et des parcours de carrière, afin d'accroître la visibilité des femmes; invite par conséquent les États membres à adapter, le cas échéant, leurs systèmes éducatifs en vue de promouvoir l'enseignement des STIM et de susciter l'intérêt pour ces matières, de manière générale et auprès des jeunes femmes en particulier.


38. Calls for more flexible learning paths that include joint degree programmes and interdisciplinary studies, and that support innovation, creativity, vocational education and training (VET), dual education, and entrepreneurship in higher education, and calls for the potential offered by new technologies, digitalisation and ICTs to be explored in order to enrich learning and teaching, as well as to further develop a wide range of skills and new models for learning, teaching and assessment;

38. invite à créer des parcours d'apprentissage plus adaptables, qui comprennent des programmes menant à un double diplôme et des études interdisciplinaires et soutiennent l'innovation, la créativité, l'enseignement et la formation professionnels et l'entrepreneuriat dans l'enseignement supérieur, et invite également à explorer tout le potentiel des nouvelles technologies, de la numérisation et des TIC afin d'enrichir l'enseignement et l'apprentissage, de développer davantage un large éventail de compétences et d'élaborer de nouveaux modèles d'apprentissage, d'enseignement et d'évaluation;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Calls for more flexible learning paths that include joint degree programmes and interdisciplinary studies, and that support innovation, creativity, vocational education and training (VET), dual education, and entrepreneurship in higher education, and calls for the potential offered by new technologies, digitalisation and ICTs to be explored in order to enrich learning and teaching, as well as to further develop a wide range of skills and new models for learning, teaching and assessment;

38. invite à créer des parcours d'apprentissage plus adaptables, qui comprennent des programmes menant à un double diplôme et des études interdisciplinaires et soutiennent l'innovation, la créativité, l'enseignement et la formation professionnels et l'entrepreneuriat dans l'enseignement supérieur, et invite également à explorer tout le potentiel des nouvelles technologies, de la numérisation et des TIC afin d'enrichir l'enseignement et l'apprentissage, de développer davantage un large éventail de compétences et d'élaborer de nouveaux modèles d'apprentissage, d'enseignement et d'évaluation;


Revise and strengthen the professional profile of all teaching professions and prepare teachers for social diversity; deploy special cultural mediators and role models to facilitate the integration of Roma and children with an immigrant background.

Revoir et renforcer les qualifications de toutes les professions liées à l’enseignement et former les enseignants à la diversité sociale; faire appel à des médiateurs culturels spéciaux et à des personnes pouvant servir de modèles pour faciliter l’intégration des Roms et des enfants issus de l’immigration.


With those words Pablo Picasso described the problems associated with artistic training. Although artistic education is currently a compulsory subject in many educational systems, teaching models still vary considerably from one Member State to the next.

Bien que l’éducation artistique soit actuellement une matière obligatoire dans de nombreux systèmes éducatifs, les modèles d’enseignement présentent d’importantes variations d’un État membre à l’autre.


34. Considers that the composition of teaching staff should reflect, as far as possible, the increasing diversity of European societies, in order to provide role models for all pupils; in this respect, encourages reflection on the necessity of attracting more men to the teaching profession, particularly at primary level;

34. estime que la composition du personnel enseignant devrait refléter, dans la mesure du possible, la diversité croissante des sociétés européennes, et ce afin d'offrir des modèles à suivre à tous les élèves; à cet égard, invite à réfléchir sur la nécessité d'attirer davantage d'hommes vers le métier d'enseignant, notamment dans l'enseignement primaire;


32. Considers that the composition of teaching staff should reflect, as far as possible, the increasing diversity of European societies, in order to provide role models for all pupils; in this respect, encourages reflection on the necessity of attracting more men to the teaching profession, particularly at primary level;

32. estime que la composition du personnel enseignant devrait refléter, dans la mesure du possible, la diversité croissante des sociétés européennes, et ce afin d'offrir des modèles à suivre à tous les élèves; à cet égard, invite à réfléchir sur la nécessité d'attirer davantage d'hommes vers le métier d'enseignant, notamment dans l'enseignement primaire;


Finally, further efforts are required to address the general imbalance in the teaching profession by making careers in teaching more attractive to men, in order to ensure that pupils have role models in both genders.

Enfin, des efforts supplémentaires s'imposent pour résoudre le problème global de la disparité hommes-femmes dans la profession enseignante en rendant les carrières d'enseignant plus attrayantes pour les hommes, afin que les élèves aient affaire à des représentants des deux sexes pouvant leur servir de modèle.


w