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Affirmative act
Affirmative action
Duty of action
Duty to act
Joinder of the two actions
On-off action
Open and shut action
Positive action
Positive conduct
Positive discrimination
Reverse discrimination
Special measures
Tort duty of positive action
Two position control
Two position control action
Two step control
Two-level action
Two-level action with overlap
Two-position action
Two-position control
Two-step action
Two-step control
Two-step neutral zone action

Traduction de «Two-position action » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


on-off action | open and shut action | two-position action | two-step action

action par tout ou rien | réglage à deux paliers


two position control [ two step control | two-position control | two-step control ]

commande par tout ou rien


affirmative action | positive action | positive discrimination | reverse discrimination | special measures

action positive | discrimination positive




two-level action with overlap | two-step neutral zone action

action à deux niveaux avec recouvrement


two-level action | two-step action

action à deux niveaux


affirmative act | positive action | positive conduct

acte positif


duty of action | duty to act | tort duty of positive action

devoir d'agir


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Almost all Member States have taken some form of positive action within the scope of the two Directives[53], for example in favour of persons with disabilities or the Roma[54].

Presque tous les États membres ont introduit une forme ou une autre d’action positive dans le champ d’application des deux directives[53], par exemple en faveur des personnes handicapées, ou des Roms[54].


Despite some features that are specific to individual grounds of discrimination[43], the structure of the two Directives and the basic concepts are similar (definitions, positive action, minimum requirements, defence of rights, burden of proof, dissemination of information, dialogue with social partners and NGOs, sanctions).

Nonobstant certaines caractéristiques propres aux différents motifs de discrimination[43], la structure et les notions de base des deux directives sont similaires (définitions, action positive, prescriptions minimales, défense des droits, charge de la preuve, diffusion de l’information, dialogue avec les partenaires sociaux et les ONG, sanctions).


Two Council Recommendations (in 1984 and 1996) encouraged the private sector to increase the presence of women at all levels of decision-making, notably by positive action programmes, and called upon the Commission to take steps to achieve balanced gender participation in this regard.[3] National self-regulation and corporate governance initiatives were aimed at encouraging companies to appoint more women into top-level positions.

Deux recommandations du Conseil (adoptées en 1984 et 1996) incitaient le secteur privé à renforcer la présence des femmes à tous les niveaux décisionnels, notamment par l’adoption de programmes d’actions positives, et appelaient la Commission à prendre des mesures pour parvenir à une participation équilibrée des hommes et des femmes à cet égard[3]. Des initiatives prises en matière d’autorégulation nationale et de gouvernance d’entreprise ont eu pour objet d’encourager les entreprises à nommer davantage de femmes aux postes les plus élevés.


Two Council Recommendations (in 1984 and 1996) encouraged the private sector to increase the presence of women at all levels of decision-making, notably by positive action programmes, and called upon the Commission to take steps to achieve balanced gender participation in this regard.[3] National self-regulation and corporate governance initiatives were aimed at encouraging companies to appoint more women into top-level positions.

Deux recommandations du Conseil (adoptées en 1984 et 1996) incitaient le secteur privé à renforcer la présence des femmes à tous les niveaux décisionnels, notamment par l’adoption de programmes d’actions positives, et appelaient la Commission à prendre des mesures pour parvenir à une participation équilibrée des hommes et des femmes à cet égard[3]. Des initiatives prises en matière d’autorégulation nationale et de gouvernance d’entreprise ont eu pour objet d’encourager les entreprises à nommer davantage de femmes aux postes les plus élevés.


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The Court of Justice of the European Union (CJEU) has established the criteria that need to be met in order to reconcile the two concepts of formal equality of treatment and positive action aimed at bringing about de facto equality, both of which are recognised in the Charter as well as in Article 157 TFEU and in Article 3 of Directive 2006/54/EC.

La Cour de justice de l’Union européenne (CJUE) a établi les critères à remplir pour concilier les deux principes de l’égalité formelle de traitement et de l’action positive visant à atteindre une égalité de fait, tous deux étant reconnus dans la charte et à l’article 157 du TFUE, ainsi qu’à l’article 3 de la directive 2006/54/CE.


The Court of Justice of the European Union (CJEU) has established the criteria that need to be met in order to reconcile the two concepts of formal equality of treatment and positive action aimed at bringing about de facto equality, both of which are recognised in the Charter as well as in Article 157 TFEU and in Article 3 of Directive 2006/54/EC.

La Cour de justice de l’Union européenne (CJUE) a établi les critères à remplir pour concilier les deux principes de l’égalité formelle de traitement et de l’action positive visant à atteindre une égalité de fait, tous deux étant reconnus dans la charte et à l’article 157 du TFUE, ainsi qu’à l’article 3 de la directive 2006/54/CE.


|| Germany (5) || France Bulgaria Italy Spain Denmark || Positive (two sculptures returned) No action taken Positive (vase returned) No action taken No action taken

|| Allemagne(5) || France Bulgarie Italie Espagne Danemark || Positif (deux sculptures restituées) Sans suite Positif (vase restitué) Sans suite Sans suite


|| Germany (5) || France Bulgaria Italy Spain Denmark || Positive (two sculptures returned) No action taken Positive (vase returned) No action taken No action taken

|| Allemagne(5) || France Bulgarie Italie Espagne Danemark || Positif (deux sculptures restituées) Sans suite Positif (vase restitué) Sans suite Sans suite


Despite some features that are specific to individual grounds of discrimination[43], the structure of the two Directives and the basic concepts are similar (definitions, positive action, minimum requirements, defence of rights, burden of proof, dissemination of information, dialogue with social partners and NGOs, sanctions).

Nonobstant certaines caractéristiques propres aux différents motifs de discrimination[43], la structure et les notions de base des deux directives sont similaires (définitions, action positive, prescriptions minimales, défense des droits, charge de la preuve, diffusion de l’information, dialogue avec les partenaires sociaux et les ONG, sanctions).


Almost all Member States have taken some form of positive action within the scope of the two Directives[53], for example in favour of persons with disabilities or the Roma[54].

Presque tous les États membres ont introduit une forme ou une autre d’action positive dans le champ d’application des deux directives[53], par exemple en faveur des personnes handicapées, ou des Roms[54].




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'Two-position action' ->

Date index: 2021-09-02
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