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CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Call a witness in a defence
Challenge and Commitment
Challenge and Commitment a Defence Policy for Canada
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Defence policy
Defence programme
Determine creatively about jewellery
Drift about
ESDP
Educate staff about product features
Establish a defence
European Security and Defence Policy
European defence policy
Examine complaints about improper waste handling
Explore complaints about improper waste handling
Float about
Follow up on complaints about improper waste handling
Investigate complaints about improper waste handling
Military defences
Military programme
National defence
Raise a defence
Surmise creatively about jewellery
Teach staff about product features
Think creatively about jewellery
Thinking creatively about jewellery
Train staff about product features
Training staff about a product feature
White Paper on Defence

Vertaling van "about a defence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
raise a defence [ establish a defence ]

invoquer un moyen de défense [ établir un moyen de défense | soulever un moyen de défense | faire valoir un moyen de défense ]


Challenge and Commitment: a Defence Policy for Canada [ Challenge and Commitment | White Paper on Defence ]

Défis et engagements : une politique de défense pour le Canada [ Défis et engagements | Livre blanc sur la défense ]


call a witness in a defence

amener un témoin en défense


surmise creatively about jewellery | thinking creatively about jewellery | determine creatively about jewellery | think creatively about jewellery

faire preuve de créativité dans la fabrication de bijoux


educate staff about product features | teach staff about product features | train staff about product features | training staff about a product feature

former le personnel sur les caractéristiques de produits


examine complaints about improper waste handling | explore complaints about improper waste handling | follow up on complaints about improper waste handling | investigate complaints about improper waste handling

examiner des plaintes concernant une mauvaise gestion des déchets


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


European defence policy

politique européenne de défense


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- But while there is still some reticence about agreeing that key questions such as defence procurement and associated research - traditionally matters for national decision - should also be addressed at a European level, there is growing recognition that decisions on the level of spending on defence equipment, re-setting priorities within existing defence budgets and the appropriate response to new threats need to be approached in a European context.

- Bien que certains éprouvent encore des réticences à convenir que des thèmes essentiels comme les marchés de la défense et la recherche associée - qui relèvent traditionnellement de décisions nationales - doivent être également abordés au niveau européen, il est admis de plus en plus que les prises de décisions concernant le niveau des dépenses en matériel d'armement, la définition de nouvelles priorités dans le cadre des budgets de la défense existants et la réponse appropriée à donner aux nouvelles menaces, doivent être considérées dans un contexte européen.


The Reflection Paper on the Future of European Defence is intended to stimulate debate about creating the conditions for more defence cooperation, maximising the output and the efficiency of defence spending and providing the European Union and its Member States with the capabilities, structures, tools and financial resources that are needed to fulfil our responsibilities and security needs.

Le document de réflexion sur l'avenir de la défense européenne est destiné à stimuler le débat sur la création des conditions requises pour une plus grande coopération en matière de défense, en maximisant le rendement et l'efficacité des dépenses de défense, et sur la dotation de l'Union européenne et de ses États membres en capacités, en structures, en outils et en ressources financières nécessaires pour leur permettre d'assumer leurs responsabilités et besoins en matière de sécurité.


The Reflection Paper on the Future of European Defence, or any of the discussed initiatives to foster closer cooperation on defence and security are not about creating an EU army or unnecessarily duplicating military planning and command structures that currently exist at national level and in NATO.

Le document de réflexion sur l'avenir de la défense européenne ou toutes les initiatives débattues visant à encourager une coopération plus étroite en matière de sécurité et de défense ne concernent pas la création d'une armée européenne ni la duplication inutile de la planification militaire et des structures de commandement qui existent actuellement au niveau national et au sein de l'OTAN.


The European Defence Action Plan adopted by the Commission today is about creating the conditions for more defence cooperation to maximise the output and the efficiency of defence spending, and about fostering a strong, competitive and innovative defence industrial base.

Le plan d'action européen de la défense adopté aujourd'hui par la Commission vise à créer les conditions d'un renforcement de la coopération dans le domaine de la défense, afin de maximiser les résultats et l'efficience des dépenses de défense, et à encourager l'émergence d'une base industrielle de défense forte, compétitive et innovante.


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in the event that the answer to 2.2.А)-1) is in the affirmative, if that information was provided after the actual submission of the indictment to a court but before the court had examined it, and the defence had, at an earlier stage, been provided with partial information about the essential elements of the accusation prior to submission of the indictment to the court, the provision of only partial information being attributable to obstacles on the part of the defence (as in the case of Mr Kolev and Mr Kostadinov)?

en cas de réponse affirmative à la question 2.2.A)1), lorsque ces informations sont fournies après le dépôt réel du réquisitoire devant le tribunal, mais avant son examen par le tribunal et lorsque précédemment, avant le dépôt du réquisitoire devant le tribunal, des informations partielles sur les éléments principaux de l’accusation ont été fournies à la défense, le caractère lacunaire des informations fournies étant dû à des obstacles érigés par la défense (s’agissant de MM. Kolev et Kostadinov)?


The Action Plan is not about creating an EU army, but rather about creating the conditions for more defence cooperation, to improve the efficiency of defence spending, and to create the conditions for a strong, competitive and innovative defence industrial base.

Le plan d’action n’a pas pour objet de créer une armée européenne, mais plutôt de mettre en place les conditions pour accroître la coopération en matière de défense, en vue d’améliorer l’efficacité des dépenses de défense et de mettre en place les conditions pour une base industrielle de défense qui soit forte, compétitive et innovante.


While the US defence budget is about twice as large as that of all European defence budgets combined, it devotes some 35% of its total budget to investment compared to only about 20% in Europe and it outspends Europe by six to one in defence RD. Moreover, RD investment in Europe is fragmented, leading to duplication and waste of scarce resources.

Alors que le budget américain de la défense est à peu près égal au double des budgets cumulés de tous les États membres, les États-Unis consacrent quelque 35 % de ces ressources aux investissements, contre seulement 20 % environ pour l’Europe, et les dépenses américaines dans la R D dans le domaine de la défense sont six fois supérieures aux mêmes dépenses européennes. De plus, les investissements dans la R D sont fragmentés en Europe, entraînant la répétition d’activités faisant double emploi et le gaspillage de ressources pourtant rares.


Although they are often said to help sustain defence spending, and to some extent reflect weaknesses in the present structure of the European defence industry and markets, there is a danger that buying states are less concerned about the competitiveness of the product than the attractiveness of the proposed offsets.

Bien qu’étant souvent considérées comme contribuant au maintien des dépenses consacrées à la défense et comme reflétant, dans une certaine mesure, les faiblesses dans la structure actuelle de l’industrie et des marchés européens de la défense, le danger existe que, du fait de ces pratiques, les pays acheteurs ne recherchent pas forcément le produit le plus compétitif, mais celui qui leur apportera les commandes de compensation les plus intéressantes.


The rate of publication by Ministries of Defence amounts to only 10%, while the average publication rate of central governments is about 20% (25% excluding defence)[7].

10% seulement des avis de marché sont publiés par les ministères de la défense contre 20% en moyenne par les administrations centrales (25% en excluant la défense)[7].


- But while there is still some reticence about agreeing that key questions such as defence procurement and associated research - traditionally matters for national decision - should also be addressed at a European level, there is growing recognition that decisions on the level of spending on defence equipment, re-setting priorities within existing defence budgets and the appropriate response to new threats need to be approached in a European context.

- Bien que certains éprouvent encore des réticences à convenir que des thèmes essentiels comme les marchés de la défense et la recherche associée - qui relèvent traditionnellement de décisions nationales - doivent être également abordés au niveau européen, il est admis de plus en plus que les prises de décisions concernant le niveau des dépenses en matériel d'armement, la définition de nouvelles priorités dans le cadre des budgets de la défense existants et la réponse appropriée à donner aux nouvelles menaces, doivent être considérées dans un contexte européen.


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