Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising label
Advertising malpractice
Association advertising
Booklet label
Collective advertising
Cooperative advertising
Deceptive advertising
Extended content label
Extra label drug use
Extra label use
Extra-label drug use
Extra-label use
Extralabel drug use
Extralabel use
False advertising
Group advertising
Joint advertising
Junk e-mail
Leaflet label
Misleading advertising
Multi-page label
Multi-panel label
Off label drug use
Off label use
Off-label drug use
Off-label use
Spam
Subliminal advertising
TLA
Textile Labelling Act
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Vertaling van "advertising label " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




Principles and Guidelines for Environmental Labelling and Advertising [ Guiding principles for environmental labelling and advertising ]

Principes et lignes directrices sur les représentations concernant l'environnement sur les étiquettes et dans la publicité [ Principes directeurs sur les représentations concernant l'environnement sur les étiquettes et dans la publicité ]


Textile Labelling Act [ TLA | An Act respecting the labelling, sale, importation and advertising of consumer textile articles ]

Loi sur l'étiquetage des textiles [ LET | Loi concernant l'étiquetage, la vente, l'importation et la publicité des articles textiles de consommation ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

publicité collective | publicité compensée | publicité de produit


extra-label drug use | extra label drug use | extralabel drug use | off label drug use | off-label drug use | extralabel use | extra label use | extra-label use | off label use | off-label use

emploi non conforme | utilisation non indiquée sur l'étiquette


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]


booklet label | extended content label | multi-page label | multi-panel label | leaflet label

étiquette-livret | étiquette notice | étiquette multipages
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 2000/13/EC of the European Parliament and of the Council of 20 March 2000 on the approximation of the laws of the Member States relating to the labelling, presentation and advertising of foodstuffs concerns the labelling of foodstuffs to be delivered as such to the final consumer and certain aspects relating to the presentation and advertising thereof.

La directive 2000/13/CE du Parlement européen et du Conseil du 20 mars 2000 relative au rapprochement des législations des États membres concernant l’étiquetage et la présentation des denrées alimentaires ainsi que la publicité faite à leur égard concerne l’étiquetage des denrées alimentaires destinées à être livrées en l’état au consommateur final ainsi que certains aspects relatifs à leur présentation et à la publicité faite à leur égard.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l21090 - EN // Labelling, presentation and advertising of foodstuffs

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l21090 - EN // Étiquetage des denrées alimentaires (jusqu’en 2014)


198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


188. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of “greenwashing” and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

188. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


The commitments regarding nutrition labelling (17%) and advertising and marketing (11%) are significant and could, in my opinion, produce interesting suggestions on which to base binding European legislation – impossible to put off any longer – to revise the provisions on nutrition labelling and advertising.

Les engagements touchant l'étiquetage nutritionnel (17%) et la publicité et le marketing (11%) sont importants; j'estime qu'ils peuvent présenter suffisamment d'intérêt pour fonder sans délai une législation en matière d'étiquetage nutritionnel et de publicité dont les dispositions, nouvelles, aient force de contrainte au niveau européen.


General labelling provisions and definitions are contained in Council Directive 79/112/EEC of 18 December 1978 on the approximation of the laws of the Member States relating to the labelling, presentation and advertising of foodstuffs for sale to the ultimate consumer( ), as last amended by Directive 97/4/EC of the European Parliament and of the Council( ) , and do not need to be repeated. This Directive can therefore be confined to the necessary additional provisions.

Des dispositions générales en matière d'étiquetage et des définitions figurent dans la directive 79/112/CEE du Conseil du 18 décembre 1978 relative au rapprochement des législations des États membres concernant l'étiquetage et la présentation des denrées alimentaires destinées au consommateur final ainsi que la publicité faite à leur égard, modifiée en dernier lieu par la directive 97/4/CE du Parlement européen et du Conseil, et n'ont pas besoin d'être réitérées; la présente directive peut dès lors se limiter à l'énoncé des dispositions parlementaires nécessaires.


Pre-packaged foodstuffs must comply with the rules on labelling, presentation and advertising of foodstuffs.

Les denrées alimentaires préemballées doivent respecter des règles en matière d’étiquetage, de présentation et de publicité faite à leur égard.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l21090 - EN - Labelling, presentation and advertising of foodstuffs

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l21090 - EN - Étiquetage des denrées alimentaires (jusqu’en 2014)


Directive 2000/13/EC of the European Parliament and of the Council of 20 March 2000 on the approximation of the laws of the Member States relating to the labelling, presentation and advertising of foodstuffs [See amending act(s)].

Directive 2000/13/CE du Parlement européen et du Conseil du 20 mars 2000 relative au rapprochement des législations des États membres concernant l'étiquetage et la présentation des denrées alimentaires ainsi que la publicité faite à leur égard [Voir acte(s) modificatif(s)].


w