41. Reaffirms
that Europe cannot afford the present high unemployment figures; notes
that the European social model will not remain untouched by the upheavals
that are happening worldwide; takes the view
that, in order to face demographic challenge and secure sustainable public finances, Europe must pursue reforms of the labour markets and welfare systems so as to strengthen the incentives to work and provide people with the opportunities and skills to cope with change and facilitate their return to paid work; points out
that, in o
...[+++]rder to maintain its competitiveness on the world scene, the European Union must undertake numerous reforms; believes that the level of trust between enterprises and workers that is needed for this course of action will increase as the social dialogue intensifies; underlines the importance of implementing the agreed common principles of flexicurity in a comprehensive and balanced way for both employees and employers; 41. réaffirme que l'Europe ne peut se permettre d'avoir le plus grand nombre de personnes sans emploi et inactives; note que le modèle social européen sera forcément affecté par l
es désordres qui se produisent dans le monde; estime que pour faire face au défi démographique et garantir la pérennité des finances publiques, l'Europe doit poursuivre des réformes du marché du travail et des systèmes de protection sociale afin de renforcer les incitations au travail et de fournir les opportunités et les capacités permettant de faire face aux changements et de faciliter le retour à un travail rémunéré; souligne que si elle veut maintenir sa
...[+++]compétitivité sur la scène mondiale, l'Union doit entreprendre de nombreuses réformes; est d'avis que le niveau de confiance entre les entreprises et les travailleurs nécessaire pour entreprendre ces réformes augmentera avec le renforcement du dialogue social; souligne l'importance de mettre en œuvre les principes communs de flexisécurité, de façon approfondie et équilibrée à la fois pour les employeurs et les travailleurs;