Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
DU ratio
Daub yourself with honey and you will never want flies
Dock due
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Mugs are always fleeced
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals
Wanted-to-interfering carrier power ratio
Wanted-to-unwanted carrier power ratio

Traduction de «airports will want » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


DU ratio | wanted-to-interfering carrier power ratio | wanted-to-unwanted carrier power ratio

rapport de puissance porteuse utile/porteuse brouilleuse | rapport de puissance porteuse utile-porteuse brouilleuse


daub yourself with honey and you will never want flies [ mugs are always fleeced ]

qui se fait brebis le loup le mange
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Control over a large portfolio of slots at congested airports can result in higher barriers to entry for airlines that want to operate to and from those airports. This in turn could result in higher fares or less choice for passengers.

Le contrôle d'un vaste portefeuille de créneaux horaires dans des aéroports encombrés peut entraîner des barrières à l'entrée plus élevées pour les compagnies aériennes qui souhaitent exercer leurs activités en provenance et à destination de ces aéroports, ce qui pourrait déboucher sur une hausse des prix ou sur une diminution du choix pour les passagers.


Indeed, control over slot portfolios at congested airports can result in higher barriers to entry for airlines wanting to operate to and from those airports, which in turn could result in higher fares for passengers.

En effet, le contrôle de portefeuilles de créneaux dans des aéroports saturés peut entraîner un accroissement des obstacles à l'entrée pour les compagnies aériennes désireuses d'opérer vers et depuis ces aéroports, ce qui peut, à son tour, se traduire par une hausse des tarifs pour les passagers.


I would not, though, want the report’s call for a master plan for enhanced airport capacity to be misunderstood as Brussels muscling in and telling national, regional and local authorities where to build new airports; obviously, it just means pooling information and objectives.

Je ne voudrais cependant pas que la demande de plan-cadre concernant le renforcement des capacités aéroportuaires figurant dans le rapport soit mal comprise et qu’on pense que Bruxelles se mêle de ce qui ne la regarde pas en disant aux autorités nationales, régionales et locales où construire de nouveaux aéroports.


The Commission wants to undertake a precise measurement of airport throughput, with the support of Eurocontrol, in order to develop common analytical tools for capacity assessment.

La Commission souhaite effectuer un inventaire précis des flux aéroportuaires, avec l'appui d'Eurocontrol (EN), afin de mettre au point des outils d'analyse communs pour l'évaluation des capacités.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission also wants to simplify procedures and recommend guidelines for best practice in order to promote better coordination of airport planning and of wider land-use plans.

La Commission souhaite par ailleurs simplifier les procédures et de recommander des lignes directrices sur les meilleures pratiques afin de promouvoir une meilleure coordination de la planification aéroportuaire et des plans d'affectation des sols plus complets.


Airports will want to accept aircraft as far as possible with the result that any leeway in the noise regulations can be filled up with noisy aircraft. In practice, it is the Member States that have to lead the way in combating noise nuisance around airports.

Les aéroports souhaiteront autoriser le plus grand nombre possible d'avions, avec comme conséquence que la marge de manoeuvre laissée par les normes acoustisques sera remplie par des aéronefs bruyants. Concrètement, les États membres devront prendre l'initiative s'ils veulent lutter contre les nuisances sonores aux abords des aéroports.


Instead of a general ban for the whole of Europe, the European Commission now wants each airport to document the fact that it does not want these noisy aircraft.

Au lieu d’une interdiction généralisée pour l’ensemble de l’Europe, la Commission européenne souhaite à présent que chaque aéroport prouve qu’il ne souhaite pas avoir des avions bruyants.


On the other hand, if the airport does not want to do anything to tackle noise nuisance, is under no pressure whatsoever to do so.

En outre, si les aéroports ne veulent rien entreprendre contre les nuisances sonores, rien ne les y oblige.


In other words, if an airport wants to reduce noise nuisance, it is restricted from doing so by complex rules and the need for the European Commission's approval.

Autrement dit, lorsqu'un aéroport souhaite réduire les nuisances sonores, il voit son action 1) limitée par une réglementation complexe 2) subordonnée à l'aval de la Commission européenne.


In order to be able to function, the airports will want to restrict the number of customs controlled areas, because it will be more restrictive and difficult to operate within them, and they will want them managed obviously to minimize the impact.

Pour des raisons fonctionnelles, les aéroports chercheront à restreindre le nombre de zones de contrôle des douanes puisqu'il sera plus contraignant et difficile d'y travailler. De toute évidence, les aéroports voudront gérer ces contraintes et ces difficultés pour atténuer leurs répercussions.


w