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Account on radiological examinations
Annual Report of the Correctional Investigator
Aviation investigation report
Aviation occurrence report
Compose written summary of railway inquiry
ENCASIA
Examine aircraft accidents
Fact-finding report
Investigate air accidents
Investigate aircraft accidents
Investigate aviation accidents
Investigation report
Investigative journalism
Investigative reporting
Produce railway inquiry reports
Record and report on radiological examinations
Report of investigation
Report on radiological examinations
Report on radiological investigation
Summarise findings of railway investigation
Write railway investigation reports

Traduction de «aviation investigation report » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aviation investigation report [ aviation occurrence report ]

rapport d'enquête aéronautique [ rapport sur les faits aéronautiques | rapport d'enquête sur accident aéronautique ]


investigate air accidents | investigate aviation accidents | examine aircraft accidents | investigate aircraft accidents

enquêter sur des accidents d'avion


compose written summary of railway inquiry | summarise findings of railway investigation | produce railway inquiry reports | write railway investigation reports

rédiger des rapports d'enquête ferroviaire


account on radiological examinations | record and report on radiological examinations | report on radiological examinations | report on radiological investigation

rédiger des rapports sur les examens radiologiques


fact-finding report [ report of investigation | investigation report ]

rapport d'enquête [ rapport de recherche | rapport d'étude ]


Other special examinations and investigations of persons without complaint or reported diagnosis

Autres examens spéciaux et investigations de sujets ne se plaignant de rien ou pour lesquels aucun diagnostic n'est rapporté


General examination and investigation of persons without complaint and reported diagnosis

Examen général et investigations de sujets ne se plaignant de rien ou pour lesquels aucun diagnostic n'est rapporté


investigative journalism | investigative reporting

journalisme d'enquête | journalisme d'investigation


Annual Report of the Correctional Investigator [ Annual Report of the Correctional Investigator, 1998-1999 ]

Rapport annuel de l'Enquêteur correctionnel [ Rapport annuel de l'Enquêteur correctionnel, 1998-1999 ]


European Network of Civil Aviation Safety Investigation Authorities | ENCASIA [Abbr.]

réseau européen des autorités responsables des enquêtes de sécurité dans l'aviation civile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Following the crash of Germanwings flight 9525 on 24 March, the French Civil Aviation Safety Investigation Authority (Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA)) issued a preliminary investigation report on 6 May 2015.

Le 6 mai 2015, le bureau d’enquêtes et d’analyses pour la sécurité de l'aviation civile(BEA) français a publié un rapport préliminaire d'enquête sur l'accident du vol 9525 de la compagnie Germanwings survenu le 24 mars 2015.


58 (1) Any matter that is in the course of being investigated, or that has been investigated, by the Canadian Aviation Safety Board but on which the report has not been made by that Board when section 41 of this Act comes into force shall, on the coming into force of section 41, subject to anything to the contrary in the policies established under paragraph 8(1)(b), be taken up and continued by the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board, w ...[+++]

58 (1) Sous réserve des règles générales visées à l’alinéa 8(1)b), le Bureau poursuit, dans le cadre de la présente loi, soit toute enquête ouverte par le Bureau canadien de la sécurité aérienne et en cours à la date d’entrée en vigueur de l’article 41 de la même loi, soit, lorsqu’une telle enquête a été terminée sans qu’un rapport ait, à cette date, été remis, toute procédure postérieure à l’enquête.


Part II of the bill amends the Aeronautics Act to give the Airworthiness Investigative Authority powers to investigate aviation accidents or incidents involving civilians and aircraft or aeronautical installations operated by or on behalf of the Department of National Defence, the Canadian Forces or a visiting force. In other words, instead of letting the Transportation Safety Board of Canada investigate when a military aircraft is involved, the investigation could be done by an authority under the Department of National Defence, whic ...[+++]

Autrement dit, au lieu de laisser le Bureau de la sécurité des transports du Canada enquêter si un aéronef militaire est impliqué, cette enquête pourrait être faite par une instance qui dépend du ministère de la Défense nationale et qui n'est donc pas tenue de rendre public son rapport, comme c'est le cas du Bureau de la sécurité des transports du Canada.


Mr. Johnson: With respect to the assertion made by Master Mariners that, in essence, the investigators' reports are altered before they become public, when the Aviation Safety Board and when this board's legislation were before previous parliaments, there was a very clear intent that investigators would come under a director of investigations who would report the results of investigations to the board.

M. Johnson: Pour ce qui est de l'affirmation de la Master Mariners, qui soutient que les rapports des enquêteurs sont modifiés avant d'être rendus publics, le projet de loi sur le Bureau de la sécurité aérienne, que les parlements antérieurs ont examiné, précisait clairement que les enquêteurs relèveraient d'un directeur qui ferait part des résultats des enquêtes au Bureau.


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(12) Safety investigation authorities and any entity entrusted with regulating civil aviation safety within the Union should have full access to details of occurrences collected and occurrence reports stored by their Member States, in order to decide which incidents require a safety investigation, as well as to identify where lessons can be learned in the interest of aviation safety and to fulfil their oversight obligations .

(12) Les autorités responsables des enquêtes de sécurité et toute entité chargée de réglementer la sécurité de l'aviation civile au sein de l'Union devraient jouir d'un accès sans restriction aux renseignements sur les événements collectés et aux comptes rendus d'événements stockés par les États membres, afin de décider quels incidents nécessitent une enquête de sécurité, ainsi que d'en tirer des enseignements dans l'intérêt de la sécurité aérienne et de remplir leurs obligations en matière de surveillance.


The proposed regulation will make it possible to involve the EASA agency – which has existed since 2002 and is responsible for certifying aircraft – in the accident investigation process, to create a European network of civil aviation investigation bodies, and to propose changes to the character and scope of submitted investigation reports, including a requirement for lists of passengers on board aircraft involved in disasters to b ...[+++]

Le règlement proposé permettra d’impliquer l’agence AESA – fondée en 2002 et chargée de la certification des aéronefs – dans le processus d’enquêtes sur les accidents, de créer un réseau européen de bureaux d’enquêtes dans l’aviation civile et de proposer des changements à la nature et à la portée des rapports d’enquête présentés, y compris l’obligation de fournir les listes de passagers à bord d’avions accidentés.


The adopted text will also help improve and speed up investigations without any pressure from the authorities responsible for regulating and controlling the aviation sector. This is thanks to the availability of the various flight documents and the now mandatory publication of the final investigation report at the latest within 12 months of the incident or accident involving the aircraft concerned.

Le texte adopté permettra aussi d’améliorer et d’accélérer la conduite des enquêtes sans pression des autorités chargées de la réglementation ou du contrôle du secteur aérien, grâce à l’accès aux différents documents de vol et à la publication, rendue obligatoire, du rapport final d’enquête au plus tard douze mois après l’incident ou l’accident d’avion concerné.


– The next item is the report by Mrs De Veyrac, on behalf of the Committee on Transport and Tourism, on the proposal for a regulation of the European Parliament and of the Council on investigation and prevention of accidents and incidents in civil aviation (COM(2009)0611 – C7-0259/2009 – 2009/0170(COD)) (A7-0195/2010).

– L’ordre du jour appelle le rapport de Christine De Veyrac, au nom de la commission des transports et du tourisme, sur la proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil sur les enquêtes et la prévention des accidents et des incidents dans l’aviation civile (COM(2009)0611 – C7-0259/2009 – 2009/0170(COD)) (A7-0195/2010)


Different sources of information are used to monitor and assess the compliance of operators with international safety standards; namely, the safety audits carried out by the International Civil Aviation Organisation, the information provided by competent authorities of third countries, the information provided by the European Aviation Safety Agency in the framework of its inspections and investigations within the European Union or technical missions outside the European Union, the results of the ramp checks carried out on aircraft or ...[+++]

Différentes sources d’information permettent de surveiller et d’évaluer le respect des normes de sécurité internationales, à savoir les audits de sécurité effectués par l’Organisation de l’aviation civile internationale, les informations fournies par les autorités compétentes de pays tiers, les informations fournies par l’Agence européenne pour la sécurité aérienne dans le cadre de ses inspections et enquêtes au sein de l’Union européenne ou de missions techniques en dehors de l’Union européenne, les résultats des inspections au sol e ...[+++]


The basic principles proposed are as follows : - obligation to carry out an investigation into every accident or serious incident, and into certain incidents in civil aviation, with the sole purpose of preventing their recurrence; - clear separation between the judicial investigation (intended to establish liabilities) and the technical investigation, and strengthening the status of the latter; - permanence and independence of the organizations or bodies carrying out the investigation; - obligation for the organizations or bodies to publish an inve ...[+++]

Les principes de base proposés sont les suivants : - obligation de mener une enquête sur tout accident ou incident grave, et sur certains incidents dans l'aviation civile ayant pour seul objectif d'empêcher qu'il ne se reproduisent ; - séparation claire entre l'enquête judiciaire (destinée à établir les responsabilités) et l'enquête technique, et renforcement du statut de cette dernière ; - permanence et indépendance des organismes ou entités chargés de l'enquête ; - obligation pour les organismes ou entités de rendre ...[+++]


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