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Barrier option
Barrier options
Barrier thickness
Barrier width
Barrier-layer thickness
Call option
Conventional water barrier
Double barrier option
Extinguishable option
Extinguishing option
Financial options
In barrier option
In option
Knock-in option
Knock-out option
Lightable option
Non-triggered water barrier
Option contract
Option market
Out barrier option
Out option
Perated barrier
Potential-barrier width
Put option
Self-operated barrier
Self-operating barrier
Single barrier option
Traded option
Trigger option

Vertaling van "barrier options " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
barrier options

options à barrière [ options barrières | options de barrière ]


single barrier option | barrier option

option à barrière simple | option à barrière


knock-out option | out option | out barrier option | extinguishable option | extinguishing option

option à barrière désactivante | option barrière désactivante | option désactivante | option out


knock-in option | in option | in barrier option | lightable option

option à barrière activante | option barrière activante | option activante | option in




barrier option [ trigger option ]

option barrière [ option à barrière | option limite | option à limite ]




conventional water barrier | non-triggered water barrier | perated barrier | self-operated barrier | self-operating barrier

arrêt-barrage à auges d'eau passives | auges passives


option contract [ call option | option market | put option | traded option | [http ...]

contrat d’option [ option de vente | option d’achat | option négociable ]


barrier thickness | barrier width | barrier-layer thickness | potential-barrier width

largeur de la barrière de potentiel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
monitoring the functioning of the ERA and analysing drivers of and barriers to some of its key elements (such as mobility of researchers and opening up of national research programmes) and proposing relevant policy options; continuing to play an important role in the ERA through networking, training, opening its facilities and databases to users in Member States and in candidate and associated countries.

suivi du fonctionnement de l'EER, analyse des facteurs favorables ou défavorables à ses principaux aspects (tels que la mobilité des chercheurs et l'ouverture des programmes de recherche nationaux) et proposition d'options stratégiques; préservation d'un rôle important au sein de l'EER par la constitution de réseaux, la formation, ainsi que l'ouverture des installations et bases de données du CCR aux utilisateurs des États membres et des pays candidats et associés.


16. Emphasises the crucial importance, in terms of social mobility, and considering the demographic change in Europe, of equal barrier-free access to transport for all and in particular for vulnerable people, and calls for more attention to be paid to the needs of people with disabilities or limited mobility as well as to the special requirements of elderly people in relation to access to travel information before and during journeys, ticketing options and reservation and payment systems, including the ability to reserve wheelchair spaces; welcomes the Commission’s European Accessibility Act Roadmap and the potential for legislative act ...[+++]

16. souligne que l'accès égal et sans entrave de tous, en particulier des personnes vulnérables, aux transports est d'une importance cruciale pour la mobilité sociale et compte tenu de l'évolution démographique en Europe, et demande que les besoins des personnes handicapées ou des personnes à mobilité réduite ainsi que les besoins spécifiques des personnes âgées soient mieux pris en compte en ce qui concerne l'accès aux informations sur les déplacements avant et pendant le voyage, les différentes options en matière de billets et les systèmes de réservation et de paiement, y compris la possibilité de réserver des places pour fauteuils rou ...[+++]


16. Emphasises the crucial importance, in terms of social mobility, and considering the demographic change in Europe, of equal barrier-free access to transport for all and in particular for vulnerable people, and calls for more attention to be paid to the needs of people with disabilities or limited mobility as well as to the special requirements of elderly people in relation to access to travel information before and during journeys, ticketing options and reservation and payment systems, including the ability to reserve wheelchair spaces; welcomes the Commission’s European Accessibility Act Roadmap and the potential for legislative act ...[+++]

16. souligne que l'accès égal et sans entrave de tous, en particulier des personnes vulnérables, aux transports est d'une importance cruciale pour la mobilité sociale et compte tenu de l'évolution démographique en Europe, et demande que les besoins des personnes handicapées ou des personnes à mobilité réduite ainsi que les besoins spécifiques des personnes âgées soient mieux pris en compte en ce qui concerne l'accès aux informations sur les déplacements avant et pendant le voyage, les différentes options en matière de billets et les systèmes de réservation et de paiement, y compris la possibilité de réserver des places pour fauteuils rou ...[+++]


16. Emphasises the crucial importance, in terms of social mobility, and considering the demographic change in Europe, of equal barrier-free access to transport for all and in particular for vulnerable people, and calls for more attention to be paid to the needs of people with disabilities or limited mobility as well as to the special requirements of elderly people in relation to access to travel information before and during journeys, ticketing options and reservation and payment systems, including the ability to reserve wheelchair spaces; welcomes the Commission’s European Accessibility Act Roadmap and the potential for legislative act ...[+++]

16. souligne que l'accès égal et sans entrave de tous, en particulier des personnes vulnérables, aux transports est d'une importance cruciale pour la mobilité sociale et compte tenu de l'évolution démographique en Europe, et demande que les besoins des personnes handicapées ou des personnes à mobilité réduite ainsi que les besoins spécifiques des personnes âgées soient mieux pris en compte en ce qui concerne l'accès aux informations sur les déplacements avant et pendant le voyage, les différentes options en matière de billets et les systèmes de réservation et de paiement, y compris la possibilité de réserver des places pour fauteuils rou ...[+++]


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(e)monitoring the functioning of the ERA and analysing drivers of and barriers to some of its key elements (such as mobility of researchers and opening up of national research programmes) and proposing relevant policy options; continuing to play an important role in the ERA through networking, training, opening its facilities and databases to users in Member States and in candidate and associated countries.

e)suivi du fonctionnement de l'EER, analyse des facteurs favorables ou défavorables à ses principaux aspects (tels que la mobilité des chercheurs et l'ouverture des programmes de recherche nationaux) et proposition d'options stratégiques; préservation d'un rôle important au sein de l'EER par la constitution de réseaux, la formation, ainsi que l'ouverture des installations et bases de données du CCR aux utilisateurs des États membres et des pays candidats et associés.


While this option would remove regulatory barriers in the internal market and result in a reduction of the burden for business, it would transfer the problem of legal uncertainty to consumers resulting in negative impacts on consumer confidence; it would also create problems for national courts and enforcement bodies who would have to apply a foreign law.

S'il est vrai qu'elle éliminerait les barrières réglementaires sur le marché intérieur et qu'elle allégerait la charge des entreprises, l'option 6 déplacerait le problème de l'insécurité juridique vers les consommateurs et nuirait ainsi à la confiance de ces derniers. Cela créerait également des problèmes pour les juridictions et les autorités nationales de contrôle qui seraient obligées d'appliquer une loi étrangère.


12. Considers that an OI would generate European added value, in particular by ensuring legal certainty through the jurisdiction of the Court of Justice, providing at a stroke the potential to surmount both legal and linguistic barriers, as an OI would naturally be available in all EU languages; emphasises that, in order to create a better understanding of the way in which European institutions function, European citizens should have the opportunity to have all kinds of information connected with the optional instrument translated vi ...[+++]

12. estime qu'un instrument facultatif générerait une valeur ajoutée européenne, en particulier en assurant une sécurité juridique via la compétence de la Cour de justice et en offrant immédiatement la possibilité de surmonter les obstacles tant linguistiques que juridiques, puisqu'un instrument facultatif serait naturellement disponible dans toutes les langues de l'Union; souligne que, pour mieux comprendre le fonctionnement des institutions européennes, les citoyens européens doivent avoir la possibilité de traduire tout type d'information sur l'instrument facultatif au moyen de logiciels de traduction automatique en ligne accessibles et faciles d'emploi, de sorte qu'ils puissent lire les informations ...[+++]


4. Takes the view that the development of a combination of an optional European Contract Law and a ‘toolbox’ could do much to improve the functioning of the internal market and that Parliament and the Council should have final responsibility for determining its legal form and scope; stresses that the application of an optional European Contract Law should aim to cover sales contracts and e-commerce, and the toolbox should function with general definitions to facilitate arrangement of other types of contracts; recalls that there are many other practical barriers to cross- ...[+++]

4. estime que l'élaboration d'un droit européen des contrats facultatif associé à une "boîte à outils" pourrait constituer un avantage important pour un meilleur fonctionnement du marché intérieur et que le Parlement et le Conseil devraient être responsables en dernier ressort de la forme juridique et de la portée matérielle de cet instrument; souligne que l'application d'un droit européen des contrats facultatif devrait tendre à couvrir les contrats de vente et le commerce électronique, et que la "boîte à outils" devrait fonctionner avec des définitions générales pour faciliter l'établissement d'autres types de contrats; rappelle qu'i ...[+++]


· The Commission could assess options for a critical re-evaluation of intra-EU transfer controls in order to minimise remaining barriers in the Single Market, while keeping strict controls on the most sensitive dual-use items.

· La Commission pourrait étudier les possibilités de réévaluer de façon critique les contrôles des transferts intra-UE, afin de réduire au minimum les obstacles qui subsistent au sein du marché unique tout en conservant un système de contrôles stricts pour les biens à double usage les plus sensibles.


Items for attention could include: improving awareness of entrepreneurship as a career option and building managerial skills of present or potential entrepreneurs throughout the education system in order to support the creation and development of businesses; women entrepreneurship and the setting-up of business by unemployed or inactive persons and young people; the reduction of administrative, tax or financial barriers to the hiring of staff, especially in innovative and small firms; awareness raising of the social responsibility ...[+++]

Une attention particulière pourrait être accordée à la sensibilisation au choix de l'activité entrepreneuriale comme option de carrière et au développement des compétences managériales des entrepreneurs actuels ou potentiels dans l'ensemble du système éducatif, afin de soutenir la création et le développement d'entreprises; encourager l'esprit d'entreprise des femmes et la création d'entreprises par des chômeurs ou des personnes inactives et des jeunes; la réduction des obstacles administratifs, fiscaux ou financiers à l'embauche de personnel, spécialement dans les sociétés innovantes et de pet ...[+++]




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Date index: 2022-03-02
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