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Barrier option
Barrier options
Discuss a dental treatment option with patient
Discuss dental treatment options with patient
Explain dental treatment options to patients
Extinguishable option
Extinguishing option
In barrier option
In option
KO barrier
Knock-in option
Knock-out barrier
Knock-out option
Lay out dental treatment options to patients
Lightable option
Out barrier option
Out option
Out tables function
Out tables option
Single barrier option
Trigger option

Traduction de «out barrier option » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
knock-out option | out option | out barrier option | extinguishable option | extinguishing option

option à barrière désactivante | option barrière désactivante | option désactivante | option out


single barrier option | barrier option

option à barrière simple | option à barrière


knock-in option | in option | in barrier option | lightable option

option à barrière activante | option barrière activante | option activante | option in






out tables function | out tables option

fonction Tables de sortie | option Tables de sortie


barrier option [ trigger option ]

option barrière [ option à barrière | option limite | option à limite ]


out tables option [ out tables function ]

option Tables de sortie [ fonction Tables de sortie ]


barrier options

options à barrière [ options barrières | options de barrière ]


explain dental treatment options to patients | lay out dental treatment options to patients | discuss a dental treatment option with patient | discuss dental treatment options with patient

discuter des options de traitement dentaire avec un patient
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We have to look at ways to break down the barriers to being able to reach out to traumatized victims so that we can contact them and then give them the options in regard to all of the services at a time of less trauma, instead of at the time of the incident.

Il faut donc envisager des moyens de faire tomber ces obstacles afin de pouvoir aller vers ces victimes traumatisées, entrer en contact avec elles et ensuite leur donner le choix pour ce qui est de tous les services qui existent à un moment où le traumatisme est moins grand, plutôt que de le donner au moment de l'incident.


Key actions Member States should: Continue the deployment of renewable energy sources in order to achieve the 2020 target in the context of a market-based approach; Initiate the Europeanization of renewable energy support systems through improved coordination of national support schemes; Accelerate fuel switch in the heating sector to renewable heating technologies; Ensure stable national regulatory frameworks for renewables and address administrative barriers; Facilitate access to finance for renewable projects on all levels (large and small scale) through a concerted initiative by the European Investment Bank and national investmen ...[+++]

Actions clés Il conviendrait que les États membres: poursuivent le déploiement des sources d’énergies renouvelables afin d’atteindre l’objectif fixé pour 2020 dans le cadre d’une approche fondée sur le marché; lancent l’européanisation des systèmes de soutien aux énergies renouvelables au moyen d'une meilleure coordination des régimes d’aide nationaux; accélèrent le changement de combustibles dans le secteur du chauffage pour se tourner vers des technologies liées aux sources renouvelables d'énergie de chauffage; assurent la stabilité des cadres réglementaires nationaux en matière d’énergies renouvelables et lèvent les obstacles admin ...[+++]


(Return tabled) Question No. 4 Hon. Irwin Cotler: With regard to international treaties and conventions dealing in whole or in part with human rights and with Canada’s international obligations in this regard: (a) does the government have any formal or informal procedures for regular review of those international human rights treaties that Canada has not yet signed, ratified, or otherwise accepted; (b) does the government have any formal or informal guidelines according to which it determines whether the specific obligations contained in a treaty or other international undertaking conflicts with the Constitution Act, 1867, and if so where can these guidelines be accessed; (c) do the guidelines referred to in (b) specify the standard accor ...[+++]

: a) quand cette directive a-t-elle été publiée, (i) a-t-elle été publiée par écrit, (ii) si oui, est-elle accessible au public et comment peut-on y accéder, (iii) à quelle date a-t-elle été affichée sur le site web de Citoyenneté et Immigration Canada, (iv) pourquoi n’est-elle plus accessible sur le site web depuis le 4 juin 2013, (v) quels sont les détails de la directive, (vi) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de l’Agence des services frontaliers du Canada (ASFC), (vii) comment la directive a-t-elle été communiquée au personnel de Citoyenneté et Immigration Canada en poste au Canada, (viii) comment la directiv ...[+++]


21. Points out that, according to the Science and Technology Options Assessment (STOA) study entitled ‘Eco-efficient transport’, the creation of an eco-efficient transport system is being hampered by a number of non-technical barriers relating to financing, planning and implementation, as well as the high costs of alternative propulsion technologies;

21. rappelle que, selon l'étude de l'unité STOA (Science and Technology Options Assessment) sur les transports efficaces sur le plan écologique, il existe des obstacles autres que techniques à la mise en place d'un tel système de transport: ils ont trait au financement de ce système, à sa planification et à sa mise en œuvre, ainsi qu'au coût élevé des technologies de propulsion alternatives;


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40. Notes that current MIF revenues are in many cases too high relative to the costs they should cover ; points out that there might be a need to balance different payment charges in order to ensure that cross-subsidising practices would not promote inefficient instrument choices, and calls on the Commission to ensure by regulation that MIFs no longer distort competition by creating barriers to new market entrants and innovation; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on the different options; stresses that leg ...[+++]

40. note que les recettes tirées des CMI sont souvent trop élevées par rapport aux coûts qu'elles devraient couvrir; fait observer qu'il pourrait s'avérer nécessaire d'équilibrer les différents frais afin de veiller à ce que des pratiques de subventionnement croisé ne favorisent pas le choix d'instruments inefficaces et demande à la Commission de s'assurer par le biais d'un règlement que les CMI ne faussent plus la concurrence en créant des obstacles à l'innovation et à l'accès au marché de nouveaux entrants; demande à la Commission ...[+++]


5. Points out that at the end of 2008 the Commission's Directorate General on Health and Consumers published the results of two studies on collective redress mechanisms in the Member States and possible barriers to the internal market resulting from Member States' differing legislation; points out also that the Commission published a green paper on the Community's possible options for action in the field of consumer protection law and has announced the publication of another policy paper in 2009; stresses that measures at Commun ...[+++]

5. indique que, fin 2008, la direction générale "Santé et protection des consommateurs" de la Commission a publié les résultats de deux études sur les mécanismes de recours collectifs dans les États membres et les éventuelles entraves au marché intérieur découlant des différentes législations nationales; relève également que la Commission a publié un livre vert sur les possibilités d'action de la Communauté dans le domaine de la législation de protection des consommateurs et qu'elle a annoncé la publication d'un autre document d'action en 2009; souligne que les mesures prises au niveau communautaire ne doivent pas aboutir à une fragmentation arbitraire et inutile du droit procédural national et que, par conséquent, il convient d'évaluer a ...[+++]


5. Points out that at the end of 2008 the Commission's Directorate General on Health and Consumers published the results of two studies on collective redress mechanisms in the Member States and possible barriers to the internal market resulting from Member States' differing legislation; points out also that the Commission published a green paper on the Community's possible options for action in the field of consumer protection law and has announced the publication of another policy paper in 2009; stresses that measures at Commun ...[+++]

5. indique que, fin 2008, la direction générale "Santé et protection des consommateurs" de la Commission a publié les résultats de deux études sur les mécanismes de recours collectifs dans les États membres et les éventuelles entraves au marché intérieur découlant des différentes législations nationales; relève également que la Commission a publié un livre vert sur les possibilités d'action de la Communauté dans le domaine de la législation de protection des consommateurs et qu'elle a annoncé la publication d'un autre document d'action en 2009; souligne que les mesures prises au niveau communautaire ne doivent pas aboutir à une fragmentation arbitraire et inutile du droit procédural national et que, par conséquent, il convient d'évaluer a ...[+++]


5. Points out that at the end of 2008 the Commission’s Directorate General on Health and Consumers published the results of two studies on collective redress mechanisms in the Member States and possible barriers to the internal market resulting from Member States' differing legislation; points out also that the Commission published a green paper on the Community’s possible options for action in the field of consumer protection law and has announced the publication of another policy paper in 2009; stresses that measures at Commun ...[+++]

5. indique que, fin 2008, la direction générale "Santé et protection des consommateurs" de la Commission a publié les résultats de deux études sur les mécanismes de recours collectifs dans les États membres et les éventuelles entraves au marché intérieur découlant des différentes législations nationales; relève également que la Commission a publié un livre vert sur les possibilités d'action de la Communauté dans le domaine de la législation de protection des consommateurs et qu'elle a annoncé la publication d'un autre document d'action en 2009; souligne que les mesures prises au niveau communautaire ne doivent pas aboutir à une fragmentation arbitraire et inutile du droit procédural national et que, par conséquent, il convient d'évaluer a ...[+++]


The Green Paper set out two main options to tackle these barriers either a series of limited harmonisation measures or a framework directive complemented, where appropriate by specific measures.

Le livre vert proposait deux voies pour supprimer ces obstacles: ou bien prendre une série de mesures d'harmonisation limitées ou bien élaborer une directive-cadre complétée, lorsque c'est nécessaire, par des mesures spécifiques.




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Date index: 2024-04-09
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