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Be of the opinion that
Be of the view that
Be satisfied that
Believability
Believe that the moon is made of green cheese
Deferred credit
Deferred income
Deferred revenue
Income received in advance
Incomes policy
Incoming electrical supplies processing
Incoming electrical supplies receiving
Incoming electronics supplies processing
Incoming electronics supplies receiving
Prepaid income
Process incoming electrical supplies
Process incoming electronics supplies
Processing incoming electronics supplies
Receiving incoming electrical supplies
Revenue received in advance
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Unearned income
Unearned revenue
Verily believe
When there are grounds for believing

Vertaling van "believe that income " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
be of the opinion that [ be of the view that | be satisfied that | verily believe ]

juger que [ être d'avis que | être convaincu que | estimer que ]




when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

signer des déclarations de revenus




incoming electrical supplies processing | receiving incoming electrical supplies | incoming electrical supplies receiving | process incoming electrical supplies

traiter le matériel électrique reçu


deferred credit | deferred income | deferred revenue | income received in advance | prepaid income | revenue received in advance | unearned income | unearned revenue

passif de régularisation


incoming electronics supplies receiving | processing incoming electronics supplies | incoming electronics supplies processing | process incoming electronics supplies

traiter le matériel électronique reçu


believe that the moon is made of green cheese

prendre des vessies pour des lanternes


To be short, I believe this to be the land that God gave to Cain

fin, j'estime mieux que autrement que c'est la terre que Dieu donna à Cayn
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ireland uses the measure of consistent poverty, a combination of relative income and deprivation measures that is believed to give a more accurate picture of the category of the population that experience generalised deprivation due to lack of resources than income poverty alone.

L'Irlande utilise la mesure de la pauvreté persistante, combinaison de revenu relatif et de mesures de la privation qui devrait donner une image plus précise de la catégorie de personnes qui vit dans la privation constante davantage à cause du manque de ressources qu'à cause de la seule pauvreté de revenu.


As well as enhancing the promotion and quality optimisation tools, the Commission believes that a risk management toolkit should be included to deal more effectively with income uncertainties and market volatility.

Outre renforcer les outils de promotion et de valorisation de la qualité, la Commission estime qu'il convient d'inclure un ensemble d'outils de gestion des risques afin de gérer plus efficacement les aléas de revenu et la volatilité des marchés.


I believe family income was taken into consideration in that instance.

J'imagine que le revenu familial a été pris en considération dans ce cas.


Emphasises that the production of biofuels should not interfere with food production or compromise food security; believes, however, that balanced policies to promote increased European yields in feedstock crops such as wheat, maize, sugar beet and sunflowers could include provision for biofuel production, taking account of ILUC, in a way which could provide Europe’s farmers with a secure income stream, attract investment and jobs into rural areas, help address Europe’s chronic shortage of (GM-free) high-protein animal feed, make Eur ...[+++]

souligne que la production de biocarburants ne devrait pas interférer avec la production alimentaire ni compromettre la sécurité alimentaire; estime toutefois que des politiques équilibrées visant à favoriser l'augmentation du rendement des cultures de matières premières telles que le blé, le maïs, la betterave sucrière et le tournesol pourraient prévoir des dispositions pour la production de biocarburants qui, en tenant compte du changement indirect dans l'affectation des sols, pourraient assurer aux exploitants agricoles européens un flux de revenus garanti, attirer des investissements et créer des emplois dans les zones rurales, cont ...[+++]


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We believe that income inequality should be on the agenda of the Canadian Parliament and this budget, among other things, denies Parliament the opportunity to have a fulsome debate on one of the issues that is important to Canadians, and that is growing income inequality.

Nous croyons que l'inégalité des revenus doit figurer au programme législatif du Parlement canadien. Or, ce budget, entre autres choses, prive le Parlement de la possibilité d'avoir un débat approfondi sur une question qui est importante aux yeux des Canadiens, en l'occurrence l'inégalité croissante des revenus.


Mr. Speaker, there are also a lot of economists who believe that income inequality is an important issue and that there are economic costs as well as social costs to ignoring income inequality.

Monsieur le Président, de nombreux économistes croient aussi que l'inégalité des revenus est un problème important, qui peut entraîner des coûts à la fois économiques et sociaux.


the first economic operator has reasons to believe, on the basis of available information, that the second economic operator will pay the income to, or secure such a payment for the immediate benefit of a beneficial owner who is an individual known by the first economic operator to be a resident of another Member State, having regard to Article 3.

le premier opérateur économique a des raisons de penser, sur la base des informations dont il dispose, que le second opérateur économique paiera les revenus ou attribuera ce paiement au profit immédiat d'un bénéficiaire effectif qui est une personne physique et dont le premier opérateur économique sait qu'il est résident d'un autre État membre, eu égard à l'article 3.


The new stimulus for 2010-11 includes: $3.2 billion in personal income tax relief — I know that is something that is foreign to our opposition, but we do believe in income tax relief; over $4 billion in additional benefits, training opportunities and Employment Insurance premium relief to help unemployed Canadians; $7.7 billion in infrastructure stimulus to create jobs; $1.9 billion to create the economy of tomorrow; and $2.2 billion to support industries and communities.

Les nouvelles mesures pour 2010-2011 incluent 3,2 milliards de dollars sous forme d'allégements de l'impôt sur le revenu des particuliers — je sais que c'est là un élément incompréhensible pour l'opposition, mais nous croyons aux bienfaits de l'allégement de l'impôt sur le revenu des particuliers; plus de 4 milliards de dollars en avantages supplémentaires, en possibilités de formation et en allégement des cotisations d'assurance-emploi pour venir en aide aux Canadiens sans emploi; un fonds de stimulation de l'infrastructure de 7,7 milliards de dollars pour créer de l'emploi; un montant de 1,9 milliard de dollars pour mettre sur pied ...[+++]


The petitioners believe that income splitting is accepted for CPP, QPP and marriage breakdown, and the Canada pension plan and family law act recognize that in a marriage or a common law relationship both spouses or common law partners share in the building of their assets and their entitlements.

Selon les pétitionnaires, le partage du revenu est accepté aux fins du RPC, du RRQ ainsi que dans le cas de la rupture d'un mariage. De plus, le Régime de pensions du Canada et la Loi sur le droit de la famille reconnaissent que dans un mariage ou une union de fait, les deux conjoints accumulent ensemble leurs actifs et droits.


1. A confiscation order, together with the certificate provided for in paragraph 2, the standard form for which is given in the Annex, may, in the case of a confiscation order concerning an amount of money, be transmitted to the competent authority of a Member State in which the competent authority of the issuing State has reasonable grounds to believe that the natural or legal person against whom the confiscation order has been issued has property or income.

1. Une décision de confiscation, accompagnée du certificat tel que le prévoit le paragraphe 2, et dont le modèle figure à l'annexe peut, dans le cas d'une décision de confiscation concernant une somme d'argent, être transmise à l'autorité compétente de l'État membre dans lequel l'autorité compétente de l'État d'émission est fondée à croire que la personne physique ou morale à l'encontre de laquelle la décision a été rendue possède des biens ou des revenus.


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