Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benchmark
Benchmark for debt reduction
Benchmark job
Benchmark position
Benchmark post
Benchmark test
Core job
Debt benchmark
Debt ratio adjustment benchmark
Debt reduction benchmark
E-bench
E-benchmarking
Electronic bench
Electronic benchmarking
Key job
Key-job
Maximum acceptable audit risk
Maximum acceptable ultimate audit risk
Maximum acceptable ultimate risk
Maximum tolerable audit risk
Maximum tolerable ultimate audit risk
Maximum tolerable ultimate risk
Online bench
Online benchmarking
Performance test
Radioactive ultimate waste
Realized Ultimate Reality Piton
Realized ultimate reality piton
Realized-Ultimate-Reality-Piton
Ultimate
Ultimate Frisbee
Ultimate flying disc
Ultimate flying disk
Ultimate hardening
Ultimate holding company
Ultimate parent
Ultimate parent company
Ultimate parent entity
Ultimate parent undertaking
Ultimate radioactive waste
Ultimate set
Ultimate setting
Ultimate team Frisbee
Ultimate waste

Vertaling van "benchmarks and ultimately " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ultimate holding company | ultimate parent | ultimate parent company | ultimate parent entity | ultimate parent undertaking

société mère ultime


ultimate flying disc | ultimate flying disk | ultimate | ultimate team Frisbee | ultimate Frisbee

disque d'équipe | disque volant d'équipe | disque de compétition | disque volant de compétition | ultimate | Frisbee extrême


benchmark for debt reduction | debt benchmark | debt ratio adjustment benchmark | debt reduction benchmark

référence d'ajustement du ratio de la dette | référence d'ajustement pour la dette


maximum acceptable ultimate audit risk [ maximum acceptable ultimate risk | maximum acceptable audit risk | maximum tolerable ultimate audit risk | maximum tolerable ultimate risk | maximum tolerable audit risk ]

niveau maximal acceptable de risque de mission [ degré maximal acceptable de risque de mission | niveau maximal acceptable de risque lié à l'audit | degré maximal acceptable de risque lié à l'audit | niveau maximal acceptable de risque lié à la vérification | degré maximal acceptable de risque lié à la vérific ]


radioactive ultimate waste | ultimate radioactive waste | ultimate waste

déchet radioactif ultime | déchet ultime


online benchmarking | e-benchmarking | electronic benchmarking | online bench | e-bench | electronic bench

étalonnage en ligne | analyse comparative en ligne | évaluation comparative en ligne


benchmark position | benchmark job | benchmark post | key job | key-job | core job

poste repère | poste-repère | emploi-repère | emploi repère | poste de référence | poste clé


ultimate set [ ultimate hardening | ultimate setting ]

durcissement final


Realized Ultimate Reality Piton [ RURP,rurp,Rurp | Realized-Ultimate-Reality-Piton | realized ultimate reality piton ]

piton-rasoir [ Rurp | rurp ]


benchmark test | benchmark | performance test

test de performance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
What approaches and levels of action are proving to be effective- eEurope benchmarking should ultimately provide Member States and other actors with a series of policy solutions which have been effective in tackling the barriers it set out to address.

Quels sont les méthodes et les niveaux d'action qui se sont révélés efficaces - La comparaison des performances dans le cadre de l'initiative "eEurope" doit à terme donner aux États membres et aux autres parties intéressées un éventail de solutions pour résoudre les problèmes visés.


23. Takes the view that, in keeping with the EU commitment to the rule of law and fundamental values, reforms in the areas of the judiciary and fundamental rights and of justice, freedom and security are urgently needed in Turkey; believes, furthermore, that delivering the official opening benchmarks and the subsequent opening of Chapters 23 (judiciary and fundamental rights) and 24 (justice, freedom and security) are the best way to promote truly effective reforms and to ensure that the reform process in Turkey is shaped on the basis of EU values and standards; reiterates its call for the Council to make renewed efforts to communicate ...[+++]

23. estime que, conformément à l'engagement pris par l'Union en faveur de l'état de droit et des valeurs fondamentales, il convient de mener d'urgence en Turquie des réformes au sein de l'appareil judiciaire, dans les domaines des droits fondamentaux et de la justice ainsi que de la liberté et de la sécurité; considère par ailleurs que le respect des critères d'ouverture officiels et l'ouverture des chapitres 23 (appareil judiciaire et droits fondamentaux) et 24 (justice, liberté et sécurité) qui s'ensuivra sont les meilleurs moyens d'encourager de réelles réformes et de garantir que le processus de réforme en Turquie respectera les val ...[+++]


A roadmap should bring together goals, objectives, instruments and indicators, as well as a stringent timetable to assess whether agreed benchmarks have been reached and be oriented towards the ultimate aim of sustainable development based on harmonious interaction between growth, cohesion and environment.

Une feuille de route devrait regrouper des buts, des objectifs, des instruments et des indicateurs, ainsi qu'un calendrier contraignant pour évaluer si les critères de référence convenus ont été atteints, et elle devrait tendre vers le but ultime d'un développement durable reposant sur une interaction harmonieuse entre la croissance, la cohésion et l'environnement.


23. Reaffirms the importance of opening Chapters 23 (judiciary and fundamental rights) and 24 (justice and home affairs) early in the negotiation process and closing them at the end; stresses that this would be consistent with the Commission’s new approach for new candidate countries; recalls that the opening of these chapters is based on the fulfilment of the conditions defined in the official benchmarks and stresses, therefore, that delivering to Turkey the official benchmarks for the opening of Chapters 23 and 24 would provide a clear roadmap for, and give a boost to, the reform process and, in particular, would provide a clear anchor for the reform process in Turkey, on the basis of European standards, with particular reference to the ...[+++]

23. réaffirme l'importance de l'ouverture du chapitre 23, sur l'appareil judiciaire et les droits fondamentaux, et du chapitre 24, sur la justice, la liberté et la sécurité, à un stade précoce du processus de négociation et la clôture de ces chapitres en tout dernier lieu; souligne que cette mesure serait conforme à la nouvelle approche de la Commission pour les nouveaux pays candidats; rappelle que l'ouverture de ces chapitres est basée sur le respect des conditions définies dans le cadre des critères de référence officiels et souligne, par conséquent, que la fixation, à l'égard de la Turquie, de critères officiels pour l'ouverture de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Reaffirms the importance of opening Chapters 23 (judiciary and fundamental rights) and 24 (justice and home affairs) early in the negotiation process and closing them at the end; stresses that this would be consistent with the Commission’s new approach for new candidate countries; recalls that the opening of these chapters is based on the fulfilment of the conditions defined in the official benchmarks and stresses, therefore, that delivering to Turkey the official benchmarks for the opening of Chapters 23 and 24 would provide a clear roadmap for, and give a boost to, the reform process and, in particular, would provide a clear anchor for the reform process in Turkey, on the basis of European standards, with particular reference to the ...[+++]

25. réaffirme l'importance de l'ouverture du chapitre 23, sur l'appareil judiciaire et les droits fondamentaux, et du chapitre 24, sur la justice, la liberté et la sécurité, à un stade précoce du processus de négociation et la clôture de ces chapitres en tout dernier lieu; souligne que cette mesure serait conforme à la nouvelle approche de la Commission pour les nouveaux pays candidats; rappelle que l'ouverture de ces chapitres est basée sur le respect des conditions définies dans le cadre des critères de référence officiels et souligne, par conséquent, que la fixation, à l'égard de la Turquie, de critères officiels pour l'ouverture de ...[+++]


"It is consumers who ultimately have to pay the price when benchmarks are manipulated or unreliable as this can increase the cost of their mortgage repayments or the returns on their pension funds," said Jonathan Hill, EU Commissioner responsible for Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union".

«Lorsqu’un indice de référence est manipulé ou n’est pas fiable, ce sont les consommateurs qui en paient le prix en définitive, dans la mesure où cette manipulation ou ce manque de fiabilité peut renchérir les mensualités de leurs crédits immobiliers ou amoindrir les performances de leurs fonds de pension», a déclaréJonathan Hill, commissaire chargé de la stabilité financière, des services financiers et de l’union des marchés de capitaux.


The ultimate objective is to ensure the integrity of benchmarks by guaranteeing that they are not subject to conflicts of interest, that they reflect the economic reality they are intended to measure and are used appropriately.

L’objectif ultime est de garantir l’intégrité de ces indices, en s’assurant qu’ils ne sont pas entachés de conflits d’intérêts, qu’ils reflètent la réalité économique qu’ils sont censés mesurer et qu’ils sont utilisés de manière appropriée.


The ultimate objective is to ensure the integrity of benchmarks.

L'objectif ultime est d'assurer l'intégrité des indices de référence.


35. Calls on the Commission to benchmark the consumer environment in each Member State, taking account of differences in consumer law and consumer traditions; reiterates that comparing consumer outcomes between Member States and benchmarking the consumer environment across the EU helps indentify best practices and ultimately deliver an internal market that works for consumers;

35. invite la Commission à procéder à une évaluation comparative de l'environnement de la consommation dans chaque État membre, en tenant compte des différences de législation et de traditions en matière de consommation; rappelle que la comparaison, d'un pays à l'autre, des effets du marché sur ces derniers, ainsi que de l'environnement de la consommation permet d'identifier les meilleures pratiques et de garantir, à terme, un marché intérieur au service des consommateurs;


35. Calls on the Commission to benchmark the consumer environment in each Member State, taking account of differences in consumer law and consumer traditions; reiterates that comparing consumer outcomes between Member States and benchmarking the consumer environment across the EU helps indentify best practices and ultimately deliver an internal market that works for consumers;

35. invite la Commission à procéder à une évaluation comparative de l'environnement de la consommation dans chaque État membre, en tenant compte des différences de législation et de traditions en matière de consommation; rappelle que la comparaison, d'un pays à l'autre, des effets du marché sur ces derniers, ainsi que de l'environnement de la consommation permet d'identifier les meilleures pratiques et de garantir, à terme, un marché intérieur au service des consommateurs;


w