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Accrual bond
Annuity bond
Bond belt plies
Bond pad
Bond rubber plies
Bond site
Bond surface
Bonded freight
Bonded goods
Bonded products
Bonded stock
Bonding area
Bonding island
Bonding pad
Bonding protection
Bonding rubber plies
Capital appreciation bond
Consol
ESBPF
European Sovereign Bond Protection Facility
Goods in bond
Goods under bond
In bond goods
In-bond goods
In-bond products
Nonmaturing bond
Nonredeemable bond
Partial risk protection
Perpetual bond
Rubber belt bonding
Sovereign bond partial risk participation
Sovereign partial risk participation
Sovereign partial risk protection
Under-bond goods
Zero
Zero coupon bond
Zero-bond
Zero-coupon bond
Zero-rated note

Vertaling van "bonding protection " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bonding protection

protection des garanties de paiement


bonding protection

protection des garanties de paiement


European Sovereign Bond Protection Facility | ESBPF [Abbr.]

dispositif de protection des obligations souveraines européennes | European Sovereign Bond Protection Facility


partial risk protection | sovereign bond partial risk participation | sovereign partial risk participation | sovereign partial risk protection

participation partielle au risque des obligations d'État | protection partielle du risque


bonded goods [ goods under bond | goods in bond | in-bond goods | under-bond goods | in-bond products | bonded products ]

marchandises sous douane [ marchandises en entrepôt de douane | marchandises en douane | marchandises en entrepôt douanier | marchandises en entrepôt sous douane | marchandises en entrepôt | marchandises sous caution | marchandises cautionnées | biens cautionnés ]


bond pad [ bonding island | bonding area | bonding pad | bond site | bond surface ]

aire de soudure


bonded goods | in bond goods | in-bond goods | bonded stock | goods in bond | bonded freight

marchandises sous douane | marchandises en entrepôt de douane | marchandises en entrepôt sous douane


bond belt plies | rubber belt bonding | bond rubber plies | bonding rubber plies

coller des couches de caoutchouc


zero-coupon bond | zero coupon bond | zero-bond | zero-rated note | accrual bond | capital appreciation bond | zero

obligation coupon zéro | obligation à coupon zéro | obligation zéro coupon | zéro-coupon | zéro coupon


perpetual bond | nonredeemable bond | nonmaturing bond | annuity bond | consol

obligation perpétuelle | rente perpétuelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. By way of derogation from point (d) of paragraph 2, an ELTIF may raise the 5 % limit referred to therein to 25 % where bonds are issued by a credit institution which has its registered office in a Member State and is subject by law to special public supervision designed to protect bond-holders.

6. Par dérogation au paragraphe 2, point d), un ELTIF peut relever à 25 % la limite de 5 % prévue dans ladite disposition, lorsque les obligations sont émises par un établissement de crédit qui a son siège statutaire dans un État membre et qui est légalement soumis à une surveillance spéciale des autorités publiques destinée à protéger les détenteurs d'obligations.


6. Where Article 3(3)(a) applies, specific protection measures shall be taken, such as the training of workers in accordance with Article 6 and the use of technical means and personal protection, for example the grounding of work objects, the bonding of workers with work objects (equipotential bonding) and, where appropriate and in accordance with Article 4(1)(a) of Council Directive 89/656/EEC of 30 November 1989 on the minimum health and safety requirements for the use by workers of personal protective equipment at the workplace (th ...[+++]

6. Lorsque l’article 3, paragraphe 3, point a), s’applique, des mesures de protection spécifiques sont prises, telles que la formation des travailleurs conformément à l’article 6 et l’utilisation de moyens techniques et de mesures de protection, par exemple la mise à la terre des ouvrages, la liaison entre les travailleurs et les ouvrages (liaison équipotentielle) et, en fonction des besoins et conformément à l’article 4, paragraphe 1, point a), de la directive 89/656/CEE du Conseil du 30 novembre 1989 concernant les prescriptions minimales de sécurité et de santé pour l’utilisation au travail, par les travailleurs, d’équipements de prot ...[+++]


3a. In application of Article 3(3)(a), specific protection measures, cf. training of workers in accordance with Article 6 and the use of technical means and personal protection, such as grounding of work objects, bonding of workers with work objects (equipotential bonding) and, where appropriate and in accordance with Article 4(1)(a) of Directive 89/656/EEC, using insulating shoes, gloves and protective clothing shall be adopted.

3 bis. En application de l'article 3, paragraphe 3, point a), sont adoptées des mesures de protection spécifiques, telles que la formation des travailleurs conformément à l'article 6 et l'utilisation de moyens techniques et de mesures de protection, comme la mise à la terre des ouvrages, la liaison entre les travailleurs et les ouvrages (liaison équipotentielle) et, en fonction des besoins et conformément à l'article 4, paragraphe 1, point a), de la directive 89/656/CEE, l'utilisation de chaussures isolantes, de gants et de vêtements de protection.


22. Believes that only commonly issued bonds, ensuring strict seniority status to bond holders, should be considered, in order to protect the EU taxpayers;

22. est d'avis que seules les obligations émises en commun qui assurent un rang supérieur strict aux détenteurs de ces obligations devraient être envisagées, afin de protéger les contribuables de l'Union;


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22. Believes that only commonly issued bonds, ensuring strict seniority status to bond holders, should be considered, in order to protect the EU taxpayers;

22. est d'avis que seules les obligations émises en commun qui assurent un rang supérieur strict aux détenteurs de ces obligations devraient être envisagées, afin de protéger les contribuables de l'Union;


29. Calls on the Member States to consider the issuance of common short-term debt in the form of eurobills, as referenced in the Van Rompuy report of 12 October 2012, to protect those Member States with fundamentally sustainable fiscal polices from illiquidity runs, as well as from the feedback loop between sovereign and banking crises and panic-induced negative externalities which create massive market distortions and generate implicit subsidies to Member States experiencing abnormally low interest rates on their sovereign bonds;

29. demande aux États membres d'envisager d'émettre des obligations communes à court terme sous la forme d'«eurobills», comme le prévoit le rapport Von Rompuy du 12 octobre 2012, pour protéger les États membres avec des politique budgétaires fondamentalement viables contre toute manque de liquidités, toute corrélation entre les crises de la dette souveraine et du secteur bancaire et les externalités négatives dues à la panique qui créent d'importantes distorsions de marché et se traduisent par des subventions implicites aux États membres connaissant des taux d'intérêt anormalement bas sur leurs obligations souveraines;


29. Calls on the Member States to consider the issuance of common short-term debt in the form of eurobills, as referenced in the Van Rompuy report of 12 October 2012, to protect those Member States with fundamentally sustainable fiscal polices from illiquidity runs, as well as from the feedback loop between sovereign and banking crises and panic-induced negative externalities which create massive market distortions and generate implicit subsidies to Member States experiencing abnormally low interest rates on their sovereign bonds;

29. demande aux États membres d'envisager d'émettre des obligations communes à court terme sous la forme d'"eurobills", comme le prévoit le rapport Von Rompuy du 12 octobre 2012, pour protéger les États membres avec des politique budgétaires fondamentalement viables contre toute manque de liquidités, toute corrélation entre les crises de la dette souveraine et du secteur bancaire et les externalités négatives dues à la panique qui créent d'importantes distorsions de marché et se traduisent par des subventions implicites aux États membres connaissant des taux d'intérêt anormalement bas sur leurs obligations souveraines;


ESMA should also take into account the fact that preferential claims given to covered bond issuers counterparties on the covered bond issuer’s assets provides equivalent protection against counterparty credit risk.

L'AEMF devrait également tenir compte du fait que des créances privilégiées accordées aux contreparties des émetteurs d'obligations garanties et portant sur les actifs de l'émetteur d'obligations garanties apportent une protection équivalente contre le risque de crédit de la contrepartie.


4. Member States may raise the 5 % limit laid down in the first subparagraph of paragraph 1 to a maximum of 25 % where bonds are issued by a credit institution which has its registered office in a Member State and is subject by law to special public supervision designed to protect bond-holders.

4. Les États membres peuvent porter la limite de 5 % prévue au paragraphe 1, premier alinéa, jusqu’à un maximum de 25 % pour les obligations émises par un établissement de crédit qui a son siège statutaire dans un État membre et qui est légalement soumis à une surveillance spéciale des autorités publiques destinée à protéger les détenteurs d’obligations.


4. Member States may raise the 5 % limit laid down in the first sentence of paragraph 1 to a maximum of 25 % in the case of certain bonds when these are issued by a credit institution which has its registered office in a Member State and is subject by law to special public supervision designed to protect bond-holders.

4. Les États membres peuvent porter la limite de 5 % prévue au paragraphe 1, première phrase jusqu'à un maximum de 25 % pour certaines obligations, lorsque celles-ci sont émises par un établissement de crédit qui a son siège statutaire dans un État membre et qui est légalement soumis à une surveillance spéciale des autorités publiques destinée à protéger les détenteurs d'obligations.




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Date index: 2023-12-13
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