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B-ISDN
BISDN
Broadband ISDN
Broadband LAN
Broadband Pilot Program
Broadband aerial
Broadband antenna
Broadband integrated services digital network
Broadband local area network
Broadband network
Broadband token-bus LAN
Broadband wireless
Cost containment
Low-cost broadband network
Mobile broadband
Television program signals in the broadband ISDN
Token-bus broadband LAN
Token-bus broadband local area network
WWAN
Wideband aerial
Wideband antenna
Wideband-aerial
Wideband-antenna
Wireless WAN
Wireless broadband
Wireless wide area network

Vertaling van "broadband cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
television and sound-programme signals in the broadband ISDN [ television and sound-programme signal in the broadband ISDN | television program signals in the broadband ISDN | television and sound-program signal in the broadband ISDN ]

signaux de télévision et de radiodiffusion sonore dans le RNIS à large bande [ signal de télévision et de radiodiffusion sonore dans le RNIS à large bande ]


low-cost broadband network

réseau local large bande économique


broadband wireless | mobile broadband | wireless broadband | wireless WAN | wireless wide area network | WWAN [Abbr.]

réseau étendu sans fil


broadband token-bus LAN | token-bus broadband LAN | token-bus broadband local area network

réseau local à large bande à jeton sur bus | réseau local en bus à jeton à large bande


broadband local area network | broadband LAN | broadband network

réseau local à large bande | réseau local large bande | réseau à large bande | réseau large bande | réseau à bande large


broadband aerial | broadband antenna | wideband aerial | wideband antenna | wideband-aerial | wideband-antenna

antenne à large bande




Broadband for Rural and Northern Development Pilot Program [ Broadband Pilot Program ]

Programme pilote sur les services à large bande pour le développement rural et du Nord [ Programme pilote sur les services à large bande ]


broadband integrated services digital network | B-ISDN | BISDN | broadband ISDN

réseau numérique à intégration de services à large bande | RNIS-LB | réseau numérique à intégration de services large bande | RNIS-LB | RNIS à large bande | RNIS large bande


Broadband for Rural and Northern Development: Pilot Program: Funding for the Development and Implementation of Business Plans to Support the Deployment of Broadband Connectivity

Services à large bande pour le développement rural et du Nord : programme pilote : financement de l'élaboration et de la mise en œuvre des plans d'activités visant à étendre les services de connectivité à large bande
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Broadband Cost Reduction Directive aims at incentivising cooperation across sectors and exploiting synergies (e.g. with energy, water, transport) to the benefit of the citizens by creating the condition for more efficient deployment of new physical infrastructure so that the networks can be rolled out at lower cost.

La directive sur la réduction des coûts du haut débit vise à encourager la coopération transsectorielle et l'exploitation des synergies (par exemple avec les secteurs de l'énergie, de l'eau et des transports) dans l'intérêt des citoyens, en ménageant les conditions d'un déploiement plus efficace de nouvelles infrastructures physiques afin de réduire les coûts liés à la mise en place des réseaux.


Broadband cost reduction: Commission decides to refer 3 Member States to the Court of Justice // Brussels, 13 July 2017

Réduction des coûts du haut débit: La Commission décide de saisir la Cour de justice de recours contre 3 États membres // Bruxelles, le 13 juillet 2017


The implementation of the Broadband Cost Reduction Directive is also very important from an overall perspective of completing the EU's Digital Single Market and to increase connectivity.

La mise en œuvre de la directive sur la réduction des coûts du haut débit revêt également une importance majeure dans la perspective plus générale d'un achèvement du marché unique numérique de l'UE et d'un renforcement de la connectivité.


By failing to adopt all the laws, regulations and administrative provisions necessary to comply with the Broadband Cost Reduction Directive (Directive 2014/61/EU) or, in any event, by failing to notify such provisions to the Commission, Belgium, Croatia and Slovakia have failed to fulfil their obligations under Article 13 of this Directive.

En ne prenant pas toutes les dispositions législatives, réglementaires et administratives nécessaires pour se conformer à la directive sur la réduction des coûts du haut débit (directive 2014/61/UE) ou, en tout cas, en ne communiquant pas lesdites dispositions à la Commission, la Belgique, la Croatie et la Slovaquie ont manqué aux obligations qui leur incombent en vertu de l'article 13 de cette directive.


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The European Commission today adopted a decision to refer Belgium, Croatia and Slovakia to the Court of Justice of the EU for delay in transposing the Broadband Cost Reduction Directive (Directive 2014/61/EU) today.

La Commission a adopté, ce jour, une décision afin de saisir la Cour de justice de l'Union européenne de recours contre la Belgique, la Croatie et la Slovaquie pour retard dans la transposition de la directive sur la réduction des coûts du haut débit (directive 2014/61/UE).


A quick implementation of the Broadband Cost Reduction Directive will contribute to this objective but there is more to do".

La mise en œuvre rapide de la directive sur la réduction des coûts du haut débit sera un progrès dans ce sens, mais nous devons faire plus».


Whereas the Commission issued, on November 1, 1994, Public Notice CRTC 94-52 entitled “Implementation of Regulatory Framework — Split Rate Base, 1995 Contribution Charges, Broadband Initiatives and Related Matters” and on December 7, 1994, Public Notice CRTC 94-56 entitled “Implementation of Regulatory Framework — Stentor Broadband Initiative and Canada/US Cost Comparisons”, which are intended to lead to the implementation of many of the elements raised in Telecom Decision CRTC 94-19;

Attendu que le Conseil a émis l’avis public CRTC 94-52 du 1 novembre 1994 intitulé Mise en oeuvre du cadre de réglementation — Base tarifaire partagée, frais de contribution pour 1995, initiatives à large bande et questions connexes, et l’avis public CRTC 94-56 du 7 décembre 1994 intitulé Mise en oeuvre du cadre de réglementation — initiatives à large bande de Stentor et comparaisons de coûts Canada-É.-U., visant l’accomplissement de nombreux éléments soulevés dans la décision CRTC 94-19;


The Commission considers that AGCOM's selective updating of the parameters of the cost model used to set regulated broadband access prices (namely by adapting repair maintenance costs and commercial costs while not updating the return on capital, commonly known as Weighted Average Cost of Capital or "WACC") leads to an unjustified regulated price reduction for the year 2013.

La Commission considère que la mise à jour sélective de l’AGCOM des paramètres du modèle de calcul des coûts utilisé pour fixer les tarifs réglementés de l’accès à haut débit (à savoir l'adaptation des coûts de réparation et des coûts commerciaux mais pas du rendement du capital, appelée méthode du coût moyen pondéré du capital ou «CMPC») entraîne une réduction injustifiée des tarifs réglementés pour l'année 2013.


(Return tabled) Question No. 1225 Mr. Scott Andrews: With regard to the March 11, 2013, announcement regarding broadband improvements for Labrador communities, what are all the costs associated with the event, including (i) writing, translating, and transmission of press releases, (ii) printing, (iii) production of backdrops, banners, or other visual material, (iv) travel and accommodation for any participants, (v) rental of equipment or facilities, (vi) any other costs?

(Le document est déposé) Question n 1225 M. Andrews (Avalon): En ce qui concerne l’annonce du 11 mars 2013 au sujet des améliorations à la largeur de bande pour les communautés du Labrador, quelles dépenses ont été effectuées aux fins de l’événement, y compris celles liées (i) à la rédaction, à la traduction et à la diffusion des communiqués de presse, (ii) à l’impression, (iii) à la production de toiles de fond, de bannières ou d’autres supports visuels, (iv) au déplacement et à l’hébergement de participants, (v) à la location de matériel ou de locaux, (vi) à d’autres coûts?


By effectively enacting more equitable capital cost allowance rates for broadband and Internet equipment, the government can effectively help build a platform for innovation, favourably change the cost of developing advanced Internet services, and stimulate Canadian manufacture of the equipment that's necessary to provide innovative broadband and Internet services.

En mettant effectivement en oeuvre des taux équitables en matière de déduction pour amortissement s'appliquant à l'équipement Internet et à la diffusion sur bande large, le gouvernement peut en fait servir de tremplin à l'innovation, alléger le coût de développement des services Internet de pointe et encourager la fabrication au Canada de l'équipement nécessaire à la mise en place de services novateurs s'appliquant à l'Internet et à la diffusion sur large bande.




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Date index: 2024-09-22
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