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AC-130 Spectre
Brilliant Blue
Brilliant Blue FCF
C type flu
C-130 Hercules
C-130 Hercules transport aircraft
C-type influenza
C.I. Acid Blue 9
C.I. Food Blue 2
Cargo deadweight
D c reinsertion
D-c restoring
D.C. clamping
D.C. component restoration
D.C. restoration
D.W.C.C.
D.w.c.c.c.
Deadweight cargo capacity
Deadweight cargo carrying capacity
Deadweight carrying capacity
Direct-current component
F.D. & C. Blue No. 1
FD & C Blue No. 1
FD and C Blue No. 1
Flu C
Flu type C
HC
Hepatitis C
Influenza C
Influenza type C
The project complies with Article 130
Through m.c.
Through n.c.
Through o.c.
Through official channels
Through the p.c.
Type C hepatitis
Type C influenza
Type C viral hepatitis
Type-C flu
Useful deadweight
Viral hepatitis C
Viral hepatitis type C
Virus C hepatitis

Vertaling van "c-130 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
C-130 Hercules transport aircraft

aéronef de transport C-130 Hercules






the project complies with Article 130

le projet apparaît conforme à l'article 130; le projet paraît conforme à l'article 130


influenza C [ C-type influenza | influenza type C | type C influenza | C type flu | type-C flu | flu C | flu type C ]

grippe C [ grippe de type C | influenza de type C | influenza C ]


hepatitis C | HC | viral hepatitis type C | virus C hepatitis | viral hepatitis C | type C hepatitis | type C viral hepatitis

hépatite C | HC


D.C. restoration | d c reinsertion | d-c restoring | direct-current component | D.C. component restoration | D.C. clamping

restitution de la composante continue | régénération de composante continue | rétablissement de composante continue | réinjection de la composante continue | réintroduction de la composante continue


deadweight cargo capacity | D.W.C.C. | deadweight carrying capacity | cargo deadweight | useful deadweight | deadweight cargo carrying capacity | D.w.c.c.c.

port en lourd utile


FD and C Blue No. 1 [ F.D. & C. Blue No. 1 | FD & C Blue No. 1 | Brilliant Blue | Brilliant Blue FCF | C.I. Food Blue 2 | C.I. Acid Blue 9 ]

bleu brillant F.C.F. [ bleu patenté A.E. | érioglaucine | bleu alphazurine FG ]


through official channels [ through n.c. | through m.c. | through o.c. | through the p.c. ]

par voie hiérarchique [ p v h | pvh ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mandatory General Court Martial: for offences under the NDA (except for offences under section 130 or 132) that are punishable by imprisonment for life; for offences under section 130 that are punishable by imprisonment for life; for offences under section 130 that are referred to in section 469 of the Criminal Code (e.g. treason, piracy, etc.);

convocation obligatoire d’une cour martiale générale : pour les infractions prévues par la LDN (autres que celles visées aux art. 4130 et 132) qui sont passibles de l’emprisonnement à perpétuité; pour les infractions punissables en vertu de l’article 130 qui sont passibles d’une peine d’emprisonnement à perpétuité; pour les infractions punissables en vertu de l’article 130 qui sont visées à l’article 469 du Code criminel (trahison, piraterie, etc.);


Communication from the Commission to the European Parliament, the European Council, the Council, the European Central Bank, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: Taking stock of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth ( COM(2014) 130 final - Corrigendum relating to Annexes 1 to 3 ( COM(2014) 130 final/2 ) [Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions: État des lieux de la stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive ( COM(2014) 130 final ) - Rectificatif concernant les Annexes 1 à 3 ( COM(2014) 130 final/2 ) [Non publiés au Journal officiel].


Decision 2011/130/EU is amended as follows:

La décision 2011/130/UE est modifiée comme suit:


Sub-classification of an L3e vehicle according to whether it has a design vehicle speed of less than or equal to 130 km/h or more than 130 km/h is independent of its sub-classification into the propulsion performance classes L3e-A1 (although not likely to achieve 130 km/h), L3e-A2 or L3e-A3.

Le classement des véhicules L3e en sous-catégories selon que leur vitesse maximale par construction est soit inférieure ou égale à 130 km/h, soit supérieure à 130 km/h ne dépend pas de leur classement d'après les classes de performance de propulsion L3e-A1 (bien qu'il soit peu probable qu'ils atteignent 130 km/h), L3e-A2 ou L3e-A3.


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But definitely I am not the person to get into the majority of technical information. I would just ask you then if you would have any objection to an amendment—if members of the committee thought it was appropriate—to move this whole section, as it is currently written, back into section 130, either to subsection 130(1) or subsection 130(2).

Dans ce cas, est-ce que vous vous opposeriez à un amendement — si les députés jugent que c'est pertinent — visant à intégrer cet article, tel qu'il est rédigé, à l'article 130, que ce soit aux paragraphes 130(1) ou 130(2)?


The approach taken was to develop a requirement for an area of the C-130 mission, that of fixed-wing search and rescue, to divert some of the pressure on the fleet by beginning a lower-priced project for a new aircraft that would specifically be able to do that part and take the pressure off the C-130, so that it would be able to do the more operational mission it had, because using a C-130 in search and rescue is a rather extravagant way of approaching it.

On a donc décidé de développer un besoin pour l'un des éléments de la mission du C-130, soit celle d'appareils à voilure fixe de recherche et de sauvetage, pour alléger une partie de la pression exercée sur la flotte aérienne en commençant par un projet moins coûteux pour un aéronef qui serait spécifiquement capable de faire ce travail et d'enlever de la pression sur le C-130 afin qu'il puisse être davantage en mesure de s'acquitter de sa mission opérationnelle car il est plutôt extravagant d'utiliser un C-130 pour la recherche et le sauvetage.


The boundary of the Agreement area is defined as follows: from the North Pole south along the 130° W line of longitude to 75° N; thence east and south-east through Viscount Melville Sound, Prince Regent Inlet, the Gulf of Boothia, Foxe Basin, Foxe Channel and Hudson Strait to a point in the north-west Atlantic at 60° N, 60° W; thence south-east through the north-west Atlantic to a point at 50° N, 30° W; thence south along the 30° W line of longitude to 10° N; thence south-east to the Equator at 20° W; thence south along the 20° W line of longitude to 40° S; thence east along the 40° S line of latitude to 60° E; thence north along the 60° E line of longitude to 35° N; thence east-north-east on a great circle to a point in the western ...[+++]

Les limites de la zone de l'accord sont ainsi définies: du pôle Nord vers le sud le long du 130e degré de longitude ouest jusqu'au 75e degré de latitude nord; de là, vers l'est et le sud-est à travers le Viscount Melville Sound, Prince Regent Inlet, le golfe de Boothia, le bassin de Foxe, le chenal de Foxe et le détroit d'Hudson jusqu'à un point situé dans l'Atlantique du nord-ouest dont les coordonnées sont 60° de latitude nord et 60° de longitude ouest; de là, vers le sud-est à travers L'Atlantique du nord-ouest jusqu'à un point dont les coordonnées sont: 50° de latitude nord et 30° de longitude ouest; de là, le long du 30e degré de longitude ouest jusqu'au 10e degré de latitude nord; de là, vers le sud-est jusqu'à l'intersection de l ...[+++]


Keep Clause 130 as is but the bill proposes 130(2), which brings in the hybrid element and contains no grammatical errors, but eliminates 130(1), which is being amended solely to insert grammatical errors.

Il s'agit de garder l'article 130 tel quel, mais le projet de loi propose le paragraphe 130(2), qui fait intervenir l'élément hybride et ne contient pas d'erreur grammaticale, mais d'éliminer le paragraphe 130(1), qui n'est modifié que par l'ajout d'erreurs grammaticales.


STRUCTURAL OPERATIONS 26498 27885 29557 31421 33198 Structural Funds 24216 25359 26764 28575 30429 Cohesion Fund 2152 2396 2663 2716 2769 EEA Financial mechanism 130 130 130 130 3.

ACTIONS STRUCTURELLES 26498 27885 29557 31421 33198 Fonds structurels 24216 25359 26764 28575 30429 Fonds de cohésion 2152 2396 2663 2716 2769 Mécanisme financier EEE 130 130 130 130 3.


Communication from the Commission to the European Parliament, the European Council, the Council, the European Central Bank, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions: Taking stock of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth ( COM(2014) 130 final - Corrigendum relating to Annexes 1 to 3 ( COM(2014) 130 final/2 ) [Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions: État des lieux de la stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive ( COM(2014) 130 final ) - Rectificatif concernant les Annexes 1 à 3 ( COM(2014) 130 final/2 ) [Non publiés au Journal officiel].




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Date index: 2024-05-17
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