Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Distance learning
E-learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Learning by correspondence course
Make recommendations on learning methods
Moderate mental subnormality
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
Programmed instruction
Programmed learning
Reflexive learning
Schools broadcast
Teaching by computer
Television teaching
Unconscious learning

Traduction de «can learn anything » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présence de l'un des troubles mentaux ou du comportement classés en F10-F99. Le trouble peut précéder, accompagn ...[+++]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


borrower of anything but money which he or she undertakes to return unimpaired

commodataire


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

enseignement automatisé [ enseignement assisté par ordinateur | enseignement par ordinateur | enseignement programmé ]


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I am wondering whether the Parliamentary Secretary to the Minister of Justice can say whether the government has learned anything from the process that just took place.

Je me demande si le secrétaire parlementaire du ministre de la Justice peut dire si le gouvernement a tiré une bonne leçon du processus qui vient de se dérouler.


It has never been reported to this place. I challenge the government today to look at what has happened over the history of these tax conventions with 90 countries and tell us whether there has been anything substantive come out of them, whether we have learned anything that we can apply to other countries and whether there are filters we can put on in terms of the agreements that we will enter into with other countries like Greece, Turkey, Panama and whatever other countries.

Je mets le gouvernement au défi de regarder ce qui s'est produit au fil des années avec ces 90 conventions avec divers pays et de nous dire si elles ont entraîné d'importantes répercussions, si nous avons appris quoi que ce soit que nous pourrions appliquer à d'autres pays et s'il y a des filtres que nous pouvons appliquer pour ce qui est des ententes que nous comptons contracter avec d'autres pays comme la Grèce, la Turquie, le Panama et tout autre pays.


– (DE) Mr President, Mrs Schauvliege, Commissioner, if we are to learn anything from Copenhagen, where you, Commissioner, were of course President, then it should be that the European Union must speak with one voice at such conferences in future.

– (DE) Monsieur le Président, Madame Schauvliege, Madame la Commissaire, si nous devions tirer une leçon de la conférence de Copenhague, dont vous étiez, Madame la Commissaire, bien sûr la présidente, ce serait que l’Union européenne doit, à l’avenir, s’exprimer d’une seule voix lors de ce genre d’événements.


Hon. Shawn Murphy: Madam Speaker, if the hon. member did not learn anything, there is probably nothing I can do about that, but I just want to repeat a few things that I did mention.

L'hon. Shawn Murphy: Madame la Présidente, je n'y peux rien si le député n'a rien appris, mais je vais répéter certains points que j'ai signalés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
More importantly, I would like reassure the House that our government is committed to working closely with the provinces, with the industry, and other stakeholders toward a resolution of the softwood lumber dispute (1855) Mr. John Duncan: Madam Speaker, I can say with some clarity that I did not learn anything I did not already know from what the parliamentary secretary just reiterated in the House.

Mais surtout, je tiens à donner à la Chambre l'assurance que notre gouvernement est déterminé à travailler en étroite collaboration avec les provinces, l'industrie et les autres groupes d'intérêts concernés afin de trouver une solution au différend sur le bois d'oeuvre (1855) M. John Duncan: Madame la Présidente, je peux vous assurer que je n'ai pas appris grand chose de tout ce que le secrétaire parlementaire vient de répéter à la Chambre.


The question is whether we have learned anything since then.

La question est de savoir si nous en avons retiré une leçon quelconque.


But if we have learned and must learn anything from Nice, then it is that Europe is far too valuable to leave it solely in the hands of the Heads of State and Government.

Mais si nous avons appris et devons apprendre quelque chose de Nice, c'est que l'Europe a bien trop de prix pour que l'on puisse la laisser entre les seules mains des chefs d'État et de gouvernement.


But if we have learned and must learn anything from Nice, then it is that Europe is far too valuable to leave it solely in the hands of the Heads of State and Government.

Mais si nous avons appris et devons apprendre quelque chose de Nice, c'est que l'Europe a bien trop de prix pour que l'on puisse la laisser entre les seules mains des chefs d'État et de gouvernement.


The people in his party, the PDS, are clearly determined not to learn anything new for the rest of their lives.

Les membres de son parti, le PDS, sont apparemment décidés à ne rien apprendre de plus tout au long de leur vie.


Second, can we learn anything nationally from the Quebec pharmacare program?

Deuxièmement, pouvons-nous tirer des leçons du programme québécois d'assurance-médicaments?




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'can learn anything' ->

Date index: 2024-01-27
w