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Aviation surveillance radars
CAEFISS
CNCP
Camera surveillance
Canadian National Canadian Pacific
Canadian cultivator 3)Canadian spring-tine cultivator
Canadian pondweed
Canadian waterweed
Common elodia
Conduct airport surveillance infrastructure monitoring
Identify devices for surveillance
Identify surveillance devices
Identifying surveillance devices
Monitor airport surveillance infrastructure
Monitor surveillance equipment used in airports
Operations of surveillance radars
Perform airport surveillance equipment monitoring
Recognize surveillance devices
Secondary surveillance radar equipment
Security camera surveillance
Surveillance radars
Vaccine Associated Adverse Events Surveillance System
Video surveillance

Vertaling van "canadian surveillance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
canadian pondweed | canadian waterweed | common elodia

Anacharis canadensis Planch. | élodée du Canada


Canadian cultivator 3)Canadian spring-tine cultivator | cultivator,C-type

cultivateur à dents en C | cultivateur canadien


Canadian National Canadian Pacific | CNCP [Abbr.]

Canadian National/Canadian Pacific | CN/CP


Canadian Communicable Disease Surveillance System : Disease-Specific Case Definitions and Surveillance Methods

Programme canadien de surveillance des maladies transmissibles : Définitions de cas et méthodes de surveillance particulières à chaque maladie


Canadian Adverse Events Following Immunization Surveillance System [ CAEFISS | Vaccine Associated Adverse Events Surveillance System ]

Système canadien de surveillance des effets secondaires suivant l'immunisation [ SCSESSI | Système de surveillance des effets secondaires associés aux vaccins ]


identify devices for surveillance | recognize surveillance devices | identify surveillance devices | identifying surveillance devices

détecter des dispositifs de surveillance


aviation surveillance radars | operations of surveillance radars | secondary surveillance radar equipment | surveillance radars

radars de surveillance


conduct airport surveillance infrastructure monitoring | perform airport surveillance equipment monitoring | monitor airport surveillance infrastructure | monitor surveillance equipment used in airports

surveiller l'infrastructure de surveillance d'un aéroport


Canadian Childhood Cancer Surveillance & Control Program

Programme canadien de surveillance et de lutte contre le cancer chez les enfants


video surveillance [ camera surveillance | security camera surveillance ]

vidéosurveillance
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 447 Ms. Kirsty Duncan: — With regard to diagnosis, treatment, awareness and prevention, and research of eating disorders: (a) do the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada (HC) have any statistics about how many Canadians suffer from each of the following conditions, (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder; (b) do the CIHR and HC have any statistics about the average costs of each of (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder to the health system; (c) do the CIHR and HC have any statistics about how many Canadians (i) reco ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 447 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le diagnostic, le traitement, la sensibilisation, la prévention et la recherche en matière de troubles de l’alimentation: a) les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) et Santé Canada (SC) possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens souffrant de chacun des troubles suivants, (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; b) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur les coûts moyens des troubles suivants pour le système de soins santé (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentair ...[+++]


46. Calls on the Commission and the Member States to assess without delay whether the adequate level of protection of the New Zealand Privacy Act and of the Canadian Personal Information Protection and Electronic Documents Act, as declared by Commission Decisions 2013/65/EU and 2002/2/EU, has been affected by the involvement of those countries’ national intelligence agencies in the mass surveillance of EU citizens, and, if necessary, to take appropriate measures to suspend or reverse the adequacy decisions; also calls on the Commissi ...[+++]

46. invite la Commission et les États membres à déterminer sans tarder si le niveau de protection adéquat assuré par la loi de Nouvelle-Zélande sur la vie privée et par la loi canadienne sur la protection des renseignements personnels et les documents électroniques, tel que déclaré par les décisions 2013/65/UE du 19 décembre 2012 et 2002/2/CE de la Commission, a été affecté par la participation des agences nationales de renseignement de ces pays à la surveillance de masse des citoyens de l'Union européenne et, le cas échéant, à prendr ...[+++]


45. Calls on the Commission and the Member States to assess without delay whether the adequate level of protection of the New Zealand Privacy Act and of the Canadian Personal Information Protection and Electronic Documents Act, as declared by Commission Decisions 2013/65 and 2/2002 of 20 December 2001, has been affected by the involvement of those countries’ national intelligence agencies in the mass surveillance of EU citizens, and, if necessary, to take appropriate measures to suspend or reverse the adequacy decisions; also calls o ...[+++]

45. invite la Commission et les États membres à déterminer sans tarder si le niveau de protection adéquat assuré par la loi de Nouvelle-Zélande sur la vie privée et par la loi canadienne sur la protection des renseignements personnels et les documents électroniques, tel que déclaré par les décisions 2013/65/UE du 19 décembre 2012 et 2002/2/CE de la Commission du 20 décembre 2001, a été affecté par la participation des agences nationales de renseignement de ces pays à la surveillance de masse des citoyens de l'Union européenne et, le c ...[+++]


Some of the key obligations and legislative responsibilities that Environment Canada's monitoring activities fall under include: Canadian Environmental Protection Act, CEPA, ministerial statutory obligation to monitor and report on environmental quality to Canadians; Boundary Waters Treaty Act, obligations to the International Joint Commission and the parties; and Canada Water Act, provides for federal-provincial and federal-territorial agreements to monitoring and assess waters of shared interest. In response to (c), the government monitors the quality of surface water through (a), Environment Canada monitoring and ...[+++]

Les activités de surveillance d’Environnement Canada sont prévues en vertu d’obligations et responsabilités législatives clés: La Loi canadienne sur la protection de l’environnement, LCPE, prévoit une obligation statutaire du ministère de surveiller la qualité de l’environnement et de faire rapport à ce sujet aux Canadiens; La Loi du Traité des eaux limitrophes Obligations envers la Commission mixte internationale et les parties; La Loi sur les ressources en eau du Canadaprévoit des ententes fédérales-provinciales et fédérales-terri ...[+++]


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Initiatives such as the Canadian Hospitals Injury and Prevention Program, the Centres for Excellence for Children’s Well-being, the Health Behaviours in School-Aged Children Survey, the Canadian Perinatal Surveillance System, the Canadian Paediatric Surveillance Program, the Participation and Activity Limitation Survey, the Canadian Incidence Study of Reported Child Abuse and Neglect, the Enhanced Surveillance of Canadian Street Youth System, the National Longitudinal Survey of Children and Youth (NLSCY), New Canadian Children and You ...[+++]

Les initiatives dans ce sens sont entre autres : le Système canadien hospitalier d’information et de recherche en prévention des traumatismes, les Centres d’excellence pour le bien-être des enfants, l’Enquête sur les comportements liés à la santé des enfants d’âge scolaire, le Système canadien de surveillance périnatale, le Programme canadien de surveillance pédiatrique, l’Enquête sur la participation et les limitations d’activités, l’Étude canadienne sur l’incidence des signalements de cas de violence et de négligence envers les enfa ...[+++]


The Canadian inspectors in question and the surveillance vessel from which the inspection was carried out are assigned to the NAFO scheme.

Les inspecteurs canadiens en question et le navire de surveillance ayant servi à l'inspection opéraient sur mandat de la NAFO.


The key features of the agreement include access for EC vessels to Canadian ports; access for the Community fleet to surplus fish in Canadian waters; participation in trade arrangements with Canadian fleet- owners for Community fishermen; strengthening of surveillance and control measures in the NAFO zone and measures to restrict the activities of fishing vessels from countries which are not NAFO contracting parties. In addition, a solution has been found to the problem which was the origin of the controversy between the Community ...[+++]

Les éléments clés de l'accord comprennent notamment l'ouverture des ports canadiens pour les navires de la CE; l'accès aux surplus de pêche dans les eaux canadiennes pour la flotte communautaire; la participation aux arrangements commerciaux avec les armateurs canadiens pour les pêcheurs communautaires; le renforcement des mésures de surveillance et contrôle dans la zone NAFO; des dispositions afin de limiter l'activité de pêche des bateaux des parties non contractantes de la NAFO: En outre, une solution a été trouvée pour la ques ...[+++]


I said, ``All right, what about Canadian citizens and permanent residents?'' I had this discussion at the time that CSIS was created, because I said there should be a higher threshold for intrusive surveillance of Canadian citizens and permanent residents than for intrusive surveillance of foreign visitors.

À mon tour, je lui ai demandé : « Très bien, mais queferiez-vous dans le cas de citoyens canadiens ou de résidents permanents? » J'ai eu cette discussion au moment de la création du SCRS parce que, selon moi, les contraintes pour procéder à de la surveillance envahissante devaient être plus élevées dans le cas de citoyens canadiens et de résidents permanents que de visiteurs étrangers.


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