Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Combined head
Fixed storage
Nonerasable storage
RTM
Read after write check
Read after write verify
Read scripts
Read the bloody manual
Read the fantastic manual
Read the fine manual
Read the flipping manual
Read the friendly manual
Read the manual
Read the play script
Read the screenplay
Read the script
Read-after-write check
Read-after-write verification
Read-after-write verify
Read-only memory
Read-only storage
Read-only store
Read-write head
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up

Traduction de «cannot read » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


read the manual [ RTM | read the fine manual | read the friendly manual | read the bloody manual | read the flipping manual | read the fantastic manual ]

lisez le manuel


read the screenplay | read the script | read scripts | read the play script

lire un scénario


read-after-write verify [ read after write verify | read-after-write check | read after write check | read-after-write verification ]

contrôle par lecture après écriture


read/write head [ combined head | write/read head | combined read/write head | read-write head | R/W head ]

tête de lecture-écriture [ tête de lecture/écriture | tête combinée | tête double de lecture-écriture | tête d'écriture/lecture ]


fixed storage | nonerasable storage | read-only memory | read-only storage | read-only store

mémoire fixe | mémoire morte


read-only memory | ROM,see also read-only storage,read-only store [Abbr.]

mémoire morte | ROM [Abbr.]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Malignant neoplasm of tongue whose point of origin cannot be classified to any one of the categories C01-C02.4

Tumeur maligne de la langue dont le point de départ ne peut être classé à aucune des catégories C01-C02.4
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Accordingly, the European Council has urged Member States to reduce substantially the number of young people who cannot read properly and the number of early school leavers, and to improve the achievement of learners from a migrant or other disadvantaged background[4].

Par conséquent, le Conseil européen a invité les États membres à faire baisser sensiblement l'illettrisme chez les jeunes et le nombre de jeunes en décrochage scolaire, et à améliorer les niveaux de qualification atteints par les apprenants issus de l'immigration ou de groupes défavorisés[4].


Hon. Sergio Marchi (Minister for International Trade, Lib.): Mr. Speaker, the NDP just confirmed my worst fear, that it basically cannot read or that it cannot read beyond the headlines.

L'hon. Sergio Marchi (ministre du Commerce international, Lib.): Monsieur le Président, le NPD vient de confirmer mes pires craintes: il ne sait pas lire ou, en tout cas, il ne sait pas aller au-delà des grands titres.


On the other hand, a child or other vulnerable consumer (see table 1) who cannot read or understand the warning label may be very seriously injured.

En revanche, un enfant ou un autre consommateur vulnérable (voir tableau 1) qui ne sait pas lire ou ne comprend pas l’étiquette d’avertissement peut être très grièvement blessé.


This may not apply to an injury scenario with a (young) child or other vulnerable user (see table 1) who cannot read.

Ceci peut ne pas être le cas dans un scénario impliquant un (jeune) enfant ou un autre utilisateur vulnérable (voir tableau 1) qui ne sait pas lire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We lose as a society when people cannot understand their prescription medicine instructions, when workers cannot read safety instructions, when parents cannot read bedtime stories to their children.

Notre société est perdante quand des gens ne comprennent pas les directives relatives à la prise de médicaments, quand des travailleurs ne savent pas lire les consignes de sécurité, quand des parents sont incapables de lire des histoires à leurs enfants, le soir, pour les endormir.


The conclusions of the March 2008 European Council stressed that a key factor for future growth is the full development of the potential for innovation and creativity of European citizens built on European culture and excellence in science, and urged Member States to reduce substantially the number of young people who cannot read properly and the number of early school leavers, and to improve the achievement of learners from migrant or disadvantaged backgrounds.

Le Conseil européen a souligné dans ses conclusions de mars 2008 qu'un moyen essentiel d'assurer la croissance future consiste à exploiter pleinement le potentiel d'innovation et de créativité des citoyens européens, qui trouve ses origines dans la culture et l'excellence scientifique européennes, et a demandé aux États membres de faire baisser sensiblement l'illettrisme chez les jeunes et le nombre de jeunes en décrochage scolaire, et d'améliorer les niveaux de qualification atteints par les apprenants issus de l'immigration ou de groupes défavorisés.


The March 2008 European Council renewed its call to the Member States to reduce substantially the number of young people who cannot read properly and to improve the achievement of learners from migrant or disadvantaged backgrounds

En mars 2008, le Conseil européen a de nouveau demandé aux États membres de faire baisser sensiblement l'illettrisme chez les jeunes et d'améliorer les niveaux de qualification atteints par les apprenants issus de l'immigration ou de milieux défavorisés


The need for literacy programs is for people who cannot read — not First Nations who cannot read, not youth who cannot read, not new Canadians who cannot read, but for people, whoever they may be — men, women, the old, youth, new Canadians, old Canadians, every race and religion.

Les programmes d'alphabétisation s'adressent aux personnes qui ne peuvent pas lire — pas aux Autochtones qui ne peuvent pas lire, pas aux jeunes qui ne peuvent pas lire, pas aux nouveaux Canadiens qui ne peuvent pas lire. Ils s'adressent à tous : hommes et femmes, jeunes et vieux, nouveaux Canadiens et Canadiens de souche, sans égard à la race ou à la religion.


Either they cannot read it, or else they cannot understand it. An hon. member: They do not know how to read (1730) Mr. Jean-Yves Roy: Perhaps they do not know how to read.

Une voix: Ils ne savent pas lire (1730) M. Jean-Yves Roy: Ils ne savent peut-être pas lire.


Brussels, 11 July 2011 - One in five 15 year olds and many adults in Europe cannot read properly.

Bruxelles, le 11 juillet 2011 – En Europe, un jeune de 15 ans sur cinq et de nombreux adultes ne savent pas lire correctement.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'cannot read' ->

Date index: 2023-06-18
w