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Adapt teaching to student's capabilities
Adapts teaching to student's capabilities
Adjust teaching to student's capabilities
Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Arrange state activities in foreign institutions
Communicate in foreign languages in social services
E-service delivery capability
ESD capability
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
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Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Electronic service capability
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Exchange reserves
Foreign affairs
Foreign business
Foreign citizen
Foreign currency
Foreign enterprise
Foreign exchange
Foreign exchange holdings
Foreign exchange reserves
Foreign national
Foreign policy
Foreign relations
Foreign reserve holdings
Foreign undertaking
Foreigner
Modify teaching to student's capabilities
Organise government activities in foreign institutions
Regulate state activities in foreign institutions

Vertaling van "capability in foreign " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adapts teaching to student's capabilities | modify teaching to student's capabilities | adapt teaching to student's capabilities | adjust teaching to student's capabilities

adapter l'enseignement aux capacités des étudiants


foreign currency [ foreign exchange | foreign exchange(UNBIS) ]

devise [ monnaie étrangère ]


foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


electronic service delivery capability [ e-service delivery capability | ESD capability | electronic service capability ]

capacité de prestation électronique de services [ capacité en matière de prestation électronique des services ]


foreign policy [ foreign affairs | foreign relations ]

politique extérieure [ affaires étrangères | politique étrangère | relation extérieure ]


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

utiliser les langues étrangères dans des services sociaux


arrange state activities in foreign institutions | regulate state activities in foreign institutions | coordinate government activities in foreign institutions | organise government activities in foreign institutions

coordonner des activités gouvernementales dans des institutions étrangères


exchange reserves | foreign exchange holdings | foreign exchange reserves | foreign reserve holdings

réserves de change


foreign citizen | foreign national | foreigner

étranger
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Global Strategy for the European Union's Foreign and Security Policy(".Global Strategy") identifies a number of defence capability priority areas in which Europe needs to invest and develop collaborative approaches: intelligence-surveillance reconnaissance, remotely piloted aircraft systems, satellite communications and autonomous access to space and permanent earth observation; high end military capabilities including strategic enablers, as well as capabilities to ensure cyber and maritime security.

La stratégie globale pour la politique étrangère et de sécurité de l’Union européenne(«stratégie globale») définit plusieurs domaines prioritaires concernant les capacités de défense, dans lesquels l’Europe doit investir et développer des approches collaboratives: renseignement-surveillance-reconnaissance, systèmes d’aéronefs télépilotés, communications par satellite et accès autonome à l’espace et observation permanente de la Terre; capacités militaires de pointe, y compris capacités de soutien stratégiques, ainsi que capacités permettant d’assurer la cybersécurité et la sûreté maritime.


At the Civilian Capabilities Improvement Conference on 22 November 2004, the Foreign Affairs Ministers of the EU welcomed the progress made under the Action Plan for Civilian Aspects of ESDP and called for the establishment of the Civilian Headline Goal, which identifies needs-driven goals enabling the EU to further define and build up its civilian capabilities before 2008.

Lors de la Conférence d'amélioration des capacités civiles du 22 novembre 2004, les Ministres des affaires étrangères de l'UE ont accueilli favorablement les progrès accomplis dans le cadre du Plan d'action pour les aspects civils de la PESD et ont souhaité l'établissement d'un objectif global civil, qui identifie des objectifs fondés sur les besoins permettant à l'UE de mieux définir et développer ses capacités civiles avant 2008.


(10) Further to the defence capability priorities welcomed by the European Council in 2013 and those in the 2014 Capability Development Plan and the EU Global Strategy; Foreign Affairs Council Conclusions, 14.11.2016.

(10) Dans le prolongement des priorités en matière de capacités de défense dont le Conseil européen s'est félicité en 2013 et de celles énoncées dans le plan de développement des capacités de 2014 et la stratégie globale de l’UE; conclusions du Conseil des affaires étrangères du 14 novembre 2016.


The SALW Strategy pulls together EU countries’ civilian and military capabilities, Common Foreign and Security Policy (CFSP) and Common Security and Defence Policy (CSDP) instruments, and police, customs and judiciary action within the EU to advance its objectives.

La stratégie de l’UE relative aux ALPC rassemble les capacités civiles et militaires des pays de l’UE, les instruments de la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC) ainsi que les activités policières, douanières et judiciaires au sein de l’UE afin de faire progresser ses objectifs.


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The SALW Strategy pulls together EU countries’ civilian and military capabilities, Common Foreign and Security Policy (CFSP) and Common Security and Defence Policy (CSDP) instruments, and police, customs and judiciary action within the EU to advance its objectives.

La stratégie de l’UE relative aux ALPC rassemble les capacités civiles et militaires des pays de l’UE, les instruments de la politique étrangère et de sécurité commune (PESC) et de la politique de sécurité et de défense commune (PSDC) ainsi que les activités policières, douanières et judiciaires au sein de l’UE afin de faire progresser ses objectifs.


A. whereas, according to a special Eurobarometer (386), only half of the people in Europe are capable of holding a conversation in at least one foreign language and only a quarter of people in Europe are capable of speaking at least two foreign languages;

A. considérant que, selon le rapport Eurobaromètre spécial 386, seule la moitié de la population européenne est capable de tenir une conversation dans au moins une langue étrangère et que seul un quart des Européens est en mesure de parler au moins deux langues étrangères;


18. Underlines the vital importance of collective defence guaranteed by NATO for its members; urges the Member States, as a matter of urgency, to step up their ability to contribute to territorial defence, commit more resources and take the Pooling and Sharing methodology seriously by cooperating more closely to build synergies; stresses that all the Member States must enjoy the same level of security, in line with Article 42(7) TEU; stresses that a credible EU foreign policy needs to be underpinned by adequate defence ...[+++]

18. souligne l'importance primordiale de la défense collective assurée par l'OTAN pour ses membres; exhorte les États membres à renforcer d'urgence leur capacité à contribuer à la défense territoriale, à engager davantage de ressources et à prendre au sérieux la méthode de mutualisation et de partage en intensifiant leur coopération, afin de bâtir des synergies; souligne que tous les États membres doivent bénéficier du même niveau de sécurité, confor ...[+++]


7. Recalls the existing structures, capabilities and instruments developed under the CSDP since the Helsinki and Feira European Councils, and stresses that civilian crisis management (including civilian response teams) can be financed from the EU’s Common Foreign and Security Policy (CFSP) budget; therefore supports the development of a rapid response capability that does not duplicate, but is complementary to, the existing structures and capabilities within the CFSP framework;

7. rappelle les structures, capacités et instruments existants au titre de la PSDC depuis les Conseils européens d'Helsinki et de Feira, et insiste sur le fait que le budget de la politique de sécurité et de défense commune de l'Union européenne peut servir à financer la gestion des crises civiles (y compris les équipes d'intervention civile); préconise, par conséquent, la mise en place d'une capacité de réaction rapide qui n'empiète pas sur les structures et moyens existants dans le cadre de la PSDC mais qui leur soit complémentaire;


59. Salutes the Treaty establishing a Constitution for Europe as an important basis for pursuing the ESS and its ongoing development; considers that the creation of the new external action service will be a vitally important instrument for external action under the CFSP and therefore for the ESS; emphasises that an effective ESS must fully utilise available diplomatic capabilities (i.e. EU Minister for Foreign Affairs and European External Action Service (Articles I-28 and III-296(3)) and, if necessary, military capabilities (i.e. permanent structured c ...[+++]

59. salue le traité établissant une Constitution pour l'Europe comme une base importante pour la poursuite de la stratégie européenne de sécurité et son développement; considère que la création du nouveau service pour l'action extérieure sera un instrument d'une importance capitale pour l'action extérieure de la PESC et, par conséquent, pour la stratégie européenne de sécurité; souligne qu'une stratégie européenne de sécurité efficace doit pleinement utiliser les capacités diplomatiques disponibles (le ministre des affaires étrangèr ...[+++]


They have this capacity and need because, in my view, they are quite unable to conduct a proper foreign policy, that is to say a sustainable foreign policy capable of forestalling crises and preventing war.

Il en est ainsi, car ils sont incapables, selon moi, de mener une politique étrangère appropriée, c’est-à-dire une politique étrangère durable, susceptible de prévenir les conflits et d’empêcher la guerre.


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