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Base capital leverage ratio
Base capital ratio
CAR
Capital adequacy ratio
Capital debt ratio
Capital ratio
Capital structure ratio
Capital structure ratios
Capital turnover
Capital-asset ratio
Capital-debt ratio
Capital-labour ratio
Capital-output ratio
Capitalization ratio
Capitalization ratios
Current ratio
Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt to capital ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-to-assets ratio
Earning capacity
Efficiency
Financing ratio
Financing ratios
Gearing ratio
Gearing ratios
Income on capital
Investment income
Leverage ratios
Primary capital ratio
Productivity
Profit-capital ratio
Return from capital
Return on capital
Return on invested capital
SAR
Solvency adequacy ratio
Total debt to total capital ratio
Unearned income
Working capital ratio
Yield of a capital
Yield on capital

Vertaling van "capitalization ratios " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


capital structure ratios | capitalization ratios | financing ratios | gearing ratios | leverage ratios

ratios de structure financière | ratios de financement


base capital ratio [ base capital leverage ratio | primary capital ratio ]

ratio du capital de base [ ratio du capital primaire ]


capital debt ratio [ capital-debt ratio | debt to capital ratio ]

coefficient d'endettement [ coefficient de solvabilité ]


capital structure ratio [ gearing ratio | capitalization ratio | financing ratio ]

ratio de structure financière [ ratio de financement ]


capital adequacy ratio | capital ratio | solvency adequacy ratio | CAR [Abbr.] | SAR [Abbr.]

ratio de capital


capital-asset ratio | capital ratio

ratio de fonds propres | ratio fonds propres/actifs


capital turnover | earning capacity | income on capital | investment income | profit-capital ratio | return from capital | return on capital | return on invested capital | unearned income | yield of a capital | yield on capital

rendement du capital | revenus du capital | revenus financiers


current ratio | working capital ratio

ratio de liquidité générale | ratio du fonds de roulement


productivity [ capital-labour ratio | capital-output ratio | efficiency | Efficiency(ECLAS) ]

productivité [ efficacité | rapport capital-production | rapport capital-travail ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Pillar 1 requirements (minimum requirements): Common Equity Tier 1 capital ratio of 4.5%, Tier 1 capital ratio of 6% and a total capital ratio of 8%

les exigences du premier pilier (exigences minimales): un ratio de fonds propres de base de catégorie 1 de 4,5 %, un ratio de fonds propres de catégorie 1 de 6 % et un ratio de fonds propres total de 8 %.


(14)‘Common Equity Tier 1 Capital Ratio’ means the ratio as referred to in Article 92(2)(a) of Regulation (EU) No 575/2013.

14)«ratio de fonds propres de base de catégorie 1», le ratio défini à l'article 92, paragraphe 2, point a), du règlement (UE) no 575/2013.


‘Common Equity Tier 1 Capital Ratio’ means the ratio as referred to in Article 92(2)(a) of Regulation (EU) No 575/2013.

«ratio de fonds propres de base de catégorie 1», le ratio défini à l'article 92, paragraphe 2, point a), du règlement (UE) no 575/2013.


The assessment referred to in the first subparagraph shall establish the amount by which eligible liabilities need to be written down or converted in order to restore the Common Equity Tier 1 capital ratio of the institution under resolution, or, where applicable, establish the ratio of the bridge institution taking into account any contribution of capital by the Fund pursuant to point (d) of Article 76(1), and to sustain sufficient market confidence in the institution under resolution or the bridge institution and enable it to continue to meet, for at le ...[+++]

L'évaluation visée au premier alinéa détermine le montant à hauteur duquel les engagements éligibles doivent être dépréciés ou convertis afin de rétablir le ratio de fonds propres de base de catégorie 1 de l'établissement soumis à une procédure de résolution, ou, le cas échéant, détermine le ratio de l'établissement-relais, en tenant compte de toute contribution au capital par le Fonds en vertu de l'article 76, paragraphe 1, point d), et de maintenir un niveau de confiance suffisant de la part des marchés à l'égard de l'établissement soumis à une procédur ...[+++]


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2. The assessment referred to in paragraph 1 of this Article shall establish the amount by which eligible liabilities need to be written down or converted in order to restore the Common Equity Tier 1 capital ratio of the institution under resolution or where applicable establish the ratio of the bridge institution taking into account any contribution of capital by the resolution financing arrangement pursuant to point (d) of Article 101(1) of this Directive, and to sustain sufficient market confidence in the institution under resolution or the bridge inst ...[+++]

2. L’évaluation visée au paragraphe 1 du présent article détermine le montant à hauteur duquel les engagements éligibles doivent être dépréciés ou convertis afin de rétablir le ratio de fonds propres de base de catégorie 1 de l’établissement soumis à une procédure de résolution, ou, le cas échéant, d’établir le ratio de l’établissement-relais, en tenant compte de toute contribution au capital par le dispositif de financement de l’autorité de résolution conformément à l’article 101, paragraphe 1, point (d), de la présente directive et de maintenir un nivea ...[+++]


2. █ The assessment referred to in paragraph 1 of this Article shall establish the amount by which eligible liabilities need to be written down or converted in order to restore the Common Equity Tier 1 capital ratio of the institution under resolution or where applicable establish the ratio of the bridge institution taking into account any contribution of capital by the resolution financing arrangement pursuant to point (d) of Article 101(1) of this Directive, and to sustain sufficient market confidence in the institution under resolution or the bridge in ...[+++]

2. L'évaluation visée au paragraphe 1 du présent article détermine le montant à hauteur duquel les engagements éligibles doivent être dépréciés ou convertis afin de rétablir le ratio de fonds propres de base de catégorie 1 de l'établissement soumis à une procédure de résolution, ou, le cas échéant, d'établir le ratio de l'établissement-relais, en tenant compte de toute contribution au capital par le dispositif de financement de l'autorité de résolution conformément à l'article 101, paragraphe 1, point (d), de la présente directive et de maintenir un nivea ...[+++]


The assessment referred to in the first subparagraph shall establish the amount by which eligible liabilities need to be written down or converted in order to restore the Common Equity Tier 1 capital ratio of the entity under resolution, or where applicable establish the ratio of the bridge institution taking into account any contribution of capital by the Fund pursuant to point (d) of Article 71(1) and to sustain sufficient market confidence in the entity under resolution or the bridge institution and enable it to continue to comply over a horizon of at ...[+++]

L'évaluation visée au premier alinéa détermine le montant à hauteur duquel les passifs éligibles doivent être dépréciés ou convertis afin de rétablir le ratio de fonds propres de base de catégorie 1 de l'entité soumise à une procédure de résolution, ou, le cas échéant, détermine le ratio de l'établissement-relais, en tenant compte de toute contribution au capital par le Fonds conformément à l'article 71, paragraphe 1, point d), et de maintenir un niveau de confiance suffisant de la part des marchés à l'égard de l'entité soumise à une procédure de résoluti ...[+++]


43. Highlights the need for a decisive increase in banks’ capital buffers and to enhance the quality of capital, and welcomes the Basel Committee’s proposals for a narrower definition of core capital and the introduction of higher capital ratios; also draws attention to the link between the financial and the real economy and the impacts that regulating one can have on the other;

43. souligne la nécessité d'accroître de façon décisive les capitaux tampons des banques et d'améliorer la qualité du capital et se félicite de la proposition du comité de Bâle de donner une définition plus étroite des fonds propres et d'introduire des taux plus élevés de fonds propres; attire également l'attention sur le lien entre l'économie financière et l'économie réelle et sur les répercussions que la régulation de l'une peut avoir sur l'autre;


43. Highlights the need for a decisive increase in banks' capital buffers and to enhance the quality of capital, and welcomes the Basel Committee's proposals for a narrower definition of core capital and the introduction of higher capital ratios; also draws attention to the link between the financial and the real economy and the impacts that regulating one can have on the other;

43. souligne la nécessité d'accroître de façon décisive les capitaux tampons des banques et d'améliorer la qualité du capital et se félicite de la proposition du comité de Bâle de donner une définition plus étroite des fonds propres et d'introduire des taux plus élevés de fonds propres; attire également l'attention sur le lien entre l'économie financière et l'économie réelle et sur les répercussions que la régulation de l'une peut avoir sur l'autre;


25. Supports the voluntary publication by banks of their capital ratio, or their major financial risks and their risk management techniques, as a contribution to enhancing market discipline; however, institutions should not be asked to disclose publicly the individual minimum capital requirements set by supervisors, as to do so would risk the target ratio becoming seen effectively as a supervisory rating, causing competitive distortions;

25. soutient la publication volontaire par les banques de leur ratio de fonds propres ou de leurs risques financiers majeurs et de leurs techniques de gestion du risque, en tant que contribution au renforcement de la discipline de marché; estime toutefois que les établissements ne devraient pas être invités à divulguer publiquement les exigences de fonds propres minimales fixées par les autorités de surveillance, ce qui conduirait à considérer le ratio fixé comme un élément de notation, ce qui entraînerait des distorsions de concurrence;


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