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Arrange rental car drop-off
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Car materials purchasing
Car with very low emission
Carbon market
Clean car
Coal car
Coal-car
Coal-charging car
Coke oven charging car
Depressed car
Depressed flat car
Depressed-center flat car
Depressed-centre flat
Depressed-centre flat car
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Emission trading
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Emission trading system
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Environment friendly car
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Larry car
Placing kiln car into preheating chamber
Position rental car drop-off
Preheat kiln car
Preheating kiln car
Prepare rental car drop-off
Purchase car materials
Purchasing car materials
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VLE car
Very-low-emission car
Well flat
Zero-emission car

Traduction de «car emission » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
car with very low emission | very-low-emission car | VLE car

voiture à très faibles émissions


clean car [ environmentally friendly car | environment friendly car | zero-emission car | exhaust-free car ]

voiture propre [ voiture non polluante | automobile apolluante | automobile non polluante | voiture apolluante | voiture anti-pollution ]


Committee for implementation of the directive on the availability of consumer information on fuel economy and CO2 emissions in respect of the marketing of new passenger cars

Comité pour l'application de la directive concernant la disponibilité d'informations sur la consommation de carburant et les émissions de CO2 à l'intention des consommateurs lors de la commercialisation des voitures particulières neuves


scheme to monitor the average specific emissions of CO2 from new passenger cars

programme de surveillance de la moyenne des émissions spécifiques de CO2 dues aux véhicules particuliers neufs


car materials purchasing | purchasing car materials | gain car materials | purchase car materials

acheter des matériaux pour voiture


position rental car drop-off | prepare rental car drop-off | arrange rental car drop-off | sort rental car drop-off

organiser la restitution d'une voiture de location


kiln car preheating | placing kiln car into preheating chamber | preheat kiln car | preheating kiln car

préchauffer le chariot d’un four


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


depressed-centre flat car [ depressed-center flat car | depressed flat car | depressed-centre flat | depressed car | well flat | drop deck car ]

wagon plat surbaissé [ wagon à plate-forme surbaissée ]


larry car [ coal-charging car | coke oven charging car | coal car | coal-car ]

enfourneuse à charbon [ enfourneuse ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Car emissions: Commission opens infringement procedure against Italy for breach of EU rules on car type approval // Brussels, 17 May 2017

Émissions des véhicules automobiles: La Commission ouvre une procédure d'infraction à l'encontre de l'Italie pour violation des règles de l'UE en matière d'homologation // Bruxelles, le 17 mai 2017


o Manufacturers responsible for less than 500 registrations of new passenger cars per year are excluded from the obligation of having a CO2 target according to the Commission proposal for a regulation amending Regulation (EC) No 443/2009 on car emissions.[8]

o Les constructeurs qui représentent moins de 500 immatriculations de voitures particulières neuves par an sont exemptés de l’obligation de respecter un objectif en matière d’émissions de CO2 conformément à la proposition de règlement de la Commission modifiant le règlement (CE) n° 443/2009 relatif aux émissions de C02 des voitures[8].


The Type-Approval Regulation complements a number of other important Commission initiatives for clean mobility, including new and improved car emissions tests which became mandatory on 1 September 2017, and proposals for new CO2 emissions targets to help accelerate the transition to low- and zero emission vehicles.

Le règlement relatif à la réception par type vient compléter un certain nombre d'autres initiatives importantes de la Commission en faveur d'une mobilité propre, dont les nouveaux essais améliorés d'émissions des automobiles devenus obligatoires le 1 septembre 2017 et les nouveaux objectifs en matière d'émissions de CO proposés afin d'accélérer la transition vers des véhicules à émissions faibles ou nulles.


New and improved car emissions tests become mandatory on 1 September // Brussels, 31 August 2017

De nouveaux essais améliorés d'émissions des automobiles deviennent obligatoires le 1 - er - septembre. // Bruxelles, le 31 août 2017


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17. Points out that there is a need for a holistic approach to air pollution in European cities; calls on the Commission, therefore, to put forward effective measures that enable the Member States to comply with the Ambient Air Quality Directive (2008/50/EC), notably by setting effective and ambitious emission ceilings for 2025 and 2030 under the National Emission Ceilings Directive (NEC), and by ensuring better coordination of measures under the NEC Directive and the Ambient Air Quality Directive, by setting ambitious car emission performance standards for 2025 and 2030 in a timely review of the CO2 and cars Regulation (EC) No 443/2009 ...[+++]

17. souligne qu'une approche globale de la pollution atmosphérique dans les villes européennes est nécessaire; invite dès lors la Commission à présenter des mesures efficaces permettant aux États membres de se conformer à la directive sur la qualité de l'air ambiant (2008/50/CE), notamment en fixant des plafonds efficaces et ambitieux pour les émissions à l'horizon 2025 et 2030 en vertu de la directive fixant des plafonds d'émission nationaux, et en assurant une meilleure coordination des mesures prises au titre de la directive fixant des plafonds d'émission nationaux et de la directive sur la qualité de l'air ambiant, en fixant des nor ...[+++]


17. Points out that there is a need for a holistic approach to air pollution in European cities; calls on the Commission, therefore, to put forward effective measures that enable the Member States to comply with the Ambient Air Quality Directive (2008/50/EC), notably by setting effective and ambitious emission ceilings for 2025 and 2030 under the National Emission Ceilings Directive (NEC), and by ensuring better coordination of measures under the NEC Directive and the Ambient Air Quality Directive, by setting ambitious car emission performance standards for 2025 and 2030 in a timely review of the CO2 and cars Regulation (EC) No 443/2009 ...[+++]

17. souligne qu'une approche globale de la pollution atmosphérique dans les villes européennes est nécessaire; invite dès lors la Commission à présenter des mesures efficaces permettant aux États membres de se conformer à la directive sur la qualité de l'air ambiant (2008/50/CE), notamment en fixant des plafonds efficaces et ambitieux pour les émissions à l'horizon 2025 et 2030 en vertu de la directive fixant des plafonds d'émission nationaux, et en assurant une meilleure coordination des mesures prises au titre de la directive fixant des plafonds d'émission nationaux et de la directive sur la qualité de l'air ambiant, en fixant des nor ...[+++]


40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages urban authorities in the EU to consider measures to reduce CO2 emissions from cars and from passenger car traffic, for example by means of congestion charges; recalls that binding annual ...[+++]

40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative concernant spécifiquement les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique ...[+++]


40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages urban authorities in the EU to consider measures to reduce CO2 emissions from cars and from passenger car traffic, for example by means of congestion charges; recalls that binding annual ...[+++]

40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative concernant spécifiquement les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique ...[+++]


40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages cities in the EU to consider measures to reduce the CO2 emissions from cars and from passenger car traffic, for example by congestion charges; recalls that binding annual ...[+++]

40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative spécifique concernant les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique de m ...[+++]


Conversely, getting to grips with car emissions will contribute to fighting climate change, reduce our reliance on imported fuel and improve air quality and thus the health of European citizens.

En revanche, une action visant à maîtriser les émissions des voitures permettra de lutter contre le changement climatique, réduira notre dépendance vis-vis des importations de carburant tout en améliorant la qualité de l'air et partant, la santé des citoyens européens.


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