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Caribbean and Central America Division
Caribbean and Central American Division
Central Administration Division
Central Services Division
Central statistics division
Central statistics management
Centralised traffic-division system
Centralized traffic-division system
Division operations manager
MND
MND Central
Multinational Division
Multinational Division Centre
Operations administrator
Operations manager
Operations supervisor
ZD

Vertaling van "central administration division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Central Administration Division

Division des services centraux


Central Administration Division

Division des services centraux


MND Central | Multinational Division (Central) | Multinational Division Centre | MND(C) [Abbr.]

Division multinationale centrale | Division multinationale Centre


centralised traffic-division system | centralized traffic-division system

système à coeur réparti universel | système à coeur universel


central statistics management [ central statistics division ]

service central de statistique


Caribbean and Central American Division

Direction des Caraïbes et Amérique Centrale


Central Services Division [ ZD ]

Division Services centralisés [ SC ]


Caribbean and Central America Division

Direction des Antilles et l'Amérique centrale


Central Services Division

Division des services centraux


operations administrator | operations supervisor | division operations manager | operations manager

directeur de l'exploitation | responsable des opérations | directeur des opérations | directeur des opérations/directrice des opérations
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
34. Recalls also the strong support consistently given by Parliament to adequate funding for culture and media programmes; welcomes, therefore, the increase for the Creative Europe Programme, including multimedia actions, compared with the 2015 budget, while expressing reservations regarding the administrative division between its Culture and Media strands; also supports the proposed increase for ‘Europe for Citizens’, as this programme is vital to civic participation in the democratic process in Europe; takes the view that the European Citizens’ Initiative (ECI) is a central ...[+++]

34. réaffirme également le soutien sans faille systématiquement apporté par le Parlement à un financement suffisant des programmes en faveur de la culture et des médias; salue dès lors l'augmentation prévue en faveur du programme "Europe créative", notamment les actions multimédia, par rapport au budget 2015, tout en exprimant des réserves quant à la dissociation, sur le plan administratif, des deux volets "culture" et "médias"; soutient également l'augmentation proposée pour le programme "L'Europe pour les citoyens", car il est essentiel à une participation des citoyens au processus démocratique en Europe; estime que l'initiative cit ...[+++]


8. Stresses the need to tackle the fragmented system of local government and to create a functional local governance system able to respond to citizens’ needs by the efficient provision of public services; calls for a strengthening of the administrative capacity of local governments, enabling them to exercise their authority and implement legislation in a financially sustainable way; calls for the transparency, effectiveness and inclusiveness of local governments to be enforced; notes the CC’s ruling on the legal challenge to the reform on administrative and territorial division ...[+++]

8. rappelle la nécessité de remédier au morcellement des collectivités locales et de mettre sur pied une structure fonctionnelle de gestion des affaires locales à même de répondre aux besoins des citoyens par une offre de services publics opérationnels; appelle de ses vœux un renforcement de la capacité administrative des collectivités locales, afin de leur permettre d'exercer leurs pouvoirs et de mettre en œuvre la législation d'une façon viable sur le plan financier; demande que la transparence, l'efficacité et le caractère participatif des collectivités locales se traduisent dans les faits; prend acte de l'arrêt de la Cour constitu ...[+++]


It is, in part, a reflection of our parliamentary system as opposed to the checks and balances and the congressional system in the U.S. In the U.S., the administration is quite separate from the Congress, so there is a natural division, and it is not clear to whom the central bank should report, if to anyone.

C'est en partie à cause de notre régime parlementaire qui est différent du Congrès et de l'équilibre des pouvoirs aux États-Unis. Là-bas, l'administration est tout à fait à part du Congrès; il y a donc cette division naturelle et on ne sait pas trop à qui la banque centrale devrait faire rapport, si tant est qu'elle doive le faire.


His career began in the German Horticulture, Agriculture and Forestry Union (GGLF) where he was in turn organisational secretary, head of division in the central administration and vice-chair, before being elected fully-fledged chair in 1993.

Tour à tour élu secrétaire, chef de division à l'administration centrale et vice-président du syndicat allemand des horticulteurs, des agriculteurs et des bûcherons, il en devient le président en 1993.


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We understand very well that since provinces are nothing more than administrative divisions within the same nation, the Canadian nation, this nation would choose the federal government as its central government.

On comprend très bien qu'étant donné que les provinces ne sont que des divisions administratives au sein d'une même nation, soit la nation canadienne, que cette dernière veuille faire du gouvernement fédéral son gouvernement central.


29. Further asks the Commission to keep the Parliament informed of the actions taken to assess and improve organisational efficiency and effectiveness, particularly regarding the division of administrative support and coordination functions between central and operational levels within the Commission;

29. demande en outre à la Commission de tenir le Parlement informé des mesures adoptées en vue d'évaluer et d'améliorer le rendement et l'efficacité organisationnels, notamment en ce qui concerne la répartition du soutien administratif et des fonctions de coordination entre les niveaux central et opérationnel au sein de la Commission;


22. Considers that ABB-ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB-ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right bal ...[+++]

22. estime que la méthode EBA-GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


22. Considers that ABB/ABM must be developed in such a way that greater transparency and explanations concerning the division of responsibilities between central and decentralised functions in the Commission can be available and, importantly, provide clear guidance as to the numbers and costs for staff/resources devoted to administrative support and coordination functions including support for the ABB/ABM cycle itself and, in this way, contributing to finding the right bal ...[+++]

22. estime que la méthode EBA/GPA doit être développée de manière à améliorer la transparence et les explications concernant la répartition des responsabilités entre les fonctions centrales et décentralisées au sein de la Commission, et à fournir, avant tout, des orientations claires sur les chiffres et les coûts relatifs au personnel/ressources utilisés pour les fonctions de soutien administratif et de coordination, y compris le s ...[+++]


For example, a company estimated that the lack in Member States of central information points providing information about legal and administrative requirements, registration procedures, authorisations etc, meant that it had to add one extra member of staff in each of its national planning divisions across the fifteen existing Member States and in the three future Member States where it had established itself.

Par exemple, une entreprise a estimé que l'absence, dans les États membres, de points d'information centraux fournissant des informations sur les exigences légales et administratives, les procédures d'enregistrement, les autorisations, etc. l'obligeait à employer une personne supplémentaire dans chacune de ses divisions de planification nationales dans les quinze États membres existants et dans les trois futurs États membres où ell ...[+++]


YEAS: 138, NAYS: 86 (See list under Division No. 246) Mr. Eggleton (President of the Treasury Board), seconded by Mr. Axworthy (Minister of Human Resources Development and Minister of Western Economic Diversification), moved Motion No. 43, — That Vote 1, in the amount of $75,190,000 under TREASURY BOARD — Secretariat — Central Administration of the Public Service Program — Program expenditures, in the Main Estimates for the fiscal year ending March 31, 1996 (less the amount voted in Interim Supply), be concurred in.

POUR : 138, CONTRE : 86 (Voir liste sous Vote n 246) M. Eggleton (président du Conseil du Trésor), appuyé par M. Axworthy (ministre du Développement des ressources humaines et ministre de la Diversification de l’Économie de l’Ouest canadien), propose la motion n 43, — Que le crédit 1, au montant de 75 190 000 $ sous la rubrique CONSEIL DU TRÉSOR — Secrétariat — Programme relatif à l’administration centrale de la fonction publique — Dépenses du Programme, du Budget des dépenses principal pour l’exercice financier se terminant le 31 mars 1996 (moins les sommes votées au titre de crédits provisoires), soit agréé.


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