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CAS
CLS
Central Language Services
Central Services
Central administration
Central services
Centralized attendant service
DCHRSC
DCP SC
DCP SC
Director Civilian Personnel Service Centre
Enforcement of law and order
Hierarchy of central services
Law and order enforcement
Law and order service
Law enforcement service
Management of central services
PS Central Index
Police service
Public Service Central Index
Public order service

Traduction de «central service lawful » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
management of central services

gestion des services centraux


hierarchy of central services

hiérarchie des activités de service




Public Service Central Index [ PS Central Index ]

fichier central de la Fonction publique [ fichier central de la F.P. ]


Director Civilian Human Resource Service Centre (Ontario) [ DCHRSC(Ontario) | Director Civilian Personnel Service Centre (Central) | DCP SC(Central) ]

Directeur - Centre de services des ressources humaines civiles (Ontario) [ DCSRHC(Ontario) | Directeur - Centre de services du personnel civil (Région du centre) | DCSPC(Centre) ]


Director Civilian Human Resource Service Centre (National Capital Region) [ DCHRSC(NCR) | Director Civilian Personnel Service Centre (Central) | DCP SC (Central) ]

Directeur - Centre de services des ressources humaines civiles (Région de la capitale nationale) [ DCSRHC(RCN) | Directeur - Centre de services du personnel civil (Région du centre) | DCSPC (Centre) ]


law and order service (1) | public order service (1) | law enforcement service (2) | enforcement of law and order (2) | law and order enforcement (2) | police service (2)

service d'ordre [ SO ]


Central administration (1) | Central Services (2)

Services centraux


centralized attendant service | CAS

service centralisé de standardiste | SCS


Central Language Services [ CLS ]

Services linguistiques centraux [ SLC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Commends the religious harmony and the climate of religious tolerance and overall good inter-ethnic relations in the country; calls on the competent authorities to continue improving the climate of inclusion and tolerance for all minorities in the country; urges the government to adopt, following a broad consultation process, a comprehensive law on minorities to remedy existing legal gaps in line with the recommendations of the Advisory Committee of the Council of Europe Framework Convention on National Minorities, and to efficiently implement the Law on Protection from Discrimination and build solid anti-discrimination case-law; commends the contribution of the Commissioner for Protection from Discrimination to fighting discriminati ...[+++]

20. se félicite de l'harmonie entre les religions et du climat général de tolérance religieuse et de bonnes relations interethniques dans le pays; demande aux autorités compétentes de continuer à améliorer le climat d'inclusion et de tolérance pour toutes les minorités du pays; invite le gouvernement à adopter, à l'issue d'un large processus de consultation, une loi générale sur les minorités afin de combler les failles juridiques, conformément aux recommandations du Comité consultatif de la convention-cadre pour la protection des minorités nationales du Conseil de l'Europe, ainsi qu'à appliquer avec succès la loi sur la protection contre les discriminations et à bâtir une solide jurisprudence antidiscriminations; salue la contribution d ...[+++]


19. Commends the religious harmony and the climate of religious tolerance and overall good inter-ethnic relations in the country; calls on the competent authorities to continue improving the climate of inclusion and tolerance for all minorities in the country; urges the government to adopt, following a broad consultation process, a comprehensive law on minorities to remedy existing legal gaps in line with the recommendations of the Advisory Committee of the Council of Europe Framework Convention on National Minorities, and to efficiently implement the Law on Protection from Discrimination and build solid anti-discrimination case-law; commends the contribution of the Commissioner for Protection from Discrimination to fighting discriminati ...[+++]

19. se félicite de l'harmonie entre les religions et du climat général de tolérance religieuse et de bonnes relations interethniques dans le pays; demande aux autorités compétentes de continuer à améliorer le climat d'inclusion et de tolérance pour toutes les minorités du pays; invite le gouvernement à adopter, à l'issue d'un large processus de consultation, une loi générale sur les minorités afin de combler les failles juridiques, conformément aux recommandations du Comité consultatif de la convention-cadre pour la protection des minorités nationales du Conseil de l'Europe, ainsi qu'à appliquer avec succès la loi sur la protection contre les discriminations et à bâtir une solide jurisprudence antidiscriminations; salue la contribution d ...[+++]


20. Commends the religious harmony and the climate of religious tolerance and overall good inter-ethnic relations in the country; calls on the competent authorities to continue improving the climate of inclusion and tolerance for all minorities in the country; urges the government to adopt, following a broad consultation process, a comprehensive law on minorities to remedy existing legal gaps in line with the recommendations of the Advisory Committee of the Council of Europe Framework Convention on National Minorities, and to efficiently implement the Law on Protection from Discrimination and build solid anti-discrimination case-law; commends the contribution of the Commissioner for Protection from Discrimination to fighting discriminati ...[+++]

20. se félicite de l'harmonie entre les religions et du climat général de tolérance religieuse et de bonnes relations interethniques dans le pays; demande aux autorités compétentes de continuer à améliorer le climat d'inclusion et de tolérance pour toutes les minorités du pays; invite le gouvernement à adopter, à l'issue d'un large processus de consultation, une loi générale sur les minorités afin de combler les failles juridiques, conformément aux recommandations du Comité consultatif de la convention-cadre pour la protection des minorités nationales du Conseil de l'Europe, ainsi qu'à appliquer avec succès la loi sur la protection contre les discriminations et à bâtir une solide jurisprudence antidiscriminations; salue la contribution d ...[+++]


Deputy Chief Clayton Pecknold, Central Saanich Police Service, Member, law Amendments Committee.

Sous-chef Clayton Pecknold, Central Saanich Police Service, membre, Comité de modification aux lois.


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With me today are the Executive Director of the Association, Peter Cuthbert, my colleague Jacqueline Loignon of the Ottawa Police Force, and finally, Clayton Pecknold, Deputy Chief, Central Saanich Police Service, British Columbia, and also a member of the Law Amendments Committee of the Association.

M'accompagnent aujourd'hui le directeur exécutif de l'association, Peter Cuthbert, ma collègue Jacqueline Loignon du Service de la police d'Ottawa et finalement, Clayton Pecknold, chef adjoint du Service de la police Central Saanich de la Colombie-Britannique, membre également du Comité de modification des lois de l'association.


If she were to look at the Criminal Code of Canada, she would see that subsection 83.01(1)(b)(ii)(E) defines the general definition of terrorist activity in such a way as to exclude from the scope of a serious interference within a central service, lawful or unlawful advocacy protest, dissent or stoppage of work unless there is an intent to cause death, serious bodily harm, endangering a person's life or causing a serious risk to the health or safety of the public.

Si la députée consulte le Code criminel du Canada, elle pourra constater que la définition générale figurant à la disposition 83.01(1)b)(ii)(E) exclut de la sphère terroriste les activités qui perturbent gravement ou paralysent des services, installations ou systèmes essentiels, mais qui s'inscrivent dans le cadre de revendications, de protestations ou de manifestations d’un désaccord ou d’un arrêt de travail, à moins qu'elles visent à causer la mort ou des blessures graves, à mettre en danger la vie de personnes ou à compromettre gravement la santé ou la sécurité de la population.


In order to comply with international service requirements, the CRTC filed the documents with the Indian government’s Ministry of Law and Justice, the central authority for extrajudicial service of documents.

Afin de satisfaire aux exigences liées aux services internationaux, le CRTC a déposé les documents auprès du ministère du Droit et de la Justice, le Ministry of Law and Justice de l’Inde, autorité centrale pour le service de documents extrajudiciaires.


Where oil stocks may be held in any location across the Community and by any central entity or service set up for that purpose, prohibiting their use for commercial purposes is sufficient to allow the various Member States concerned to make optimum use of national law to define the terms of reference for their central stockholding entities while easing the financial burden placed on final consumers as a result of such stockholding activities.

Afin de permettre aux différents États membres concernés d'utiliser au mieux leur droit national pour définir les statuts de leur entité centrale de stockage tout en modérant pour les consommateurs finaux la charge financière représentée par ces activités de stockage , il suffit , dans un contexte où les stocks pétroliers peuvent être détenus en n'importe quel endroit de la Communauté et par n'importe quel organisme ou service central établi à cette fin , d'interdire la finalité lucrative .


22. Notes that the declared goal of programme management devolution seems hard to reconcile with the way in which project cycles currently proceed, which is very much based on implementation outsourcing by central Commission departments to legal persons governed by private law; expects the Commission to make proposals promptly to clarify what respectively, within cycles, its central departments, its devolved services and private actors are responsible for;

22. constate que l'objectif proclamé de déconcentration de la gestion des programmes paraît difficilement compatible avec le déroulement actuel du cycle du projet, cycle qui repose largement sur l'attribution, par les services centraux de la Commission, de sous-traitance d'exécution à des personnes morales de droit privé; attend de la Commission qu'elle fasse rapidement des propositions visant à clarifier dans la mise en œuvre du cycle, les responsabilités respectives de ses services centraux, de ses services déconcentrés et des intervenants privés;


The Co-chairs of the Law Amendments Committee, Deputy Chief Clayton Pecknold of the Central Saanich Police Service and Assistant Director Pierre-Paul Pichette of the Montreal Urban Community Police Service, appeared before the House of Commons Standing Committee on Justice and Human Rights last November to discuss Bill C-2.

Les coprésidents du Comité de modifications aux lois, le chef de police adjoint Clayton Pecknold, du Service de police de Saanich Centre, et le directeur adjoint Pierre-Paul Pichette, du Service de police de la ville de Montréal, ont comparu devant le Comité permanent de la justice et des droits de la personne de la Chambre des communes, en novembre dernier, pour discuter du projet de loi C-2.




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'central service lawful' ->

Date index: 2021-06-10
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