Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accept a challenge
Address a challenge
Agrarian structure
Agricultural structure
Answer a challenge
Bid challenge
Bid protest
Challenge
Challenge of antecedent transactions
Challenge to a fraudulent preference
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
Farm structure
GPGC Programme
Global Public Goods and Challenges Programme
Handle challenging demands
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Meet a challenge
Protest
Prove equal to a challenge
Recusal of a judge
Recusation of a judge
Structural expenditure
Structural funds expenditure
Structure of agricultural production
Take up a challenge

Traduction de «challenges structural » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


maintain challenging work conditions during food processing operations | manage a challenging work condition during food processing operations | manage challenging work conditions during food processing operations | oversee challenging work conditions during food processing operations

gérer des conditions de travail difficiles lors d’opérations de transformation de denrées alimentaires


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


challenge | challenge of antecedent transactions | challenge to a fraudulent preference

inopposabilité


address a challenge [ meet a challenge | take up a challenge | accept a challenge | answer a challenge | prove equal to a challenge ]

relever un défi [ surmonter un obstacle ]


Global Public Goods and Challenges Programme | GPGC Programme | thematic programme on Global Public Goods and Challenges

programme concernant les biens publics mondiaux et les défis qui les accompagnent | GPGC [Abbr.]


bid challenge | bid protest | challenge | protest

contestation


agricultural structure [ agrarian structure | farm structure | structure of agricultural production ]

structure agricole [ structure agraire | structure de production agricole ]


structural expenditure [ structural funds expenditure ]

dépense structurelle [ dépense des fonds structurels ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There is a shared recognition that systems face common challenges (for example, regarding the ageing of the population; the persistence of poverty and social exclusion and the threat of growing inequalities; changes in the structure of society, families and the world of work; the challenge of contributing to growth and job creation) and need to reform and modernise in the face of such challenges.

Tous s'accordent à reconnaître que les régimes sont confrontés à des défis communs (par exemple, en ce qui concerne le vieillissement de la population, la persistance de la pauvreté et de l'exclusion sociale et la menace d'inégalités croissantes, les changements enregistrés dans la structure de la société, des familles et du monde du travail, la contribution à la croissance et à la création d'emplois) et qu'ils doivent être réformés et modernisés face à ces défis.


In order to effectively tackle the socio-economic challenges of young people via concrete cross-sectorial projects, consider using European Structural Funds and Erasmus+ programme funding opportunities.

Étudier la possibilité d’utiliser les sources de financement que constituent les Fonds structurels européens et le programme Erasmus+ afin de s’attaquer efficacement aux difficultés socioéconomiques rencontrées par les jeunes au moyen de projets intersectoriels concrets.


consider using European Structural Funds and the Erasmus+ programme to tackle youth people's challenges.

étudier la possibilité d’utiliser les Fonds structurels européens et le programme Erasmus+ afin de s’attaquer aux difficultés rencontrées par les jeunes.


consider using European Structural Funds and the Erasmus+ programme to tackle youth people's challenges.

étudier la possibilité d’utiliser les Fonds structurels européens et le programme Erasmus+ afin de s’attaquer aux difficultés rencontrées par les jeunes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EES must provide a policy response to the above challenges structured around the ambitious Lisbon goal of full employment, quality at work ("better jobs") and social inclusion.

La SEE doit apporter aux défis précités une réponse politique qui s'articule autour de l'objectif ambitieux, fixé à Lisbonne, de plein emploi, de qualité du travail ("des emplois meilleurs") et d'inclusion sociale.


The EES must provide a policy response to the above challenges structured around the ambitious Lisbon goal of full employment, quality at work ("better jobs") and social inclusion.

La SEE doit apporter aux défis précités une réponse politique qui s'articule autour de l'objectif ambitieux, fixé à Lisbonne, de plein emploi, de qualité du travail ("des emplois meilleurs") et d'inclusion sociale.


The structural challenges faced by the new Member States do not differ fundamentally from those of the present ones, even if some challenges are more demanding.

Les problèmes structurels auxquels font face les nouveaux États membres ne diffèrent pas fondamentalement de ceux que rencontrent les membres actuels, même si certains sont plus astreignants.


There is a shared recognition that systems face common challenges (for example, regarding the ageing of the population; the persistence of poverty and social exclusion and the threat of growing inequalities; changes in the structure of society, families and the world of work; the challenge of contributing to growth and job creation) and need to reform and modernise in the face of such challenges.

Tous s'accordent à reconnaître que les régimes sont confrontés à des défis communs (par exemple, en ce qui concerne le vieillissement de la population, la persistance de la pauvreté et de l'exclusion sociale et la menace d'inégalités croissantes, les changements enregistrés dans la structure de la société, des familles et du monde du travail, la contribution à la croissance et à la création d'emplois) et qu'ils doivent être réformés et modernisés face à ces défis.


The challenge continues to be to put in place the necessary control mechanisms by completing alignment (PIFC and protection of EC financial interests), by completing and strengthening the required institutional structure, and by moving forward substantially on the management of pre-accession funding and the establishment of the necessary structures and adequate administrative capacity for the implementation of the future structural funds, in particular regarding internal financial control.

L'enjeu demeure la mise en place des mécanismes de contrôle nécessaires pour parachever l'alignement (CIFP et protection des intérêts financiers de la Communauté), compléter et renforcer les structures institutionnelles nécessaires et progresser notoirement en ce qui concerne la gestion des fonds de préadhésion et la création des structures et de la capacité administrative nécessaires pour la mise en oeuvre des futurs fonds structurels, plus particulièrement pour le contrôle interne des finances.


(7) Whereas the technological and economic changes and their consequences for the labour market pose new challenges for higher education institutions and whereas, in view of the challenges of global competition as well as the ever increasing influx of students into higher education institutions, Member States face the task of organising their higher education systems and their relationships vis-à-vis State and society in ways which respect existing academic standards, training objectives, quality standards, the autonomy and/or the independence - in terms of the relevant structures ...[+++]

(7) considérant que les transformations technologiques et économiques et leurs conséquences pour le marché du travail lancent de nouveaux défis aux établissements d'enseignement supérieur et que, d'une part, les défis résultant de l'ouverture du marché mondial et, d'autre part, l'afflux sans cesse croissant des étudiants vers les établissements d'enseignement supérieur et les relations de ceux-ci avec l'État et la société, de façon à ce que soient respectés les normes académiques existantes, les objectifs de formation, les normes de qualité, l'autonomie et/ou l'indépendance, selon les structures pertinentes de chaque État membre, des éta ...[+++]


w